عمومی

۱۷۹ کودک یتیم و محسنین در بوشهر حامی ندارند

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۷ هزار و ۸۱۰ فرزند یتیم و محسنین در استان بوشهر تحت پوشش خیران قرار دارند، اما ۱۷۹ کودک هنوز حامی ندارند.

۱۷۹ کودک یتیم و محسنین در بوشهر حامی ندارندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عباس روشن بیان کرد: ۴۲ هزار و ۴۶۴ خانواده در استان بوشهر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی این استان قرار دارند که در ۲۲ هزار خانوار زنان سرپرستی خانواده را بر عهده دارند و ۲۰ هزار خانوار نیز از سوی مردان سرپرستی می‌شود.

 

وی افزود: ۲۵ هزار حامی در استان فرزندان یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که امسال به دنبال جذب ۸ هزار حامی جدید هستیم.

 

مدیر کل کمیته امداد استان، اضافه کرد: ۷ هزار و ۸۱۰ فرزند یتیم و محسنین حامی دارند، ولی هنوز ۱۷۹ کودک هیچ حامی ندارند.

 

وی گفت: متقاضیان حمایت از فرزندان یتیم و محسنین می‌توانند با مراجعه حضوری به ۱۹ پایگاه کمیته امداد در سراسر استان و یا به صورت الکترونیکی در درگاه اینترنتی emdad.ekram.ir نام‌نویسی کنند.

 

روشن توانمندسازی خانواده‌ها را یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد دانست و بیان کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۲۸ طرح اشتغال‌زایی مددجویان تحت پورش را اجرا کردیم و امسال نیز ۱۱ هزار و ۱۸۱ طرح پیش‌بینی شده است که طرح ایجاد صفحه‌های خورشیدی با همکاری استانداری و طرح راهبری هزار طرح دامداری با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از جمله آن‌هاست.

 

وی از پرداخت وام ضروری به مددجویان خبر داد و یادآور شد: در سال جاری تا کنون ۲ هزار و ۲۰۰ وام ضروری به مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر به فعالیت حوزه مسکن پرداخت و با بیان اینکه خانه‌دار شدن مددجویان یکی از اولویت‌های این نهاد است، گفت: برای تحقق این مهم امسال ۵ تفاهم‌نامه منعقد شده است.

 

وی به تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در قالب این تفاهم‌نامه ۳۵۲ واحد مسکونی در حال ساخت است که تا شهریور تکمیل و تحویل جامعه هدف می‌شود.

 

روشن با بیان اینکه در ساخت این واحد‌ها ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شده است، اضافه کرد: ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز در قالب وام کم بهره به مددجویان پرداخت شده است.

 

وی از ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی با همکاری بسیج سازندگی و بنیاد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد خبر داد و عنوان کرد: در این طرح ضمن پرداخت ۲۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض، ۴۰ میلیارد تومان وام کم بهره نیز تخصیص یافته است.

 

به گفته مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر ۵۹  وکیل خیر و نیکوکار با مجموعه کمیته امداد همکاری می‌کنند.