عمومیکسب و کار ایرانیان

چوب اشباع برج خنک کننده

در این مقاله در مورد تولید برج خنک کننده فایبرگلاس به شما توضیحاتی خواهیم داد، در برخی از کارخانه ها و تاسیساتی که بیش از 20 سال از عمرشان می گذرد، برج های خنک کن چوبی برای سرد کردن آب بکار می روند. کاربرد چوب در کولینگ ها معمولا 2 حالت است.

استفاده از پنل و ساپورت چوب در بدنه و استراکچر کولینگ تاور

چوب به عنوان یکی از در دسترس ترین و قدیمی ترین متریال ها، در بدنه Cooling tower نیز کاربرد داشته. البته برج خنک کننده چوبی به صورت پکیچ فروخته نمیشد و مونتاژ آن ها در محل کارخانه انجام می پذیرفت. ما حین بازدید های مختلف در صنایع مختلفی مانند فولاد، آلومینیوم، صنایع غذایی، صنعت سیمان و … کولینگ تاورهای چوبی دیده ایم که اکثرا عمرشان بیش از 20 سال بوده و از نوع کراس فلو یا کانتر فلو هستند.

بدنه این نوع برج های خنک کننده از تخته های چوب اشباع تشکیل شده. بجز پنل های بدنه، ساپورت پکینگ یا قطره گیر، لوور ها و حتی سقف کولینگ تاور نیز با چوب اشباع ساخته شده است. در سالهای اخیر بخاطر افزایش قیمت الوار اشباع، وزن بالا و مشکلات نصب، استفاده از پنل، ساپورت و لوور کامپوزیت بچای چوب رواج دارد.

پکینگ، مدیا و فیلینگ چوب اشباع در برج خنک کن

بغیر از بدنه، ستون ها و ورودی های هوا، از الوار چوبی بجای سطح تبخیر کولینگ تاور(پکینگ) هم استفاده می شد. با پیشرفت در حوزه پلیمر و تولید پکینگ های خاص، امروزه تعویض چوب اشباع با فیلینگ و مدیا نت اسپلش در بسیاری از پروژه ها صورت می گیرد.از لحاظ عمر مفید، پکینگ تریکل(نت) اسپلش از جنس PP، برتری قابل توجهی نسبت به چوب های فعلی موجود در بازار دارد. البته بشرطی که این پکینگ از تولید کننده معتبری خریداری شود. برای محاسبه مقدار پکینگ اسپلش پلی پروپیلن برای جایگزینی و تعویض الوار چوب اشباع، نیاز به نرم افزار محاسبات پکینگ دارد. ما به عنوان مشاور پروژه های صنعتی، به شما کمک می کنیم تا عوض کردن چوب با فیلینگ پلیمری را به روش علمی و اصولی انجام دهید.

کاربرد چوب اشباع و تفاوت آن با چوب معمولی

یکی از مهمترین ضعف ها چوب، پوسیدگی و کم شده استحکامش در محیط های مرطوب و مجاورت با آب می باشد. علاوه بر این حشرات و قارچ و جلبک نبز به راحتی در چوب رشد می کنند. برای اینکه آب و رطوبت به چوب نفوذ نکند و مقاومت آن در برابر حشرات و آفت ها بیشتر شود، فرآیند اشباع کردن چوب را انجام می دهند. چوب اشباع در صنعت مبلمان، نمای ساختمان، کولینگ تاور . کف پوش های با دوام کاربرد دارد.

Saturated wood cooling tower

فرآیند اشباع کردن چوب

فرآیند اشباع چوب معمولا در مخازن تحت خلا و با تخلیه رطوبت و صمغ آغاز می شود. بعد از این مرحله و خشک کردن، مواد معدنی یا روغن های خاص(بنا به کاربرد) به الوار تزریق می شود. در پایان فرآیند، الوار چوبی اشباع مقاوم در برابر رطوبت، حشرات، قارچ و تغییرات دمایی بر اساس نوع کاربرد، طبقه بندی و برای مشتریان ارسال می گردد.برای مشاوره در مورد تعمیر کولینگ تاور چوبی، عوض کردن چوب اشباع با پکینگ و محاسبات برج خنک کننده صنعتی با ما تماس بگیرید.

