بین الملل

نتایج شگفت‌انگیز در انتخابات هند

به گزارش ایران تودی، در عصر سه‌شنبه پرسروصدای هند و همزمان با اعلام نتایج انتخابات سراسری در این کشور، حزب «بهاراتیا جاناتا» به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور در کسب یک پیروزی قاطع ناکام ماند و برای تشکیل دولت باید با متحدان خود ائتلاف کند.

آن‌طور که سی‌ان‌ان گزارش داده، قبل از آغاز شمارش آرا، مودی و بهاراتیا جاناتا امید داشتند اکثریت ۴۰۰ کرسی از ۵۴۳ کرسی مجلس سفلای این کشور را از آن خود کنند اما با آغاز شمارش آرا، مشخص شد که ائتلاف مخالفان، نتیجه‌ای بهتر از انتظارات را کسب می‌کنند.

طبق نتایج جدید، ائتلاف مودی با کسب حدود ۲۹۵ کرسی در صدر قرار دارد اما ائتلاف «حزب کنگره» به رهبری «راهول گاندی» موفق به کسب ۲۲۶ کرسی شده‌اند.

به گزارش ایران تودی، حزب یا ائتلافی که بتواند بیش از ۲۷۲ کرسی را در پارلمان به دست بیاورد، می‌تواند دولت تشکیل دهد.

مودی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام پیروزی کرد اما مقام‌های انتخاباتی هند هنوز در حال شمارش آرا هستند و نتایج نهایی در ساعات آینده اعلام می‌شود.

راهول گاندی هم با بیان اینکه رأی‌دهندگان، حزب مودی را «تنبیه» کردند، گفت این انتخابات نه تنها مبارزه‌ای علیه نخست‌وزیر بلکه «برای نجات قانون اساسی» است.

مودی امیدوار است برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات شود اما احزاب مخالف می‌گویند در صورت ماندن او در قدرت، هندی‌ها بسیاری از آزادی‌ها را از دست خواهند داد.

310310

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.