علمی و پزشکی

برنامه هلال احمر برای واردات ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا طی یک ماه / آغاز برنامه از ۱۰ آنلاین

به گزارش شفافا ، دکتر کریم همتی در جلسه شورای معاونین هلال احمر گفت: از 10 اکتبر تا 10 اکتبر امسال ، 15 میلیون دوز واکسن هر هفته به کشور تحویل داده می شود که شامل 60 میلیون دوز واکسن کرونا می شود. امید است با این تلاش ها و با واکسیناسیون همه مردم ، گامی بزرگ در جهت ایمن سازی کشور در برابر این بیماری برداشته شود.

او اضافه کرد: یکی از دلایل سرعت بخشیدن به واردات واکسن ، کمک معاون اول رئیس جمهور است که در اسرع وقت جلسات و مجوزهای منظمی را با مشارکت همه طرف ها برگزار می کند. با تشکر از این همکاری های داخلی و روابط بین المللی ، هلال احمر به وعده های خود عمل کرده و سعی خواهد کرد که مواد واکسن را به موقع به کشور برساند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد واکسن ها در کشور ، همه ارگان ها و موسسات دارای واحدی به نام بهداشت و درمان باید درگیر واکسیناسیون شوند و نیروهای مسلح در این زمینه مورد نیاز هستند. و هلال احمر آمادگی خود را اعلام کرده اند و قطعاً می توانند بار وزارت بهداشت را از دوش خود بردارند و واکسیناسیون جهانی را تسریع کنند.

همتی با اشاره به مراسم اربعین در عتبات عالیات ادامه داد: خدمات نجف و کربلا مانند سال های گذشته توسط هلال احمر به زائران ارائه می شود. در این راستا ، ما حداکثر استفاده را از بیمارستان تازه تاسیس نجف برای ارائه خدمات درمانی و درمانی به زائران خواهیم کرد.

بر اساس پایگاه داده جمعیت هلال احمر ، رئیس جمعیت هلال احمر مشکلات حوزه منابع مالی را تصریح کرد: یکی از منابع تامین مالی سازمان است که به عنوان بخشی از سازمان حق ثبت نام در دفاتر را دارد. هزینه ثبت نام خودرو در دفاتر متعلق به هلال احمر است. همانطور که مقامات اعلام کرده اند نیازی به ثبت مالکیت خودروها در دفتر نیست ، بخشی از بودجه هلال احمر کاهش می یابد و در این راستا از مجلس درخواست می کنیم تا منابع مالی پایدار را شناسایی کند. جمعیت هلال احمر. با شرایط اضطراری روبرو نشوید. از سوی دیگر ، به دلیل واکنش جدی جمعیت هلال احمر به بیماری همه گیر کرونا در کشور ، هزینه های زیادی در این زمینه هزینه شد که نیاز به منابع مالی جمعیت هلال احمر را افزایش داد.