عمومی

وقتی رسانه ملی ضد رقص، به ساز یک مجری می‌رقصد!

اگر از خدا یک کیسه پول می خواستیم ، گویی می خواستیم به نقطه ای از دانش و تصوف برسیم که روزی مانند ژاپنی ها بتوانیم گرسنه باشیم و دیروز عذرخواهی کردیم. ساعتها و به دلایل مختلف دوربین. بیایید بابت آن عذرخواهی کنیم!

این روزها نه تنها به آرزوی دیرینه خود نائل شده ام ، بلکه گزینه دیگری بیش از عذرخواهی از افراد خارجی داریم! در عین حال مانع از ترک کلی “فضا” و “بهانه” کلی شدیم! یعنی اکنون در شرایطی به سر می بریم که با کمک متخصصان داخلی می توانیم “ادب” و “بهانه ای برای گناه” مشترک برای امور خارجی مشابه ایجاد کنیم!

یکی از یادداشت هایی که اخیراً یادداشت کردیم نسخه “بدون عذرخواهی عذرخواهی نکن” بود! این کار غیرمعمول توسط یکی از مجریان محبوب رسانه ملی ما انجام شده است. رسانه ای که زمینه تولید موضوعات را برای رسانه های آنورابی با دوز بالا و موذی فراهم می کند.

اما داستان ادامه دارد …

چون بعد از دو بار عذرخواهی از مجری (اول ، متخصص به شما پیشنهاد داد که در برنامه شب یلدا خوشبخت باشید و با خانواده خود برقصید !! دوم اینکه بابت این عذرخواهی عذرخواهی کردید!) ناگهان سردبیر و مدیر برنامه وارد برنامه شدند. آمد و همه کوفته ها را در آب ، نان و آب بی بی سی ریخت! یعنی با یک افشاگری خاص ، مجری در عوض خودش و سازمان خود را نابود کرد!

ویرایشگر بیانیه فوق در طی یک سخنرانی بحث برانگیز در مغز ؛ او سکوت خود را شکست و کوزه های مجری را به شرح زیر شکست:

“البته دلیل استخدام یک مهماندار شیرازی که هنر دیگری جز پرواز نداشت فقط پول شوهرش بود و بس !! (حالا دوباره بگویید پول و خصوصاً شوهر ثروتمند خوشبختی به همراه نمی آورد)!

حتی سردبیر محترم نیز در ارائه پیشنهاد موضوعی جدید به مطبوعات خارجی مثلاً با کنایه مشکل داشت!

البته متأسفانه آنچه که ما (به ویژه سردبیران عصبانی) دوست داریم همیشه کارساز نیست ، زیرا رسانه هایی مانند بی بی سی به جای توجه به پیشنهادات بی مزه ما ، خودشان موضوعات معطر تری را ارائه می دهند.

خدا ما را ببخشد ، اما این واقعیت که سردبیر رسانه ملی هنوز نمی داند سوژه بودن از سوژه بودن خیلی بدتر است ، ما را از آینده برنامه نویسان سازمان ناامید می کند!

بنابراین ، در همین راستا ، ما به رسانه بی بی سی پیشنهاد می کنیم که علی رغم اینکه مجری سخاوتمندانه تست عملکرد را پشت سر گذاشت (اگرچه شوهرش از آنها حمایت مالی می کرد) ، ویراستاران این مجموعه همچنان چنین فاجعه ای را تحمیل می کنند. آنها را استخدام نکنید! این چیه؟ شرایط استخدام را در رسانه ملی بی سابقه کنید تا همه احساس راحتی کنند و برای رسیدن به آنجا تلاش نکنند.

برادر عزیز؛ وقتی شخصی با پول و پله سه قدم و سه سوت مجری برنامه را در رسانه ملی ترکیب می کند ، تقصیر مجری است که با رقص موافق است یا رسانه ای که با رقص مخالف است؟ ؟ و رسانه هایی که حاوی ید هستند؟

وقتی برنامه ای با مشتی دلار به شایسته سالاری شیشکین گره خورد و به قول آنها شخصی که هیچ هنری نداشت ، فرش قرمز شیراز را پهن کرد و پس از ورود به تهران با همه سازهایش برقصید ، چرا پرتقال برای فروش پیدا می کنید؟ ؟ حالا می دانید موضوع بعدی بی بی سی چیست؟ برای تهیه یک برنامه ضد رقص برقص!

امیدوارم حمایت مالی در رسانه ملی چندان مهم نباشد و در موارد دیگر شایسته سالاری “بدون حمایت” مانع از داشتن نان و کره این تعداد از هنرمندان شده است! امیدوارم که روزی برنامه نویسان با دیدن خالی بودن کیف ، دست و پایشان راحت نباشند! برای بدتر نشدن وضعیت فعلی رسانه ملی. امیدوارم روزی رسانه ملی موضوع خیلی چیزها نباشد و من نمی دانم چیست. به تیم ما ، به من و به شبکه شما

یادآوری می کنم علم و هنر از ثروت بهتر است!