تعرفه تبلیغات در تلویزیون های شهری چقدر است؟
تعرفه تبلیغات تلویزیون شهری و عوامل موثر در آن
چرا تبلیغات در تلویزیون شهری؟ امروزه مهمترین نیاز صاحبان مشاغل گوناگون،دیده شدن و بالطبع آن،در یاد ماندن است ، چراکه با گسترش مشاغل رقیب در هر حوزه و رقابت تنگاتنگ ، کسانی موفق خواهند بود که علاوه بر دیده شدن، در یادها بمانند !
این امر میسرنمی گردد مگر با تکرار و بارها دیده شدن. توجه داشته باشید، بارها دیده شدن نه یکبار و چندبار ! درنقطه مقابل ، مهمترین دغدغه مشاوران تبلیغاتی ، جذاب ماندن و تکراری نشدن تبلیغات ، برای مردم می باشد چرا که تکراری شدن یعنی فراموش شدن… به این مثال توجه کنید : شما در طول روز بارها از یک مسیرخاص عبور می کنید از منزل به محل کار و بالعکس، اگر برای بار اول از آن مسیرعبور کنید درمسیر فروشگاه های زیادی راخواهید دید که تابلوی معرفی شغل خود را در معرض دید قرار داده اند ، پس از گذشت چند روز تمام تابلوها برای شما تکراری خواهند شد و شما دیگر به آنها توجه نمی کنید و آنها فراموش می شوند…
یا اینکه: به زیباترین تابلوی تزئینی منزل خود چندبار در روزنگاه میکنید؟ آیا تابحال ساعت ها به آن خیره شده اید؟ طبیعتاً جواب منفی است. برای اینکه میدانید یک تصویر است و تغییر نخواهد کرد ، تغییری که شما را کنجکاو کند تا ببینید تصویر بعدی چیست ! مثل تلویزیون منزلتان که بادیدن پیامهای بازرگانی آن ، در مدت زمان چند دقیقه اطلاعات گوناگونی را بدست خواهید آورد .
یکی از خصوصیات بارز تلویزیون شهری ، تغییرات آگهی های آن است و این ارتباط مستقیمی با حس کنجکاوی انسان دارد بطوریکه شما به محض قرارگرفتن در محدوده تلویزیون شهری ، به صورت ناخودآگاه به آن نگاه میکنید ، و این یعنی تکراری نشدن و بارها دیده شدن . علاوه بر این در تلویزیون شهری بدلیل استفاده از طیف نوری ، برخلاف موارد چاپی که نور خورشید و آلودگی به مرور از جذابیت رنگهای آن میکاهد ، جذابیتهای تصاویر همیشه حفظ خواهد شد و در نتیجه زیبــا دیده خواهید شد . همچنین حرکت متن ها و تصاویر با افکت های جذاب و دیدنی یکی دیگر از خصوصیات بارز تلویزیون شهری است.
برآورد تعرفه تبلیغات تلویزیون شهری
برآورد تعرفه تبلیغات تلویزیون شهری به عوامل زیر بستگی دارد :
- شهر
- محل قرار گیری تلویزیون در شهر
- ابعاد نمایشگر
- مدت زمان پخش آگهی
- تعداد دفعات پخش اگهی
رقم حدودی این نوع تبلیغات به شکل تقریبی از ۳۰۰۰۰۰۰ ±ریال تا ۲۰۰۰۰۰۰۰ ±ريال بر حسب مکان ، زمان و تعداد دفعات پخش متغیر است . جهت دریافت لیست قیمت تلویزیون شهری 1401 لطفا کلیک کنید.
چرا تلویزیون شهری …؟
دلیل اینکه با استفاده از تلویزیون های شهری می توان از تبلیغات خود پاسخ خوبی گرفت این است که تلویزیزون های شهری به واسطه به کاربردن لامپ های LED از رنگ بندی خوبی برخوردارند و تحرک تصاویر و نورپردازیها جلوه آنرا چند برابر می کند .این روش تبلیغاتی در مقایسه با دیگر روشها مدرن تر بوده و دارای بازده گسترده تری نیز خواهد بود .
