علمی و پزشکی

۱۰ خوراکی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری

آفتاب‌‌نیوز:

رئیس جمهور و بنیانگذار FRESH Medicine دکتر به گفته رابرت گراهام ، یک رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات ، چربی های سالم ، پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها و پروتئین با کیفیت بالا اولین قدم در تقویت سیستم است. این مصونیت است.

لیست 10 ماده غذایی که پزشکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری توصیه می کنند.

مارچوبه

مارچوبه یک پروبیوتیک در رژیم غذایی است ، نوعی فیبر هضم نشده به نام الیگوساکاریدها. به گفته دکتر گراهام ، پروبیوتیک ها می توانند به عنوان غذا یا کود برای باکتری های سالم روده بزرگ مصرف شوند. پری بیوتیک ها نه تنها سیتوکین های ضد التهاب را افزایش می دهند ، بلکه با کاهش سیتوکین های ضد التهاب به بهبود سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کنند. سایر منابع خوب پروبیوتیک شامل میوه ها ، سبزیجات ، لوبیا و غلات مانند گندم ، جو دوسر و جو است. پری بیوتیک ها می توانند نفخ و نفخ شکم را افزایش دهند ، بنابراین شما نباید آنها را به طور ناگهانی و به مقدار زیاد به رژیم خود اضافه کنید.

اصلان

مدیر آموزش پزشکی و بیمارستان دکتر اوهایو بهداشت. به گفته الیزابت زمودا ، شیر منبع خوبی از سلنیوم و روی است. یک فنجان شیر بدون چربی می تواند به ترتیب 11٪ و 7٪ مقدار مجاز توصیه شده روزانه برای سلنیوم و روی را تأمین کند. سلنیوم عملکرد بسیاری از سلولهای ایمنی بدن را بهبود می بخشد و همچنین کمبود روی باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود که با افزایش مصرف روی بهبود یافته است.

قارچهای شیتاکه

شیتاکه به عنوان قارچ دارویی و دکتر شناخته می شود. به گفته گراهام ، می تواند از سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت ها پشتیبانی کند. این کار با تأثیر بر عناصر مختلف سیستم ایمنی بدن و افزایش پاسخ ایمنی سلول های T انجام می شود. می توانید قارچ های شیاتکه را در روغن زیتون سرخ کرده و از آنها به عنوان یک غذای ساده نان استفاده کرده و یا به املت ، غذاهای برنجی ، ماکارونی ، سوپ و سالاد اضافه کنید.

کلم بروکلی

دکتر. به گفته گراهام ، کلم بروکلی حاوی پلی فنول است که دارای عملکرد آنتی اکسیدانی است که برای سیستم ایمنی بدن مهم است. کلم بروکلی حاوی مخلوطی به نام سولفورافان گلوکوزینولات ، ماده ای است که با بیماری های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن مبارزه می کند. شما می توانید کلم بروکلی را به صورت خام یا نیمه پخته مصرف کنید.

سوپ مرغ

دکتر. مایکل اف دانشمندان می گویند نوشیدن سوپ مرغ به تسریع گردش مخاط بینی کمک می کند ، به این معنی که چیزهای بدی که با سرعت بیشتری از بدن خارج می کنید ، یعنی ویروس ها یا باکتری ها تکثیر نمی شوند و بیماری ایجاد نمی کنند. علاوه بر این ، مطالعات نشان می دهد که مواد موجود در سوپ مرغ دارای اثرات ضد التهابی هستند.

زنجبیل

به گفته دکتر رویزن ، یکی از بهترین قسمتهای برخی غذاها مانند زنجبیل که می تواند به پیشگیری از بیماری کمک کند این است که می توانید آنها را به سوپ اضافه کنید. یک مطالعه توانایی زنجبیل را در جلوگیری از فعالیت ویروس ها نشان داد.

سیر

دکتر. Riva L. سیر یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری است. سیر غنی از مخلوطی از گوگرد به نام آلیسین است که ثابت شده است سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

ماست

دکتر. به گفته راشل ، ماست دارای یک جمعیت باکتریایی فعال است که دارای خواص پروبیوتیکی است ، که می تواند با مبارزه با باکتری های مضر به بدن در تکثیر باکتری های مفید و تقویت سیستم ایمنی کمک کند. علاوه بر پروبیوتیک ها ، ماست منبع خوبی از ویتامین D است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مرکبات

مرکبات مانند پرتقال ، نارنگی ، لیمو ، لیمو ترش و گریپ فروت سرشار از ویتامین C هستند. به گفته دکتر راشل ، ویتامین C یکی از بهترین سیستم های ایمنی بدن است. این ویتامین در تولید گلبول های سفید خون که با عفونت مبارزه می کنند نقش دارد.

گل کلم

این یکی از خانواده سبزیجات چلیپایی است که شامل گل کلم ، کلم ، کلم بروکلی و برگ خردل است. دکتر. طبق گفته Sabrina E. ، Falker ، گل کلم یکی از بهترین گزینه ها برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است. گل کلم سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است. می توانید از این غذا در سس ها ، به عنوان جایگزین برنج ، و به عنوان تقویت کننده طعم و تقویت کننده سیستم ایمنی استفاده کنید.