چند خبر کوتاه از شهرستان بردسکن خراسان رضوی

آقای نوری خبرنگار شهرستان بردسکن امروز چند خبر برای بخش اخبار کوتاه خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی ارسال کرده است که باهم این خبرها را مرور می کنیم.

چند خبر کوتاه از شهرستان بردسکن خراسان رضوی

گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،در مراسمی با حضور اقشار مردم و مسئولان از آزادگان سرافراز شهرستان بردسکن تجلیلچند خبر کوتاه از شهرستان بردسکن خراسان رضوی شد.

حجت الاسلام امینی امام جمعه بردسکن با تبریک ۲۶مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: این آزادگان عزیز در ایام اسارات بسیار شکنجه و سختی کشیده اند و با صبوری خودشان باعث افتخار و سرافرازی ایران اسلامی شده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بردسکن نیز با بیان اینکه شهرستان بردسکن ۴۷ آزاده سرافراز دارد گفت: این عزیزان بیش از ۶۳ هزار روز اسارت داشته‌اند.

علی نخعی افزود: جانبازان و آزادگان ۲۵ درصد و بالاتر، والدین همسران و فرزندان شهداء برای احداث یک واحد مسکونی با زیربنای ۱۲۰ متر مربع و ۲۰ متر تجاری وهزینه‌صدور پروانه‌ ساختمانی برای یک بار معاف هستند.

وی گفت: همچنین جانبازان و آزادگان از  پرداخت هزینه‌های انشعاب آب، برق و گاز و ۵۰ درصد هزینه‌های خدمات انشعاب برای یک بار معاف هستند.

 

برگزاری یادواره شهدای دولت و ۱۸ شهید شهر انابد

به همت بخشداری و دهیاری‌های بخش انابد در آستانه هفته دولت یادواره شهدای دولت و ۱۸ شهید گلگون کفن شهر انابد در محل مسجد اباالفضلی این شهر برگزار شد.

فرماندار بردسکن گفت: مسیر شهداء تداوم دارد و شهدا همانند ستارگانی هستند که این انقلاب و نظام را بیمه کرده‌اند.

دکتر علی دهقان‌زاده با بیان اینکه شهدا شمع محفل بشریتند افزود: حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در یادواره‌های شهدا بیانگر این است که هیچگاه از خط و مسیر شهدا و ولایت جدا نخواهیم شد.

علیرضا دلبریان جانباز و روای هشت سال دفاع مقدس نیز گفت:ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی پیرو مکتب امام حسین(ع) بوده و تاکنون تمام توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

 

 

امام جمعه بردسکن: هفته دولت بهترین فرصت برای بازگو کردن خدمات نظام 

حجت الاسلام محرم مصوری گفت: دشمن همواره به دنبال شایعه پراکنی و تضعیف کردن نظام و می‌خواهد خدمات انجام شده را کمرنگ جلوه دهد که می‌طلبد مدیران هر یک در حوزه ماموریت خود خدمات نظام را بازگو تا مردم به ویژه جوانان در جریان خدمات انجام شده قرار بگیرند.

وی به حادثه تروریستی شاهچراغ اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل در حال سرمایه‌گذاری روی داعش است و به حول قوه الهی در اهداف خود علیه نظلم همچنان ناکام مانده‌اند و رو سیاه‌تر از همیشه خواهند شد.

 

جانمایی ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های بردسکن برای کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال

رئیس اداره منابع و آبخیزداری بردسکن گفت: در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در مدت ۴ سال در کشور سهم استان خراسان رضوی ۲۵۰ میلیون هکتار و سهم شهرستان بردسکن ۲۰۰ هزار اصله نهال است.

حمیدرضا اقبالی افزود:در همین راستا ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های شهرستان بردسکن جانمایی شده است در فصل نهالکاری کاشت گونه تاغ صورت بگیرد.

وی گفت: نهالستان روستای کاظم آباد پس از ۸ سال احیا شد و برای کف شکنی چاه این نهالستان توانستیم ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب کنیم.

در مراسمی که در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن برگزار شد از ۱۲ نفر از قرق بانان و محافظان طبیعت تجلیل شد.

 

کاهش پرونده‌های تخلف واحدهای صنفی با برگزاری دوره های آموزشی

رئیس اداره صمت شهرستان بردسکن گفت:در ۵ ماهه اول امسال ۷۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهر بردسکن صورت گرفته است که۲۶ پرونده تخلف به تعزیرات معرفی شده اند.

سید حسین هاشمی افزود:در ۵ ماهه اول امسال بیش از ۱۱۰۰ مورد بازرسی صورت گرفت که در این رابطه ۴۰ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شده است همچین چهار پرونده کالاهای قاچاق نیز به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

وی به گشت‌های مشترک این اداره اشاره کرد و افزود: بابرنامه‌ریزی‌های انجام شده در ۵ ماهه اول امسال بیش از 4 تن گوشت قرمز ،۳۵ تن برنج هندی، ۵۴ تن مرغ منجمد و ۲۱ تن شکر به شهرستان حمل و توزیع شده است.