اقتصادی

کم بارشی فراگیر در ایران/ بارش‌ها تقریبا در تمامی استان‌ها زیر نرمال است

میزان بارندگی کشور از ابتدای اکتبر حدود 30٪ کمتر از حد نرمال بوده است ، در حالی که از ابتدای سال برداشت (اکتبر) بارندگی در همه استانها به جز چهار استان طولانی بوده است. میانگین.

به گزارش ایران تودی ، براساس آخرین داده های مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ، از ماه اکتبر 82 میلی متر باران در سراسر کشور باریده است که حدود 30 درصد کمتر از متوسط ​​بلند مدت کشور است.

از طرف دیگر میزان بارندگی در ایران نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته و همه استان ها به جز اردبیل ، البرز ، تهران و گم میزان بارندگی کمتری نسبت به سال گذشته دارند.

براساس این گزارش ، در سه استان سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و کرمان میزان بارش به ترتیب 89.5٪ ، 89٪ و 62٪ کمتر از متوسط ​​بلند مدت است ، بنابراین این استانها در بارندگی شدید قرار دارند.

از سوی دیگر ، از ابتدای آنلاین ماه ، میزان بارندگی در دو استان بارانی استان گیلان و مازندران 17.5 درصد و 23 درصد کمتر از متوسط ​​بلند مدت گزارش شده است.

احد وظیفه – رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی – در مصاحبه قبلی با ایران تودی با اشاره به اینکه بارش شدید باران و خشکسالی گسترده در ایران طی سال آبی جاری دور از انتظار نیست ، وضعیت در بیشتر استانهای جنوبی ، جنوب شرقی ، جنوب غربی و شرقی کشور به ویژه در گلستان احساس می شود.

با توجه به وظیفه ، براساس مدلهای اقلیمی انتظار می رود که تا پایان سال آبی با خشکسالی متوسط ​​و شدیدی در کشور روبرو شویم ، بنابراین وزارت نیرو و سایر دستگاهها انتظار دارند آب و مدیریت بهینه آن را در کشور.

انتهای پیام