عمومی

هدف نهایی ام کسب عنوان المپیک است/تجهیز سالن تکواندو ملکان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فاطمه باقرزاده در گفتگو با خبرنگار آنلاین، با اشاره به اینکه ورزش تکواندو را از هفت سالگی شروع کرده، افزود: متولد ۱۳۸۷ در شهرستان ملکان و محصل سوم دوره متوسطه اول هستم و در این مدت مقام‌های استانی، سه مقام کشوری که یکی مقام دوم لیگ برتر خردسالان در سال ۱۳۹۸ بوده، مقام اول آسیایی و همچنین مقام سوم جهانی را کسب کردم.

تکواندوکار ملکانی عنوان داشت: مشوق اصلی ام پدرم بود که به ورزش‌های رزمی علاقه داشت و خودش هم والیبال کار می‌کرد این علاقه را در من به وجود آورد تا این راه را ادامه بدهم.

تلاش می‌کنم برای کشورم جایگاه خوبی کسب کنم

باقر زاده با بیان اینکه در حال حاضر در تمرینات انفرادی به سر می‌برد، اضافه کرد: به شدت تمرینات خودم را با مربی خودم استاد عباسی پیگیری می‌کنم تا برای مسابقات سال آتی از آمادگی کافی برخوردار باشم و بتوانم برای کشورم جایگاه خوبی کسب کنم.

وی در خصوص تلاش‌های مربی خود گفت: اگر استاد عباسی نبودند نمی‌توانستم به چنین جایگاهی برسم و همیشه در خاطرم خواهد بود که با راهنمایی‌ها و پیگیری‌های ایشان بود که توانستم به استعدادهای درونی خود پی ببرم و انگیزه داشته باشم.

باقرزاده در خصوص میزان آمادگی حریفان خود در میادین مسابقات اظهار داشت: در اولین حضورم در مسابقات کشوری با ترس اینکه حریف هایم از توان و شناخت بالایی برخوردار هستند نگرانی بیشتری داشتم و خودم را مغلوب از پیش تعیین شده می‌دانستم ولی با پایان مسابقه و پیروزی بر حریف مطمئن شدم که تلاش من بیشتر از حریف هایم است و با تلاش و پشتکار می‌توانم به آرزوی خودم که برد در میادین می‌باشد دست بیابم و این در هر بازی ادامه داشته و دارد.

وی در مورد نگرانی خانواده اش برای حضور وی در مسابقات تکواندو عنوان کرد: ابتدا چنین بود پدر و مادر خودم بیشتر نگران می‌شدند ولی رفته رفته این نگرانی کمتر شده و به حمایت و همراهی تبدیل شد ولی این نگرانی در فامیل هنوز هم هست.

تکواندو در ملکان به صورت تفریح بود و حرفه‌ای دنبال نمی‌شد

اسماعیل عباسی تکواندوکار، مربی، دبیر هیأت و به تازگی رئیس هیأت تکواندو شهرستان ملکان اذعان کرد: مدت‌ها بود در هیأت تکواندو شهرستان ملکان حضور داشتم و با حمایت‌ها و همراهی استاد صیفی رئیس سابق هیأت شهرستان امورات هیأت و تکواندوکاران را دنبال می‌کردم و اخیراً با کناره گیری ایشان بنا به دلایلی با نظر استاد رنجبرپور رئیس هیأت تکواندو آذربایجان شرقی به این سمت نائل شدم.

عباسی در مورد علاقه ملکانی ها به رشته ورزشی تکواندو توضیح داد: در گذشته تکواندو در این شهرستان بیشتر به صورت یک ورزشی تابستانی و تفریحی دنبال می‌شد و بصورت حرفه‌ای و هدفمند نبود ولی در ورزش‌های کشتی و والیبال مقام آوران بنامی داریم.

وی با بیان اینکه خودم چندین عنوان قهرمانی استانی و کشوری کسب کرده ام، اظهار کرد: از هشت سال قبل که بنا به شرایط شغلی ام از تهران به شهرستان ملکان برگشتم و به پیشنهاد دوستان و هم رشته‌ای های ورزشی ام به عرصه مربیگری روی آوردم و با توجه به شناخت خودم، کاری را اگر شروع کنم باید تا آخر ادامه بدهم وارد این گوی شدم و ثمره این تلاش و جدیت علیرضا نظری تکواندوکار ملکانی که عنوان قهرمانی آسیا، طلای کشوری و فنی‌ترین بازیکن لیگ کشور در رده بزرگسالان و همچنین پنج تکواندوکار فعال حاضر در لیگ برتر کشور و فاطمه باقرزاده بهترین تکواندوکار خردسال کشور می‌باشد.

شیوع بیماری کرونا تمام تلاش‌های ما را در صفر ضرب کرد

عباسی با بیان اینکه این تکواندوکاران از صفر شروع کرده بودند، خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا تمام تلاش‌های ما صفر شد و نتوانستم بازیکن جدیدی را به این عرصه هدایت کنیم و با داشته‌های خودمان ادامه دادیم ولی خدا را شکر با بهبود وضعیت دوباره این راه را شروع کردیم و در حال حاضر بازیکن گیری کرده و علی رغم آمار سازمان یافته در سایت فدراسیون که سیصد نفر می‌باشند، حدود یکصد تکواندوکار آقا و خانم زیر نظر خودم و سه باشگاه تکواندو در شهرستان ملکان مشغول به فعالیت هستند که معتقد هستم این آمار به چهارصد نفر هم افزایش خواهد یافت.

رئیس هیأت تکواندو شهرستان ملکان یادآور شد: قطعاً با امید به خدا و حمایت ادامه دار مسئولین امر تکواندوکارانی هستند که جا پای باقر زاده‌ها بگذارند و برای شهرستان ملکان، استان و کشور عزیزمان ایران افتخار آفرینی کنند.

وی با اشاره به همت مسئولان شهرستان ملکان و استان برای ایجاد خانه تکواندو در این شهرستان، تاکید کرد: ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولین انتظار تجهیز این خانه تکواندو را داریم چرا که هزینه تجهیز از توان شهرستان خارج می‌باشد و در این راه به لطف و همراهی هیأت تکواندو آذربایجان شرقی و اداره کل ورزش و جوانان استان چشم دوخته ایم.