اجتماعی

۳۴ درصد زندانیان لرستان به دلیل مواد مخدر در حبس به سر می‌برند

ایران تودی/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: ۳۴ درصد زندانیان استان به دلیل سوداگری مواد مخدر، ۲۸ درصد به دلیل سرقت و ۲۵۰ نفر به خاطر ارتکاب قتل در حبس هستند.

عبدالمجید کشوری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان زندان‌های استان علاوه بر حمایت از خانواده‌های در معرض آسیب در بحث کمک ودیعه مسکن و معیشت نیز اقداماتی انجام داده است.

وی ادامه داد: از محل اشتغال زندانیان، دستمزد به مددجو و خانواده آنها پرداخت می‌شود و هم‌اکنون ۱۶۰۰ زندانی در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان به کار مشغول هستند و زمینه اشتغال زندانیان محکوم در زندان نیز فراهم شده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۴ میلیارد تومان، سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان و سه ماهه امسال نیز هفت میلیارد تومان دستمزد زندانیان بوده که به زندانی و خانواده آنان پرداخت شده است.

کشوری با بیان اینکه ۱۶۵۰ خانواده زندانی نیازمند تحت این حمایت‌ها هستند، اضافه کرد: در عید فطر امسال ۲۸ زندانی مشمول عفو قرار گرفتند و از عید قربان تا عید غدیر نیز ۲۶۳۰ نفر در کشور مشمول عفو شدند که پیش‌بینی می‌شود سهم استان بین ۲۰ تا ۳۰ نفر باشد؛ البته تاکنون تعداد افراد مشمول عفو به استان اعلام نشده است.

عضو شورای قضایی استان عنوان کرد: سال گذشته ۹۰ نفر از طریق کمیسیون‌های دستگاه قضایی مشمول عفو شدند.

وی با بیان اینکه آمار جرائم خشن در استان زیاد است، افزود: ۳۴ درصد زندانیان استان به دلیل سوداگری مواد مخدر، ۲۸ درصد به دلیل سرقت و ۲۵۰ نفر به خاطر ارتکاب قتل در حبس هستند.

کشوری اضافه کرد: جرائم به ترتیب مواد مخدر رتبه اول و سرقت در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرکل زندان‌های لرستان بیان کرد: برخی از مرتکبین به قتل از طریق شورای حل اختلاف و ستاد صبر با خانواده مقتول به صلح و سازش رسیدند و از قصاص رهایی یافتند.

انتهای پیام