ورزشی

مکان های دیدنی مازندران / دریاچه و سد خاکی الیمالات نور

به گزارش خبرگزاری ایران تودی از مازندران ، مکان‌ها و جا‌های دیدنی مازندران، سد خاکی الیمالات که معمولا با نام دریاچه الیمالات نیز خوانده می‌شود، در ۸ کیلومتری نور و در مسیر جاده نور به چمستان قرار دارد. این سد دارای ارتفاع تقریبی ۲۶ متر و طول تاج ۲۳۵ متر است.

دریاچه الیمالات که در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا قرار دارد به همراه جنگل و سد خاکی سال‌هاست که موردتوجه مسافران و توریست‌ها قرار گرفته است. البته همان‌طور که انتظار دارید، بازدید از این منطقه تنها به کمپینگ و مشاهده چشم‌انداز‌ها محدود نشده و شما می‌توانید از امکانات تفریحی متعددی استفاده کنید.

از جمله این امکانات تفریحی می‌توان به ماهیگیری، اسب‌سواری و قایق‌سواری اشاره کرد. با اینکه بازدید از این منطقه خوش‌آب‌وهوا و خوش‌منظره در همه فصل‌های سال خوشایند خواهد بود؛ اما پیشنهاد می‌کنیم فصل بهار و تابستان که طبیعت سرزنده و شاداب‌تر از همیشه است را برای سفر کردن به این مکان انتخاب کنید.

دریاچه‌هایی در ایران وجود دارند که کمتر شناخته شده‌اند اما جذابیت‌های زیادی دارند و ایران را با شکوه‌تر به گردشگران معرفی می‌کنند. در این مقاله به‌معرفی دریاچه الیمالات که یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران است و به نگین مازندران معروف است، می‌پردازیم. دریاچه‌ای که هرساله میزبان بسیاری از طبیعت‌دوستان و طبیعت‌گردان است.

دریاچه الیمالات نور در استان مازندران قرار گرفته و یکی از پدیده‌های زیبا برای گردشگری است. هر ساله تعداد زیادی گردشگر فقط برای دیدن این دریاچه به شهر نور سفر می‌کنند.  این دریاچه داخل جنگلی پوشیده از درخت قرار گرفته است و همین موضوع باعث می‌شود فضای استوایی و آب‌و‌هوای استوایی برای شما تداعی شود. طبیعت اطراف دریاچه بسیار خارق‌العاده است و با درختانی که تا نزدیکی لبه‌ ساحل رشد کرده‌‌اند تصویری چون یک از نقاشی‌های باب راس را تداعی می‌کند. در این مسیر سد خاکی الیمالات هم قرار گرفته است که چشم‌اندازهایی بی‌نظیر را به وجود آورده است. در کلامی دیگر یک پوشش گیاهی بی‌نظیر در کنار ماهی‌های بازیگوش دریاچه، جذابیتی منحصربه‌فرد به این منطقه بخشیده است؛ بیشتر مردم ماهی‌های شب عید خود را در این دریاچه رها می‌کنند.

این دریاچه در دل جنگل واقع شده است به‌همین دلیل بعد از پارک ماشین باید یک مسافت ۵ دقیقه‌ای را پیاده بروید تا به دریاچه برسید و ساعت‌های پر آرامشی را آن‌جا سپری کنید. این دریاچه در ۸ کیلومتری مسیر نور به چمستان واقع شده است. برای دسترسی به دریاچه از مقصد تهران جاده هراز را انتخاب کنید. به سمت آمل سفر خود را آغاز کنید و سپس  از کمربندی آمل، وارد چمستان شوید و بعد از آن از چمستان به‌سمت نور حرکت کنید. مسیر خود را ادامه دهید تا نرسیده به نور، وارد فرعی دریاچه الیمالات در سمت چپ جاده شوید. به هر‌صورت رفتن بهاین دریاچه مانند برخی دیگر جاذبه‌های طبیعی کشورمان که مسیری سخت و دشوار دارند، نیست و با کمی پیاده‌روی به مقصد خود خواهد رسید.

انتهای پیام 

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.