اقتصادی

۴ هزار و ۴۰۴ میلیارد دیگر از کسری بودجه هم تأمین شد

براساس اعلام وزارت اقتصاد ، با هشتمین مرحله از ارائه اوراق بهادار مالی اسلامی ، 4404 میلیارد تومان دیگر برای کسری بودجه از اینجا تأمین شد.

به گزارش ایران تودی ، وزارت اقتصاد هشتمین مرحله از پیشنهاد اوراق بهادار مالی اسلامی را با حضور معاون وزیر کنترل مالی و خزانه داری ، مرکز بدهی های عمومی و مدیریت دارایی های مالی ، بانک ها و موسسات مالی بازار سرمایه (مانند صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تأمین کننده) اعلام کرده است. و بازار سرمایه دیروز (سه شنبه 7 مرداد) اعلام شد.

این مرکز در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام با هدف تأمین مالی عدم تعادل دولت در بودجه دولت ، تأمین اعتبار غیر تورمی و افزایش پتانسیل عرضه مطمئن بازار بدهی انجام شده است.

براساس این اطلاعیه ، سامانه بازاری بین بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی و شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران پس از دریافت پیشنهاد قیمت اوراق ، در تاریخ هفتم در مجموع 4.404 میلیارد تومان دریافت کردند. در ماه آگوست ، طبق مشخصات جدول № (1) بودجه عمومی دولت تأمین شد:

علاوه بر این ، عرضه اوراق بهادار از طریق مزایده همزمان در بازارهای پول و سرمایه انجام می شود و در نتیجه هشت مرحله در هفته های اخیر ، 42.614 میلیارد تومان از انتشار اوراق بهادار مالی اسلامی تأمین شده است که جزئیات آن در جدول آمده است. (2) داده شده است:

در بخش دیگری از این اطلاعیه می خوانیم: وزارت امور اقتصادی و دارایی ، طبق نتایج حاصل از تحلیل مداوم روند تحولات اقتصادی و “روند پایداری بدهی های عمومی در سناریوها” ، مطابق با مسئولیت های قانونی و حرفه ای است. هر هفته پیشنهادات “متفرقه” و “تلاش برای دستیابی به مقادیر قابل قبول با سیاست پولی را می پذیرد ، ضمن پیش بینی میزان ورود و خروج بودجه دولت به خزانه داری.” واضح است که نتیجه این رویکرد جلب اطمینان کامل است که دولت قادر به بازپرداخت مبنای و بهره مربوط به تعهدات ناشی از انتشار اوراق بهادار اسلامی در سررسید است.

انتهای پیام