اقتصادی

میز ارتباط دانشگاه با صنعت نیرو در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد/حضور ۱۵۰۰ استاد در صنعت

دبیرکل شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری با اعلام خبر راه اندازی پیوند به صنعت انرژی در دانشگاه ها ، گفت: در این جدول ، نیازها توسط این بخش اعلام می شود و دانشگاه ها توانایی های خود را توضیح می دهند.

طبق گزارش ها ایران تودی دکتر. عبدالحسین رحیمی ، در یکصد و نود و ششمین جلسه کمیته دائمی شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری (ATF) ، خطاب به خبرنگاران در مورد موضوعات مطرح شده در این نشست اظهار داشت: تأثیر فناوری و صنعت آب و برق گزارش شده است.

وی ارائه روش های ارتباطی وزارت نیرو با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و برنامه های اقدام وزارتخانه در این زمینه و تعداد پروژه های مشترک با دانشگاه ها را از دیگر موضوعات این گزارش عنوان کرد. ارائه شد ، که در این میان می توانیم در مورد ایجاد پیوند بین دانشگاه و صنعت تخصصی آب و برق صحبت کنیم.

رحیمی خاطرنشان کرد که تصمیم گرفته شده است تا یک روش در این زمینه ایجاد شود تا ارتباط پایداری بین دانشگاه و دانشگاه های متخصص در صنعت آب و برق ایجاد شود.

دبیرکل شورای عالی آتاف گفت: در رابطه با ایجاد این برنامه ، نهادها نیازهای خود را ارائه می دهند و دانشگاه ها نیز فرصت های خود را برای اجرای برنامه ها و برنامه های مشترک در چارچوب ویژه ارائه می دهند.

وی موضوع دوم مطرح شده در این جلسه را گزارش گروه ارتباطات دانشگاهی و صنعتی وزارت علوم دانست و ادامه داد: محوریت این گزارش ایجاد فرصت های آموزشی برای اساتید صنعت بود.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت های مستمر در زمینه ایجاد فرصت های آموزشی اساتید این صنعت در سال گذشته ، اظهار داشت: طبق آخرین آمار 1500 استاد در فرصت های آموزشی این رشته شرکت کردند.

معاون وزیر تحقیقات و فناوری با تأکید بر لزوم ایجاد آموزش بیشتر در دانشگاه ها برای حضور بیشتر اساتید در این طرح ، گفت: پیش بینی می کنیم در این پروژه اساتید و محققان حضور داشته باشند.

انتهای پیام