علمی و پزشکی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را به جرم تلاش برای استفاده از آن دستگیر کرد دیه نرم افزار حمله به یک شرکت فناوری در ایالات متحده. طبق اعلام FBI ، این شرکت تسلا بود. در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است که ایگور کریچکو 27 ساله در ماه ژوئیه وارد ایالات متحده شد و تسلا در تماس با یک کارمند روسی بود.

یک کارگر بدون ویزای اقامت ایالات متحده در Tesla Gigafactory در نوادا مشغول به کار بود. پس از دیدار دو نفر ، کریچکو خواستار توافق شد. تسلا در ازای آلوده کردن سیستم های رایانه ای به نرم افزار باج موجود ، یک میلیون دلار به کارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی کریچکو استخراج داده های کامل تسلا و تهیه کلیه اطلاعات به دست آمده در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد نیاز توسط شرکت بود. این شرکت با FBI تماس گرفت. به دنبال این مسائل ، FBI توانست کریچکو را هنگام تلاش برای ترک ایالات متحده دستگیر کند.

حمله سایبری به تسلا

گسترش تقاضای پول شرکت ها در ایالات متحده

نمایندگان اف بی آی می گویند کریچکو قبلاً به شرکت های مختلفی حمله کرده است اما اسامی این شرکت ها را ذکر نکرده است. طبق FBI ، شرکت دیگری که به روشی مشابه مورد حمله قرار گرفت ، 4.5 میلیون دلار پرداخت کرد تا رضایت یک کلاهبردار روسی کریچکو را جلب کند. اگر کارگر روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار ندهد ، همان سرنوشت بر سر قدرت جهان وسایل نقلیه الکتریکی رخ می دهد.

حملات سایبری با استفاده از باج افزار در ایالات متحده گسترده است ، در اوایل ماه جاری شرکت هایی مانند کارناوال و گارمین وضعیت مشابهی را تجربه کردند. تراولکس برای جلوگیری از درز اطلاعات 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد. طبق گزارش FBI ، مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان بیشترین تأثیر را در حملات سایبری طی چند سال اخیر داشته اند.

2323