شیوه طراحی تلویزیون های شهری به گونه ایست که جهت تبلیغات در محیط های داخلی مثل سالن ها و فضا ها بسته مسقف و بیرونی مثل اتوبانها، بزرگراها و استادیومهای ورزشی و … متناسب باشد . ضمن اینکه صفحه نمایش این تلویزیزون ها با استفاده از قطعات LED ، کیفیت بالا ، تصویر واضح، زاویه دید گسترده، عملکرد دائم ، مصرف انرژی کم و عمر زیاد را دارا می باشد که اینها همه بخشی از مزایای متعدد و گوناگون این دستگاه کارآمد می باشند .
چگونه در صدا و سیما تبلیغ کنیم؟
در سراسر دنیا تمام شبکه های تلویزیونی همواره محیطی را برای ثبت سفارشات تبلیغاتی تلویزیون شهری و ساخت برنامه های تبلیغاتی اختصاص داده اند؛ اما در کشور ما و در سازمان صدا و سیما چنین محیطی وجود ندارند و لذا لازم است که برای ساخت آگهی های تبلیغاتی به شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی مورد تایید صدا و سیما مراجعه کرده و به کمک آن ها برنامه های تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات خود را بسازید.
در واقع آژانس ها و شرکت های تبلیغاتی، نقش یک واسطه را بین شما و صدا و سیما ایفا می کنند، به این صورت که شما به این شرکت ها مراجعه می کنید و پس از ثبت سفارش و پرداخت هزینه تبلیغات در تلویزیون، از مسئولین این شرکت ها می خواهید که پس از ساخت آگهی تبلیغاتی شما، برای پخش آن از طریق تلویزیون و صدا و سیما اقدام کنند.
بنابراین برای انجام تبلیغات در صدا و سیما، بهتر است که آژانس ها و شرکت های تبلیغاتی مختلف را بشناسید و با عملکرد آن ها در خصوص تولید محتواهای تبلیغاتی آشنا باشید. همچنین لازم است که برای ساخت آگهی و انجام تبلیغات تلویزیونی به شرکت های معتبر و صاحب نام در زمینه ی تبلیغات مراجعه کنید تا با تولید محتواهای تبلیغاتی قوی علاوه بر جذب مخاطب، از اتلاف وقت و هزینه های خود نیز جلوگیری کنید.
شرکت های تبلیغاتی صدا و سیما
همانطور که گفتیم برخلاف سایر کشورهای دنیا سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بخش خاصی را برای دریافت سفارشات و ساخت برنامه های تبلیغاتی ما ندارد و لذا لازم است که برای انجام تبلیغات در تلویزیون به شرکت ها و آژانس های مورد تایید سازمان صدا و سیما مراجعه کنید و برای اینکار بهتر است که قبل از ثبت سفارش خود در آژانس های تبلیغاتی، درباره ی آن ها و چگونگی عملکردشان در زمینه ی انجام تبلیغات تلویزیونی تحقیق کرده و از کارکرد آن ها آگاه باشید.
برای ساخت و پخش آگهی بازرگانی مراحل مختلفی وجود دارد تا یک تبلیغ تلویزیونی ساخته و آماده پخش شود که تمام این مراحل از ابتدا تا انتها به عهده شرکت تبلیغات تلویزیونی است که شما کار ساخت و پخش آگهی بازرگانی خود را به آن ها سپرده اید.
همچنین در خصوص ساخت یک آگهی تبلیغاتی همواره لازم است که با مشاورین و متخصصین در این زمینه مشورت کنید و از آن ها در خصوص ساخت و چگونگی پخش آگهی تبلیغاتی خود راهنمایی بخواهید، به همین جهت، شرکت های تبلیغاتی، خدمات متنوعی را در این زمینه به شما ارائه می دهند که مهم ترین آن ها «مشاوره تبلیغات تلویزیونی» است.
در واقع شما با مشاورین شرکت های تبلیغاتی صحبت می کنید و آن ها پس از بررسی خواسته های شما یک روش مناسب و کاربردی در جهت ساخت ویدیو تبلیغاتی و پخش آن از شبکه های تلویزیونی را ارئه می دهند. شرکت مورد تاییدی در ایران، با نام برند طلوع فیلم وجود دارد که می تواند نیاز های شما را در پخش آگهی های تبلیغاتی از تلویزیون، برآورده سازد. همچنین شرکت طلوع فیلم در زمینه تلویزیونی نیز فعالیت می کند که مشاوره و ایده های بسیار قوی را به مشتریان خود ارائه می دهد.
