عمومی

پسماند در شهرک صنعتی روی انگوران انباشته شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سید جمال موسوی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به تسریع در تعیین تکلیف پسماندهای شهرک صنعتی انگوران و پسماندهای کارخانه‌های مستقر در ایجرود، گفت: شهرستان ماهنشان به شدت تحت تأثیر روی قرار گرفته است و اخیراً هم شهرستان ایجرود در حال آلوده شدن به روی است.

وی با بیان اینکه مردم روستای «کهریز» در منطقه انگوران در یک فضای کاملاً آلوده به روی زندگی می‌کنند، افزود: محدوده شهرک صنعتی روی با طرح هادی روستا تداخل پیدا کرده است و متاسفانه مردم این منطقه با روی زندگی می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود با بیان اینکه پسماند در شهرستان ماهنشان بیداد می‌کند، گفت: شهرک صنعتی روی انگوران پر پسماند است، ما نمی‌خواهیم در شهرستان ایجرود هم موضوع آلودگی به روی اتفاق بیفتد.

موسوی افزود: در حال حاضر برای دفع پسماندهای کارخانه‌های مستقر در شهرستان ایجرود، روستای حلب را در نظر گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر این وضعیت تعیین تکلیف شود، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم یک کارگروهی تشکیل و پسماندهای که در شهرستان ایجرود توسط کارخانه‌های مستقر تولید می‌شود و برای مردم شهرستان مشکل ایجاد خواهد کرد این پسماندها از شهرستان دور شود.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت جاده‌های شهرستان ماهنشان گفت: به دلیل تردد ماشین‌های سنگین معدن جاده‌های شهرستان به شدت از بین رفته است و به نوعی می‌توان گفت که ماهنشانی‌ها جاده ندارند.

موسوی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده زنجان به دندی گفت: متاسفانه جاده زنجان به دندی تبدیل به قتلگاه برای مردم منطقه شده است.

وی با بیان اینکه همه جاده‌های شهرستان ماهنشان و ایحرود نیاز به روکش دارند و وضعیت وخیم است، به جلسه‌ای که با معاون وزیر داشتند اشاره کرد و افزود: مقرر شده است یک اطلس کاملی از وضعیت راه‌های حوزه ماهنشان و ایجرود تهیه شود.

برخی بانک‌های عامل در گذشته در ارائه تسهیلات اشتغال سخت‌گیری و تعلل می‌کردند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی بانک‌های عامل در گذشته در ارائه تسهیلات اشتغال سخت‌گیری و تعلل می‌کردند، گفت: باید شرایط لازم برای ارائه این تسهیلات به متقاضیان فراهم شود.

نبی‌اله محمدی افزود: یکی از نکاتی که بسیار مورد نقد مردم است موضوع وضعیت نامناسب راه‌های روستایی بوده که در آن مناطق معدن‌های فعال وجود دارد. البته ما هم توسعه معادن را خواهانیم ولی در کنار آن باید وضعیت جاده‌ها نیز بهبود یابد.

وی به وضعیت پیت‌های معدنی نیز اشاره کرد و افزود: برخی موارد پیت‌های معدنی نه استخراج اصولی دارند و نه پله‌های ایمن؛ معدن‌کاران باید توجه کنند که رعایت قوانین بعد از اخذ مجوز نیز باید مدنظر باشد. البته نظارت‌ها نیز در این راستا حائز اهمیت است.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت در ادامه به استفاده از پهباد در احقاق حق دولت از فعالیت معادن، گفت: این کار در میزان برداشت معادن مفید است اما در ارزیابی عیار تاثیرگذار نیست.

محمدی به موضوع کسری تراز عملیات بودجه نیز اشاره کرد و یادآور شد: دولت در سال‌جاری به‌دنبال آن است که از طریق فروش دارایی، دولت را اداره کند چرا که هزینه جاری دولت زیاد است.