۲۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در اردبیل واریز وجه داشتند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد زارع حسین‌زاده عصر پنجشنبه در جلسه شورای مسکن استان اردبیل که با حضور تیم‌های نظارتی وزارت راه و شهرسازی و کشور در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سیاست وزارت راه و شهرسازی برای اجرای نهضت ملی مسکن در استان اردبیل از بین ۱۱۸ هزار ثبت نامی، مشخصات ۴۱ هزار و ۱۲۵ نفر واجد شرایط و صلاحیت تشخیص داده شد تا به تأیید نهایی برسند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۸ هزار متقاضی واریز وجه اولیه ۴۰ میلیونی را انجام دادند و ما برای ۳۲ هزار متقاضی تأمین زمین را انجام دادیم.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی ۲۲ هزار واحد در اردبیل و سایر شهرستان‌ها آغاز شده که ۱۰ هزار واحد در مرحله فونداسیون و مابقی در سایر مراحل اجرایی است.

حسین‌زاده افزود: این پروژه در شهر اردبیل در سه سایت اعم از اندیشه به تعداد سه هزار واحد، شهید سلیمانی به تعداد ۱۴ هزار و ۲۲۰ واحد و شهرک شهید خراسانی به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهر اردبیل تخصیص زمین برای بیش از ۲۰ هزار و ۶۶۵ واحد انجام شده که از این تعداد ۶ هزار واحد در مرحله فونداسیون و ۲ هزار واحد در مرحله اسکلت است.

حسین‌زاده از معرفی ۱۳ هزار متقاضی به بانک‌های عامل خبر داد و اضافه کرد: در اردبیل برای هشت هزار متقاضی انعقاد قرارداد بانکی انجام و واریز بخشی از مبالغ نیز به انجام رسیده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد نهضت ملی مسکن در استان به بانک‌های عامل معرفی شده که در قالب بافت فرسوده، خودمالکی و پروژه‌های احداثی نهضت ملی مسکن بانک‌های عامل موظف هستند پرداخت تسهیلات را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند.

حسین‌زاده در ادامه سخنان خود یادآور شد: اکثر بانک‌های عامل تعهدات خود را در مرحله انجام دارند ولی امیدواریم به این کار سرعت بخشیده تا هیچ متقاضی پشت نوبت از تسهیلات بانکی بی‌بهره نماند.

وی تصریح کرد: برخی بانک‌های عامل باید به پرداختی خود در حوزه بافت فرسوده و خودمالکین سرعت بدهند و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز که به صورت گروهی پرداخت تسهیلات انجام می‌شود، کمکی جدی داشته باشند.

حسین‌زاده گفت: ما سعی کردیم متقاضیان ۶ هزار و ۳۸۰ واحد را در بین بانک‌های عامل به نحوی توزیع کنیم که همه از این منابع استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ضرورت تکمیل این پروژه‌ها را با اولویت یادآور شد و افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر و تا پایان دولت سیزدهم طرح‌های نهضت ملی مسکن به سرانجام برسد.