عمومی

گفتمان مردمی‌سازی شهید رییسی به گفتمانی غالب تبدیل شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمدحسن لطفی در نشست «جهاد تبیین جهت مشارکت در انتخابات» که با حضور فعالان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهرستان داراب در سالن جلسات فرمانداری داراب برگزار شد، بیان کرد: مهم‌ترین اصل انتخاباتی در شرایط فعلی دعوت به مشارکت عمومی است و جهاد تبیین فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز باید بر همین اساس باشد.

معاون ستاد مردمی‌سازی ریاست جمهوری ضمن تاکید بر جذب حداکثری مردم و لزوم ارتقای مشارکت عمومی در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: به مشارکت ۴۰ الی ۵۰ درصد نباید اکتفا نکنیم و چشم‌انداز ما دستیابی به حداقل ۷۰ درصد مشارکت است چرا که رئیس جمهور با مشارکت بالا در عرصه داخلی و بین‌المللی قوی‌تر جلوه می‌کند.

لطفی تصریح کرد: در موقعیتی که برخی بعد از دوره ریاست جمهوری خود در دور بعد تأیید صلاحیت هم نشدند، آیت الله رئیسی در راه خدمت به مردم شهید شد.

معاون ستاد مردمی‌سازی ریاست جمهوری تاکید کرد: آیت الله رئیسی، نگاه خلیفه‌اللهی به مردم داشت و ذوب در مردم بود و به حکمرانی مردم با اجازه ولی‌فقیه اعتقاد داشت و بر همین اساس ستاد مردمی دولت شکل گرفت که امور جاری به مردم واگذار شود و نگاه به مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

وی به گفتمان شکل گرفته از سوی شهید جمهور اشاره کرد و افزود: گفتمان کاندیداهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از تحریم و مواردی نظیر آن عبور کرده و به مردمی‌سازی تبدیل شده که این موضوع میراث آیت الله رئیسی بود.

لطفی تصریح کرد: موفقیت ایشان بر اساس پیاده سازی دولت بر اساس موازین اسلامی است و در این مسیر هر جا که به ضرر مردم بود حتی اگر برای خود وی تبعات داشت، برای رفع زیان و خسران پای کار می‌آمد.

مشارکت حداکثری باید بر اساس گفتمان انقلاب باشد

این مسؤول با بیان اینکه گفتمان عمومی ستاد مردمی‌سازی دولت، باید با بیانی نرم و توأم با جذب همه اقشار عمومی باشد و مشارکت حداکثری نیز بر اساس گفتمان انقلاب شکل بگیرد، افزود: جهت حضور در انتخابات، وظیفه جمع حاضر این است که قوه تشخیص مردم را در سطح شهرستان داراب بالا ببرند و به آنها رشد فکری بدهند.

معاون ستاد مردمی‌سازی ریاست جمهوری اضافه کرد: ستاد مردمی‌سازی دولت با استفاده از شبکه دستیاران مردمی‌سازی استاندار و دستیاران مردمی‌سازی فرماندار در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها مسائل مردمی‌سازی را هدایت می‌کند و اکنون دستیاران آن، باید جلوه‌های حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی و انتخابات را هدایت کنند.

لطفی در پایان گفت: در این مسیر چه در شرایط انتخابات و چه در مراحل بعد، نیازهای شهرستان را شناسایی نموده و به دستیار ستاد مردمی‌سازی در داراب انتقال دهید.