ورزشی

نکونام آفتابی شد!/طلا بازی یزدانی و رفقا در آسیا

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایران تودی، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نتوانستند در رقابت‌های بزرگ بدرخشند و زمینه‌ساز صعود تیم خود شوند. اینترمیامی در حالی‌که لیونل مسی و دیگر ستاره‌های بزرگ خود مثل آلبا، بوسکتس و سوارس را در ترکیب اصلی خود داشت در دیدار برگشت برابر مونتری با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

شکست در این بازی باعث شد تا اینتر میامی از صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان کونکاکاف بازماند و لیونل مسی هم سرنوشتی شبیه به کریستیانو رونالدو را تجربه کند.

محمدیان به مدال برنز آسیا رسید/ ۳ طلا و یک برنز کشتی آزاد ایران در ۵ وزن نخست

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران به مدال برنز رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا دست یافت.

در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، محمدحسین محمدیان آخرین نماینده ایران در روز نخست، در دیدار رده بندی وزن۹۷ کیلوگرم مقابل هیبیکس ایتو از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز آسیا شد.

ویدیو/ هت تریک رحمان عموزاد در آسیا با طعم انتقام

در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان و ۲ طلای آسیا در فینال مقابل تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ و طلای بازی های آسیایی ۲۰۲۳ از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و برای سومین بار صاحب مدال طلای آسیا شد. عموزاد سال گذشته و در فینال بازی های آسیایی چین برابر این کشتی گیر مغول با نتیجه سنگین ۱۱ بر یک شکست خورده بود.

مدافع استقلال به آلومینیوم رسید

مدافع استقلال همراه کاروان این تیم به اراک سفر کرد. صالح حردانی، مدافع استقلال همراه کاروان این تیم به اراک سفر کرد.

حردانی که در تمرین پس از بازگشت از اردوی تیم ملی دچار آسیب‌دیدگی شده و حتی دیدار این تیم مقابل مس رفسنجان را از دست داد در صورت تایید کادر پزشکی می‌تواند تیم را در بازی فردا همراهی کند.

نکونام: تمام تمرکزم روی تیم است/ امیدوارم مدیریت باشگاه بهترین شرایط را فراهم کند

سرمربی تیم استقلال با بیان این که از روز اولی که آمدم سختی‌های کار را می‌دانستم گفت: در ۸ هفته پایانی تمام تمرکزم روی تیم است و امیدوارم باشگاه و مدیریت هم بهترین شرایط را برای تیم فراهم کند تا بتوانیم این هفته‌ها را خوب پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایران تودی، جواد نکونام، سرمربی تیم استقلال، بعدازظهر پنج‌شنبه در نشست خبری قبل از دیدار مقابل آلومینیوم اراک اظهار کرد: در مورد بازی فردا کارمان و هدف‌مان کاملا مشخص است. در بازی قبلی هم همه دیدند که تیم ما همه تلاشش را کرد که برنده شود اما متاسفانه نتوانستیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم.

ویدیو/ استقبال علی داودی از المپیک پاریس با افزایش رکورد

علی داودی در جام جهانی تایلند با رکورد ۴۵۴ کیلوگرم نایب قهرمان جام‌جهانی تایلند شد و دومین سهمیه المپیک وزنه‌برداری ایران را هم گرفت. داودی علاوه بر رسمی کردن سهمیه المپیک خود توانست سه مدال نقره بگیرد. او رکورد ۲۰۲ یک‌ضرب، ۲۵۲ دوضرب و مجموع ۴۵۴ کیلوگرم را ثبت کرد و توانست رکوردهای شخصی دوضرب و مجموع خود در مسابقات را هم ارتقا دهد.

۲ مدال فوق سنگین‌های ایران در یک‌ضرب جام‌جهانی تایلند+ ویدیو

وزنه‌برداران فوق سنگین ایران در حرکت یک‌ضرب جام‌جهانی تایلند توانستند به مدال نقره و برنز برسند. رقابت گروه A دسته فوق سنگین جام‌جهانی وزنه برداری تایلند برگزار شد و علی داودی که به دنبال رسمی کردن سهمیه المپیک خود است، در پایان حرکت یک‌ضرب مدال نقره گرفت.  

علی داودی در جام جهانی تایلند رکورد ۲۰۲ کیلوگرم را ثبت کرد و به مدال نقره رسید. نقره داودی اولین مدال ایران در این مسابقات است.  

۵ دوپینگی جدید در ورزش ایران

مدت محرومیت پنج ورزشکار دوپینگی که در انتظار صدوی رای قطعی هستند از ۱.۵ تا ۴ سال در نظر گرفته شده است.

تخلفات از مقررات مبارزه با دوپینگ مربوط به سال ۲۰۲۳ در نهایت با ۲۳ پرونده بسته شد که از این تعداد ۱۸ مورد با صدور رای نهایی و اعلام آن مواجه شد و دو مورد جدید شامل تست مثبت با ماده ممنوعه پروپرانولول در رشته تیراندازی و دیگری تخلف امتناع از تست و ارائه نمونه در رشته پاورلیفتینگ است که مراحل ابتدایی پرونده انجام شده و پس از دریافت توضیحات ورزشکاران، بررسی مدارک ارائه شده و طی مراحل قانونی آرای مربوطه ابلاغ و اعلام خواهد شد.

واکنش نصیرشلال به یک انتخاب پرحرف و حدیث

سرمربی تیم ملی نسبت به حرف و حدیث‌های پیش آمده در مورد نوع انتخاب وزنه در حرکت دوضرب جام جهانی تایلند برای رضا دهدار واکنش نشان داد. رضا دهدار در جریان جام‌جهانی وزنه‌برداری تایلند نتوانست سهمیه المپیک پاریس را بگیرد. او در یک ضرب وزنه ۱۷۹ کیلوگرم را مهار کرد که تاکنون در مسابقات رسمی این وزنه را نزده بود. در دوضرب هم کادرفنی ابتدا وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را گرفت و دهدار این وزنه را با موفقیت بالای سربرد اما در حرکت دوم و سوم در مهار وزنه سرنوشت‌ساز ۲۱۴ کیلوگرم ناکام ماند.

ویدیو/ شکست محمدیان مقابل غول روسی الاصل بحرین

محمدحسین محمدیان، آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی قهرمانی آسیا مقابل غول روسی الاصل بحرین و دارنده مدال طلای جهان تن به شکست ۸ بر ۲ داد. تاج الدین اف ۲۰ ساله در رقابت‌های جهانی سال گذشته مقابل غول‌های کشتی جهان در این وزن همچون کایل اسنایدر آمریکایی و عبدالرشید سعدالله یف ملقب به تانک روس، به برتری رسید و صاحب مدال طلای جهان شد.  

انتهای پیام

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.