عمومی

واگذاری مدیریت سهام عدالت به مردم

به گزارش ایرنا ، حسین فهیمی امروز (چهارشنبه) با اشاره به مراحل مختلف آزادسازی سهام عدالت افزود: در سال 1999 سهام عدالت تحت تأثیر نوسانات بازار سرمایه قرار گرفت ، بنابراین اهمیت ، اندازه و دامنه آن کمتر قابل مشاهده است. “با این حال ، باید در نظر داشت که طرح آزادسازی سهام عدالت یک طرح تاریخی و ملی برای بازار سرمایه بود.

فهیمی خاطرنشان کرد: پنج برابر ورود سهامدار به بورس سهام در 50 سال گذشته است که طبق این طرح و پس از انتشار سهام عدالت سهامدار وارد این بازار شد و این افراد توانستند از حقوق سهام خود استفاده کنند. “

وی با اشاره به انتخابات هیئت مدیره شرکت های سهامی عدالت افزود: در مرحله ششم آزادسازی سهام عدالت به مرحله برگزاری انتخابات شرکت های سرمایه گذاری سهامی هیئت عدالت رسیده ایم.

مراحل بازیابی سهام عدالت

فهیمی خاطرنشان کرد: دستور آزادسازی سهام عدالت در تاریخ 30 مه 1999 توسط رهبر معظم انقلاب صادر و برای اجرای ابلاغیه به مقامات بازار سرمایه تحویل داده شد.

سخنگوی سهام عدالت نجات افزود: طرح سهام عدالت نجات یک طرح بزرگ بود و ما باید جهاد را سازماندهی کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مردم در این طرح از حقوق خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه اولین گام در آزادسازی سهام عدالت کمتر از یک ماه به طول انجامید و در تاریخ 30 ژوئن 1999 اظهار داشت: در این مرحله افرادی که روش سرمایه مستقیم را انتخاب کردند و تعداد آنها به حدود 19 میلیون نفر رسید سهامداران 36 شرکت.

ثبت و فروش 30٪ سهام این شرکت در سیستم بورس اوراق بهادار

فهیمی گفت: مرحله اول ثبت نام آنها در سیستم بورس بود و در مرحله دوم توانستند 30 درصد سهام را به بازار بفروشند.

سخنگوی نجات دادگستری با بیان اینکه 19 میلیون سهامدار که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند احتمالاً فروخته می شود گفت: سهام برای فروش با استفاده از روش جمع آوری سفارش ایجاد شد.

به گفته وی ، معرفی این سیستم وظیفه بزرگی بود که به مرحله عملیاتی رسید. بنابراین مراحل اول و دوم دادگستری از این طریق انجام شد.

تعریف مسئولیت های سهامداران غیر مستقیم سهام عادلانه

فهیمی با اشاره به مرحله دیگری از آزادسازی سهام عدالت گفت: در مرحله سوم به 30 میلیون سهامدار رسیده ایم که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند.

“در این مرحله ، شرکت های سرمایه گذاری استانی از نظر سرمایه و حقوق صاحبان سهام تغییر ساختار یافته اند ، یعنی به جای تعاونی ، مردم استانی که مشمول سرمایه هستند در شرکت ها سهامدار شده اند و ساختار سرمایه و سرمایه افراد مرحله “. تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه جدید ثبت شده است ، دارایی ها به سهامداران توزیع و در بورس اوراق بهادار ثبت شده است ، اظهار داشت: افراد زیادی به دنبال وضعیت سهامدار در بازار بودند و با وجود این تلاش ها مردم می توانند از طریق درگاه این کار را انجام دهند. .ir آخرین وضعیت و قیمت سهام گزارش شد.

پذیرش و فعالیت شرکتهای سرمایه گذاری برای سال

فهیمی خاطرنشان کرد: در مرحله چهارم به مرحله پذیرش و معاملات شرکت های سرمایه گذاری استانی رسیدیم و نماد شرکت ها با استانداردهای لازم مجدداً افتتاح شد و فرصت های فروش برای این شرکت ها خارج از پنج فرصت فراهم شد.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت افزود: تا پایان دسامبر سال 1999 ، چهار مرحله آزادسازی سهام عدالت انجام شده بود و به مرحله اجرا رسید و موفقیت آمیز بود.