برج خنک کننده فایبرگلاس نوعی برج خنک کننده است که از فایبرگلاس ساخته شده است. فایبرگلاس ماده ای قوی و بادوام است که در برابر خوردگی مقاوم است و آن را به انتخابی ایده آل برای برج های خنک کننده که در معرض عناصر قرار می گیرند تبدیل می کند.

برج های خنک کننده فایبرگلاس به روش های مختلفی کار می کنند. آب گرم از بالای برج پاشیده می شود و در حین عبور از هوا خنک می شود. هوا توسط فن هایی که در پایین برج قرار دارند به گردش در می آید.

برج های خنک کننده فایبرگلاس در کاربردهای مختلفی از جمله:

  • نیروگاه ها
  • پالایشگاه ها
  • کارخانه های شیمیایی
  • صنایع غذایی
  • مراکز داده

مزایای متعددی برای استفاده از برج های خنک کننده فایبرگلاس وجود دارد از جمله:

  • بادوام و طولانی مدت
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • کارآمد در خنک کردن آب
  • نصب و نگهداری آسان
  • مقرون به صرفه

اگر به دنبال یک برج خنک کننده بادوام، کارآمد و مقرون به صرفه هستید، برج خنک کننده فایبرگلاس گزینه خوبی برای بررسی است.

در اینجا چند نکته اضافی در مورد برج های خنک کننده فایبرگلاس وجود دارد:

  • برج های خنک کننده فایبرگلاس می توانند در اندازه های مختلف ساخته شوند تا نیازهای کاربردهای مختلف را برآورده کنند.
  • برج های خنک کننده فایبرگلاس را می توان به گونه ای طراحی کرد که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از جمله بادهای شدید و دمای شدید مقاوم باشند.
  • برج های خنک کننده فایبرگلاس را می توان با انواع مختلفی از تجهیزات از جمله فن ها، پمپ ها و کنترل ها تجهیز کرد.

اگر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برج های خنک کننده فایبرگلاس علاقه مند هستید، لطفاً با یک سازنده یا توزیع کننده واجد شرایط تماس بگیرید.

برج خنک کننده مدور یا مخروطی نوعی برج خنک کننده است که از پوسته ای به شکل استوانه یا مخروط برای خنک کردن آب استفاده می کند. برج های خنک کننده مدور معمولاً از بتن، فایبرگلاس یا چوب ساخته می شوند و در کاربردهای صنعتی و تجاری مختلف از جمله نیروگاه ها، پالایشگاه ها و کارخانه های شیمیایی استفاده می شوند.

در اینجا برخی از معایب برج های خنک کننده مدور آورده شده است:

  • می توانند گرانتر از سایر انواع برج های خنک کننده باشند.
  • آنها فضای بیشتری را اشغال می کنند.
  • می توانند پر سر و صدا باشند.

در مجموع، برج های خنک کننده مدور گزینه ای کارآمد، قابل اعتماد و زیبایی برای خنک کردن آب در کاربردهای صنعتی و تجاری هستند.

در اینجا چند نکته اضافی در مورد برج های خنک کننده مدور وجود دارد:

  • برج های خنک کننده مدور می توانند در اندازه های مختلف برای برآورده کردن نیازهای کاربردهای مختلف ساخته شوند.
  • برج های خنک کننده مدور را می توان به گونه ای طراحی کرد که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از جمله بادهای شدید و دمای شدید مقاوم باشند.
  • برج های خنک کننده مدور را می توان با انواع مختلفی از تجهیزات از جمله فن ها، پمپ ها و کنترل ها تجهیز کرد.

اگر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برج های خنک کننده مدور علاقه مند هستید، لطفاً با یک سازنده یا توزیع کننده واجد شرایط تماس بگیرید.