ورزشی

پیروزی خفیف فرانسه با گل به خودی مدافع اتریش – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و اتریش در اولین بازی خود در گروه D یورو ۲۰۲۴، شامگاه دوشنبه ۲۸ خرداد در ورزشگاه دوسلدورف آرنا و با قضاوت «خسوس مانزانو» از ساعت ۲۲:۳۰ رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با پیروزی یک بر صفر شاگردان دشان به پایان رسید.

ترکیب فرانسه: مایک مینیان، تئو هرناندس، ویلیام سالیبا، دایو اوپامکانو، ژول کونده، آنتوان گریزمان (۹۰- یوسوف فوفانا)، آنگولو کانته، آدرین رابیو (۷۱- ادواردو کاماوینگا)، مارکوس تورام، عثمان دمبله (۵۶- کارت زرد) (۷۱- رندال کولو موآنی) و کیلیان امباپه (۸۹- کارت زرد) (۹۰- اولیور ژیرو)

ترکیب اتریش: پاتریک پنتز، استفان پوش، کوین دانسو (۲+ ۹۰- کارت زرد)، ماکسیمیلیان ووبر (۱۶- کارت زرد) (۵۹- ترائونر)، فیلیپ اموینه (۳۴- کارت زرد)، نیکلاس زیوالد، مارسل سابیتزر، کنراد لایمر (۱+۹۰- رومانو اشمید)، کریستوف بائونم‌گارتنر (۸۰- کارت زرد)، فلوریان گریلیش (۶۰- پاتریک ویمر)، میشاییل گرگوریش (۵۹- مارکو آرناتوویچ)

نیمه اول این بازی با نمایش هجومی تیم فرانسه همراه بود و در یکی از موقعیت‌های این تیم، کیلیان امباپه در مصافی تک به تک با پاتریک پنتز قرار گرفت که توپ او با فاصله‌ای کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۸ و از سمت راست کیلیان امباپه توپ را به محوطه جریمه اتریش ارسال کرد که با اشتباه ماکسیمیلیان ووبر مدافع این تیم همراه شد و او با ضربه سر دروازه خودی را باز کرد تا پس از آنتونیو رودیگر به دومین بازیکن یورو ۲۰۲۴ تبدیل شود که در یک بازی به اشتباه دروازه خودی را باز می‌کند.

در نیمه دوم هم دو تیم موقعیت‌هایی را داشتند. در دقیقه ۵۴ و روی پاس زیبای رابیو، امباپه در موقعیتی تک تک با دروازه بان اتریش قرار گرفت اما با بی دقتی توپ را به بیرون زد تا فرصت گلزنی برای فرانسه از دست رود.

در ابتدای نیمه دوم آنتوان گریزمان با برخورد به تابلوهای تبلیغاتی از ناحیه سر دچار شکستگی شد و کیلیان امباپه نیز در اواخر نیمه دوم پس از برخورد با بازیکن اتریش به شدت از ناحیه بینی دچار مصدومیت و خونریزی شد.

این بازی با پیروزی یک بر صفر فرانسه به پایان رسید تا این تیم به همراه هلند در جدول گروه D، با ۳ امتیاز صدرنشین شوند.

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.