بین الملل

نتانیاهو: با فروش سلاح‌های پیشرفته به امارات مخالف نیستیم

به گزارش الجزیره ، وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد اسرائیل با فروش هواپیماهای جنگنده F-35 به امارات مخالفت نخواهد کرد.

این اظهارات در حالی بیان شد که مارك اسپیرر وزیر دفاع آمریكا و بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل روز پنجشنبه بیانیه ای را در مورد تعهد استراتژیك واشنگتن در حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه غرب آسیا امضا كردند.

توافق واشنگتن و تل آویو به واشنگتن نیاز دارد تا رژیم صهیونیستی را به سیستم های تسلیحاتی پیشرفته مجهز کند ، قدرت نظامی خود را افزایش دهد ، امنیت و برتری نظامی اسرائیل را در منطقه تقویت کند و حاشیه برتری نظامی خود را برای دهه ها حفظ کند.

“محافظت از برتری نظامی اسرائیل” قانونی در ایالات متحده است که اسرائیل را ملزم به حفظ برتری نظامی خود به طرق مختلف از جمله محدود کردن فروش اسلحه به سایر کشورهای منطقه از جمله غرب آسیا می کند.

اصل برتری کیفی از زمانی که ایالات متحده مجبور به ایجاد خط تأمین هوا به سرزمین های اشغالی فلسطین و ارسال مقادیر زیادی کمک نظامی برای جلوگیری از سقوط رژیم صهیونیستی بود و تل آویو را به حمله هسته ای مستقیم به قاهره تهدید کرد ، وجود داشت. ارتش رژیم صهیونیستی در همه دولت های آمریکا به یک استراتژی تخریب ناپذیر تبدیل شده است.

بنابراین ، تحویل هرگونه سلاح به کشوری در خاورمیانه که سلطه رژیم صهیونیستی را بر هوا ، دریا و زمین خدشه دار کند ، ممنوع شد. علاوه بر این ، این مزیت باید با کمک گسترده نظامی و اقتصادی تأمین شود.

براساس مرکز مطالعات استراتژیک کنگره آمریکا ، بیش از 137 میلیارد دلار کمک نظامی در طی سالهای 1949 تا 2017 به رژیم صهیونیستی ارائه شده است. در سال 2020 این کمک به 3 میلیارد و 700 میلیون دلار رسید. بنابراین رژیم صهیونیستی بیشترین کمک نظامی را از ایالات متحده دریافت می کند.

در سالهای اخیر ، اصل برتری نظامی رژیم صهیونیستی به دلایل مختلف از بین رفته است. یکی از دلایل اصلی این فرسایش تلاش ایالات متحده برای متحد ساختن نیروهای متحدان عرب در منطقه و تبدیل آنها به یک بلوک نظامی مانند ناتو است.

معاملات عمده تسلیحاتی ایالات متحده با کشورهای عربی به ناچار منجر به تحویل مهمترین سلاح های دفاعی به کشورهای عربی شده است. به عنوان مثال ، تمام کشورهای عربی چندین قبضه اسلحه گرم پاتریوت دارند. عربستان سعودی بزودی دفاع دوربرد تاد را به دست خواهد گرفت که این امر توانایی نظامی رژیم صهیونیستی را در جنگ احتمالی با اعراب با مشکل روبرو خواهد کرد.

علاوه بر این ، هر گونه ناآرامی در جهان عرب این امکان را فراهم کرده است که کنترل تسلیحات از دست نیروهای دولت عرب خارج شود. به همین دلیل ، آمریکایی ها سعی می کنند مشارکت راهبردی با رژیم صهیونیستی را برای تهیه سلاح های پیشرفته تر شرطی کنند.

اولین گام باز در این مسیر ایجاد ارتباط بین امارات و رژیم صهیونیستی است. ارتباطی برقرار کنید که یکی از مزایای آن تحویل جنگنده های پنهان F-35 به کشور باشد. اعلام این موضوع البته برخی از متحدان حزب نتانیاهو را در فلسطین اشغالی ناراحت کرد.

311311