علمی و پزشکی

گودرزی: وزیر پیشنهادی بهداشت در برابر اجرای مطالبات نمایندگان باید تضمین بدهد

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: وزیر بهداشت پیشنهادی باید به قانونگذاران در مورد استفاده از پزشک خانواده ، مبارزه با مافیای دارویی و تجهیزات پزشکی ، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی اطمینان دهد.

به گزارش ایران تودی ، عباس گودرزی برخلاف وزیر پیشنهادی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در جلسه مجلس اظهار داشت: در کمیسیون بهداشت ، در مورد کمبود پزشک و بحرانی که با آن مواجه هستیم. چندین سال به وزیر پیشنهادی هشدار می دادم که در طول 11 سال دبیری شورای توسعه دانشگاه علوم پزشکی ، ظرفیت دانشگاه ها نه تنها افزایش یافته ، بلکه نسبت به آن زمان نیز کاهش یافته است. شروع به کار کرد

وی افزود: انحصار دسترسی به پزشکان و خدمات پزشکی و بی میلی پزشکان از حضور در مناطق محروم از دیگر نگرانی هایی است که باید جدی گرفته شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: باید از آنها التماس کنیم که برای گرفتن پزشک متخصص به مناطق محروم بیایند. مردم از جمله خدمات پزشکی آواره در تهران و مراکز استان ها هستند. چرا با وجود نخبگان و فرصت ها از فرصت ها استفاده نمی شود؟ در ایران به طور متوسط ​​پزشک عمومی 11.7 در هر 10000 نفر جمعیت ، در کشورهای پیشرفته 30 نفر در هر 10.000 نفر و در کشورهای تخصصی 5.9 در هر 10.000 نفر و در کشورهای پیشرفته این رقم 20-30 است. برای 10 هزار نفر در کشورهای توسعه یافته ، 3.29 نفر در هر 10.000 دندانپزشک وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد که ایجاد زیرساخت جدید در زمینه علوم پزشکی از ملزومات ملت ایران است. چین که بالاترین میزان ابتلا به کرونا را دارد ، اعلام کرد که 92 درصد از کرونا را به طب سنتی محدود کرده است. ما 14 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کرونا دریافت کردیم ، اما یک دلار برای طب سنتی هزینه نکردیم ، طب سنتی در ایران در حال فشردن است ، حداقل یک اتاق در بیمارستان ها برای طب سنتی اختصاص دهید.

وی در خاتمه گفت: چرا صداوسیما ساعتی را صرف بحث درباره طب سنتی نمی کند؟ چرا برچسب محصولات تراریخته نمی زنید؟ ما انتظار داریم وزیر پیشنهادی بهداشت اطمینان داشته باشد که مجلس برای مقابله با معرفی پزشک خانواده ، فساد در داروها و تجهیزات پزشکی ، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی اقدام خواهد کرد ، در غیر این صورت ما مخالف آن هستیم.

انتهای پیام