همانطور که گفته شد شرکت تبلیغات تلویزیونی برای ساخت و پخش آگهی بازرگانی مراحل مختلفی را باید انجام دهد که از جمله این مراحل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
بررسی اهداف برند از تبلیغات تلویزیونی:
در ابتدا لازم است که جایگاه برند و محصول مورد نظر را مشخص کرد و وضعیت کلی رقبا را در بازار کار تحلیل نمود. سپس با مشخص کردن اهداف یک نقشه ی کلی را برای رسیدن به آن ها طراحی نمود. پس از تعیین اهداف و طراحی یک نقشه کلی برای رسیدن به آن ها، حالا لازم است که به کمک خلاقیت و ایده پردازی متخصصین تبلیغاتی، یک سناریو برای ساخت تیزر، محتوا، شعارهای تبلیغاتی و … طراحی کنیم.
به کمک این بخش می توان یک تعامل همیشگی میان مشتری و شرکت تبلیغاتی به وجود آورد و به این ترتیب در تمام مراحل تولید و ساخت تبلیغ تلویزیونی همواره خواسته های مشتری مدنظر گرفته می شود و همچنین شرکت به صورت مداوم یک گزارش کار در خصوص مراحل مختلف ساخت آگهی را به مشتری ارائه می دهد.
در این مرحله یک تیم متخصص و حرفه ای شامل کارگردان، تهیه کننده، مدیر تولید، انیماتور، گرافیست و … اقدام به ساخت تیزر و محتوای تبلیغاتی منطبق بر سناریو طراحی شده، می نمایند. همچنین این گروه پس از بازبینی تیزر طراحی شده، آن را برای پخش و تایید نهایی آماده می کنند.
پخش تبلیغات آخرین مرحله از ساخت آگهی های بازرگانی است و این مرحله نیز همچون مراحل قبل توسط شرکت تبلغات تلویزیونی انجام می شود و لذا شما پس از پرداخت هزینه تبلیغات در تلویزیون به یکی از شرکت های تبلغات تلویزیونی (مورد تایید صدا و سیما)، دیگر لازم نیست اقدامی در این زمینه داشته باشید؛ زیرا تمام مراحل ساخت و پخش یک تبلیغ تلویزیونی تماما بر عهده ی شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی می باشد.
هزینه ساخت تبلیغات تلویزیونی
هزینه تبلیغات در تلویزیون و صدا و سیما به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به ساعت پخش آگهی، شبکه ی پخش آگهی، پخش آگهی در زمان پخش برنامه های پربازدید مثل مسابقات ورزشی، سریال ها و … اشاره کرد.
بنابراین، با توجه به این عوامل همواره نمی توانیم یک قیمت و رقم دقیق و ثابت را تعیین کنیم، در نتیجه لازم است که پس از بررسی اهداف و تعیین میزان بودجه ی تبلیغات نسبت به تعیین ساعت پخش و تعیین هزینه نهایی پخش آگهی اقدام نمایید؛ اما کمک گرفتن از مشاورین و متخصصین در این زمینه نیز می تواند یک راهکار بسیار مناسب باشد. در نتیجه برای بررسی هزینه تبلیغات در تلویزیون و تعرفه های موجود در این زمینه می توانید از شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی معتبر و با تجربه کمک بگیرید
تبلیغات در شبکه یک تلویزیون
- هزینه پخش زیرنویس تبلیغاتی در برنامه های شبکه یک هر ثانیه مشابه تعرفه لیست زیر میباشد.
- میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه یک حدود 174,544,475 تومان میباشد.
هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه یک صدا و سیما
شبکه اول | ||
ردیف | عنوان برنامه | تعرفه (تومان) |
1 | تکرار بامدادی سریال | 2,421,500 |
2 | برنامه صبحگاهی | 2,763,700 |
3 | برنامه های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی صبحگاهی | 168,780,000 |
4 | 8:00 خبر | 3,625,000 |
5 | تکرار صبح مجموعه شبانه | 63,292,500 |
6 | شما و سیما | 42,195,000 |
7 | بین شما و سیما | 94,938,750 |
8 | برنامه های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی شامگاهی و عصر | 200,426,250 |
9 | قبل از سیمای خانواده | 168,780,000 |
10 | بین سیمای خانواده | 274,267,500 |
11 | تکرار مجموعه شبانه | 189,877,500 |
12 | بین تکرار مجموعه شبانه | 232,072,500 |
13 | 14:00خبر | 274,267,500 |
14 | داستانی | 1,972,000 |
15 | فیلم سینمایی | 253,170,000 |
16 | بین فیلم سینمایی | 274,267,500 |
17 | ورزش و مردم | 295,365,000 |
18 | بین ورزش و مردم | 327,011,250 |
19 | 21:00خبر | 327,011,250 |
20 | مجموعه شبانه | 327,011,250 |
21 | سینما یک | 21,097,500 |
22 | مسابقه دستپخت و برنامه شبانگاهی | 295,365,000 |
میانگین تعرفه | 174,544,475 |
تبلیغات در شبکه دو تلویزیون
- هزینه پخش زیرنویس تبلیغاتی در برنامه های شبکه دو هر ثانیه مشابه تعرفه لیست زیر میباشد.
- میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه دو حدود 95,136,731 تومان میباشد.
هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه دو صدا و سیما
شبکه دوم | ||
ردیف | عنوان برنامه | تعرفه (تومان) |
1 | برنامه های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی صبحگاهی | 42,195,000 |
2 | برنامه صبحگاهی | 986,000 |
3 | سینما صبح | 986,000 |
4 | تکرار صبح مجموعه شبانه – تکرار صبح سریال شبانه | 21,097,500 |
5 | برنامه های کودک و نوجوان صبحگاهی | 14,086,750 |
6 | تکرار عصر مجموعه شبانه – تکرار عصر سریال شبانه | 210,975,000 |
7 | فیلم سینمایی | 168,780,000 |
8 | برنامه های کودک و نوجوان عصرگاهی | 42,195,000 |
9 | برنامه عصرگاهی | 7,612,500 |
10 | برنامه های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی عصر و شامگاهی | 52,743,750 |
11 | 20:30 خبر | 327,011,250 |
12 | مجموعه شبانه – سریال شبانه | 327,011,250 |
13 | جشنواره سینمایی | 21,097,500 |
میانگین تعرفه | 95,136,731 |
تبلیغات در شبکه سه تلویزیون
- هزینه پخش زیرنویس تبلیغاتی در برنامه های شبکه سه هر ثانیه مشابه تعرفه لیست زیر میباشد.
- میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه سه حدود 181,417,910 تومان میباشد.
هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه سه صدا و سیما
شبکه سوم | ||
ردیف | عنوان برنامه | تعرفه (تومان) |
1 | برنامه صبحگاهی | 2,421,500 |
2 | برنامه های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی صبحگاهی | 42,195,000 |
3 | برنامه های مستند- صبحگاهی | 21,097,500 |
4 | جشنواره سینمایی- صبحگاهی | 21,097,500 |
5 | تکرار صبح مجموعه شبانه – سریال شب | 168,780,000 |
6 | قبل ازبرنامه طبیب | 210,975,000 |
7 | بین برنامه طبیب | 232,072,500 |
8 | بهونه | 189,877,500 |
9 | خبر ورزشی ظهر | 316,462,500 |
10 | برنامه سمت خدا | 316,462,500 |
11 | تکرار ظهر و عصرمجموعه شبانه – سریال شبانه | 168,780,000 |
12 | بین تکرار ظهر و عصرمجموعه شبانه – سریال شبانه | 210,975,000 |
13 | گزارش ورزشی | 94,938,750 |
14 | بین گزارش ورزشی | 147,682,500 |
15 | خبر ورزشی عصر | 316,462,500 |
16 | برنامه های مستند- عصرگاهی و شامگاهی | 21,097,500 |
17 | برنامه های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی عصر و شامگاهی | 295,365,000 |
18 | سریال شبانه و مجموعه شبانه | 327,011,250 |
19 | 22:00 خبر | 327,011,250 |
20 | برنامه فوتبال برتر | 327,011,250 |
21 | لیگ باشگاهی اروپا | 327,011,250 |
22 | جشنواره سینمایی -عصر و شامگاهی | 189,877,500 |
23 | بین جشنواره سینمایی -عصر و شامگاهی | 210,975,000 |
24 | سینما گلخانه | 7,612,500 |
25 | برنامه هفت | 42,195,000 |
میانگین تعرفه |
منبع : youtube.com