بین الملل

کارشناس عراقی: انتخابات ایران رفراندم تایید نظام جمهوری اسلامی بود

وی روز چهارشنبه در مصاحبه ای با هاشم الکندی گفت که برخلاف همه انتظارات ، مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد بوده و تأییدی بر نوعی انقلاب و تجدید نظام جمهوری اسلامی است. میثاق با مقام معظم رهبری.

وی گفت: علی رغم همه تبلیغات و حملات رسانه ای دشمنانی که سعی در منصرف کردن مردم برای شرکت در انتخابات داشتند ، مشارکت در انتخابات ایران برخلاف همه انتظارات بسیار زیاد بود.

وی توضیح داد که در هیچ کجای دنیا امکان برگزاری انتخابات در هر زمان با مشارکت بالا وجود ندارد ، اما در 40 سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران ، همه انتخابات با حضور گسترده و مشتاقانه همراه بوده است.

الکندی افزود: همانطور که انتظار می رفت ملت ایران با پیروی از سیاست های امام خمینی ، بنیانگذار انقلاب اسلامی ، توانست حماسه انتخاباتی دیگری ایجاد کند.

با اشاره به این واقعیت که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با برخی دیگر از انتخابات از جمله انتخابات مجلس برگزار شد ، نکته مهم این است که ملت ایران می خواهد در این زمان پیام وفاداری خود را به جمهوری اسلامی ایران برساند.

وی اظهار داشت: مردم بیش از آنكه انتخاب یك نفر برای آنها مهم باشد ، می خواستند در این زمان حمایت خود از سیستم را نشان دهند تا روند دموكراتیك در جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد.

الکندی اظهار داشت: هدف این نسل جدید که در انقلاب اسلامی ایران ظهور یافت تقویت پیشرفت جمهوری اسلامی در ایران است.

این کارشناس عراقی حضور چشمگیر زنان را از وقایع مهم این دوره انتخابات عنوان کرد و گفت: زنان در این دوره از انتخابات برجسته و فعال بودند.

وی درباره نکات مهم در انجام دوره انتخابات ، امنیت کامل انتخابات و عدم درگیری و آشوب در مراکز اخذ رأی صحبت کرد.

به گفته وی ، در این انتخابات ، بر خلاف بسیاری از انتخابات دیگر در جهان ، هیچ اعتراض و تردیدی در مورد نتایج انتخابات وجود نداشت ، چنین رویدادی در جهان نادر است.

الکندی تأکید کرد که این انتخابات نوعی شهادت شهدا است و قبلاً توسط سرلشکر قاسم سلیمانی انتخاب شده بودند و بسیاری از آنها به نشانه وفاداری به این فرمانده شهید در انتخابات شرکت کردند.

نامزدها اخلاق اسلامی را پس از اعلام برنده انتخابات از نکات مهم در انتخابات ایران به نمایش گذاشتند و گفتند که همه نامزدها در همان ساعت های اول آیت الله سید ابراهیم رئیسی را تبریک گفتند و “رئیس جمهور حسن روحانی” را به همراه آقای تبریک گفتند. رئیس جمهور منتخب از وی استقبال و به وی تبریک گفت.

به گفته این کارشناس عراقی ، این دوره از انتخابات ایران مظهر سیاست پیامبر اسلام (صا) و اهل بیت اهل بیت (علیهم السلام) و امام خمینی (ره) بود. این باعث افتخار و افتخار ما مسلمانان و علاقه مندان به جمهوری اسلامی ایران است.

الكندی گفت: “انتخابات ایران درسی برای دموكراسی برای همه جهان بود.” “ما باید به یاد بیاوریم كه چگونه آخرین انتخابات آمریكا و نتیجه كودتای دونالد ترامپ و انتخابات كنگره و جنگ داخلی در ایالات متحده در حال نزدیک شدن است. ” .

این کارشناس سیاسی عراقی افزود: آمریکایی ها اعتقادی به دموکراسی ندارند ، اما می خواهند از انتخابات سو ab استفاده شود ، برای سرکوب و سلطه بر ملت های دیگر و غارت کشورهای دیگر.

وی تأكید كرد كه وقتی یك مقام در جمهوری اسلامی ایران به جایگاه رسمی برسد ، او به شیوه پیامبر (ص) ، امام علی (ع) و امام خمینی (ره) به مردم خدمت خواهد كرد.

الکندی رای مردم به آیت الله سید ابراهیم رئیسی را برای موفقیت دولت خود بسیار مهم خواند و گفت رئیسی فردی باتجربه در مبارزه با فساد و جلوگیری از فساد بود.

به گفته وی ، آیت الله رئیسی در امور منطقه ای و بین المللی حسن نیت ارائه می دهد و دارای تجربه زیادی در امور سیاسی و اجرایی است ، به ویژه در دوره ای که رئیس نهاد بزرگی مانند رئیس آستانه قدس رضوی و بعدا رئیس آستانه

وی افزود آیت الله رئیسی در موضع خود فردی پایدار ، شجاع و مصمم بود و این خصوصیات علاوه بر ادعاهای اقتصادی در روند بستن ادعای هسته ای ایران نیز بسیار مهم خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که این انتخابات به تحریم ها و سعادت تحمیل شده علیه ایران پایان دهد.

311311