عمومی

درخشش جواهر ایرانی در مصاف یوونتوس

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،

پس از اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ، چهارشنبه شب پورتو با نتیجه 2-1 یوونتوس را شکست داد. در ابتدای بازی مهدی طارمی در دقیقه اول دروازه یوونتوس را باز کرد.

در زیر برخی از نکات برجسته درخشش مهدی طارمی برابر یوونتوس آورده شده است:

کالچو امروز: این ایرانی از کجا آمده است؟

طارمی ، جواهرات ایرانی

مهدی طارمی با توجه به اینکه بنتاکور دومین ایرانی بود که در این رقابت ها به یوونتوس گل زد ، در دقیقه اول توانست درهای یوونتوس را باز کند. مهدی مهدوی کیا برای اولین بار در حالی که در هامبورگ بود توانست درهای یوونتوس را با تساوی 4-4 باز کند.

او تا سال 2018 همیشه در لیگ ایران بازی می کرد. صحن پیراهن های بوشهر ، ایرانجوان و پرسپولیس را بر تن کرد. وی در پرسپولیس دو بار در سال های 2016 و 2017 به عنوان بهترین گلزن لیگ ایران انتخاب شد. وی در سال 2016 به عنوان بهترین بازیکن لیگ انتخاب شد.

سال 2018 برای او یک نقطه عطف بود. وی جام جهانی را با لباس ایران زندگی کرد. او در همه مسابقات بدون گلزنی بازی کرد. سپس سفر وی به خارج از کشور ابتدا با قطر و سرانجام با ریو آوی در دو فصل گذشته در پرتغال و سپس با پورتو آغاز شد.

دقیقاً در جام جهانی 2018 ، طارمی این فرصت را داشت که در آخرین مسابقه گروه با کریستیانو رونالدو دیدار کند. ایران موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند و یک فرصت عالی برای رفتن به دور شانزدهم برای اولین بار در آخرین لحظه داشت.

طارمی که هیجان دربی تهران را تجربه می کرد ، در آخرین لحظه آرام نشد و ضربه خود را زد و این موقعیت را از دست داد.

در میان ورزش ها: طارمی ، مروارید جدید بندر

طارمی ، جواهرات ایرانی

مهدی طارمی که در هفته های اخیر در لیگ پرتغال خوش درخشیده است ، اکنون توانسته در لیگ قهرمانان گلزنی کند تا جواهر اصلی این تیم را نشان دهد. وی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حتی یک گل هم به ثمر نرساند. با این وجود مهدی طارمی به طور قطعی می داند که باید از فرصت استفاده کند و مقابل یوونتوس بازی کند تا مهارت های خود را آغاز کند.

بازیکن تیم ملی ایران در مرحله گروهی تنها 29 دقیقه بازی کرد و ابتدای فصل فرصت زیادی برای درخشش در پورتو نداشت اما به تدریج خود را به ترکیب اصلی اضافه کرد و اکنون دارایی اصلی تیم پرتغال است.

ترکیه حریت: انتقال ناموفق طارمی به ترکیه

طارمی ، جواهرات ایرانی

رسانه های ترکیه همچنین حادثه ای را که در سال 2017 اتفاق افتاد و مانع پیوستن طارمی به ریزه اسپور شدند. مهدی طارمی که در 110 بازی در پرسپولیس ، یکی از بزرگترین تیمهای لیگ ایران 55 گل و 21 پاس گل داده بود ، به ریزه اسپور نقل مکان کرد اما بعداً به دلیل عدم رعایت قراردادش توسط فیفا محروم شد. این حادثه منجر به محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات شد و باشگاه 789 هزار یورو جریمه شد و این بازیکن به مدت 4 ماه محروم شد. اکنون طارمی بازیکنی است که در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است.