عمومی

۲۳ هزار طرح عمرانی توسط بسیج سازندگی در یزد اجرا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار حسین زارع کمالی، بعدازظهر شنبه در نشستی خبری به مناسبت بیست و سومین سالگرد تشکیل بسیج سازندگی، هفته بسیج سازندگی را به جهادگرانی که بدون چشمداشت در حال خدمت رسانی به مردم در زمینه های مختلف هستند، تبریک گفت.

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی در راستای تدابیر امام راحل و مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی و خدمات رسانی به مردم به کمک دستگاه های اجرایی استان یزد، ۲۳ هزار طرح عمرانی و غیرعمرانی با هزینه ۲۱۲ میلیارد تومان اجرا کرد.

زارع کمالی ادامه داد: این طرح‌ها توسط بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان و مناطقی خارج از استان اجرا شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: بیش از ۸۶۰ طرح عمرانی با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۶۸۴ میلیون تومان در حوزه‌های عمرانی نظیر ۷۷ پروژه آبرسانی به روستاها و مناطق عشایرنشین اجرا شد.

طرح‌های بزرگ آبرسانی در ۵ شهرستان استان یزد اجرا می‌شود

وی ادامه داد: طرح‌های بزرگ آبرسانی نیز توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در پنج شهرستان استان در حال اجراست و هم اکنون از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار است.

زارع کمالی به تشریح طرح‌های عمرانی در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: ۳۵ طرح با اعتبار ۶۲۴ میلیارد تومان در زمینه ساخت و بهسازی و تعمیر ۳۳ مدرسه، بهسازی چند کتابخانه اجرا شد.

وی عنوان کرد: در عرصه سلامت و بهداشت ۹۷ طرح شامل احداث و تعمیر غسالخانه‌ها، احداث سرویس بهداشتی و حمام برای منازل محرومان و مناطق عشایرنشین اجرا شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: در زمینه امنیت غذایی و کشاورزی نیز ۱۹۰ طرح با اعتبار ۹ میلیارد تومان اجرا شده که مرمت و احیای زیرساخت‌های حوزه آب از جمله جمله است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی، مذهبی و شهدا نیز ۱۴۳ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان کار انجام شده که از جمله آنها می توان به بهسازی و مرمت مساجد، احداث مجتمع های فرهنگی، مزار شهدا و یادمان شهدا اشاره کرد.

۱۵ کارگاه با اجرای طرح های اشتغال و کارآفرینی بسیج سازندگی در یزد فعال شد

زارع کمالی با اشاره به طرح‌های حوزه اشتغال و کارآفرینی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ کارگاه در سطح استان فعال شده و بیش از ۹۸ طرح نیز با اعتبار ۳ میلیارد تومان اجرا شده که ۱۲ مورد آنها در سال گذشته تجهیز شده و برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: در عرصه های غیرعمرانی نظیر معیشتی نیز ۶ هزار و ۸۱۲ طرح و برنامه با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۶۰۹ میلیون تومان اجرا شد.

زارع کمالی ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش، ۵۶ برنامه با اعتبار ۶۶۹ میلیون تومان اجرا شده که عمده این اعتبار به تجهیزات آموزشی مدارس اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: در عرصه سلامت و بهداشت، ۱۲۰۰ برنامه با اعتبار ۷۸۸ میلیون تومان انجام شد که از آن جمله می توان به تهیه و توزیع سبد بهداشتی، تهیه و توزیع دارو، اعزام پزشکان و …اشاره کرد.

فرمانده سپاه الغدیر یادآور شد: طرحی نیز در استان در حال برنامه ریزی است که می تواند در راستای خدمات سلامت به محرومان، انقلابی بزرگ را رقم بزند.

وی عنوان کرد: در عرصه امنیت غذایی و کشاورزی دو برنامه با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیون تومان برگزار شده که همایش تجلیل از شبانان و گله داران از آن جمله است.

زارع کمالی همچنین به تشریح برنامه ها در حوزه غیرعمرانی، شامل امدادرسانی، پرداخت تسهیلات و … اشاره کرد.

فعالیت ۹۸۰ گروه جهادی در یزد

سرهنگ علی اصغر سلمانی، رئیس بسیج سازندگی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر ۹۸۰ گروه جهادی خواهر و برادر در قالب گروه های جهادی عامه و تخصصی در قالب خدمت بی منت به مردم در حال خدمت رسانی هستند.