عمومی

ممنوعیت همراه با فرصت! – ایران تودی

به گفته کارشناسان بهداشت ، ویزیت های غیرضروری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در این بازدیدها یکی از عوامل مهم در افزایش تعداد قربانیان Quaid_19 است. متأسفانه اکنون چندین روز است که بیش از 250 خانواده ایرانی هر روز در سوگ از دست دادن عزیزانشان عزادارند. والدین فرزند محبوب خود را از دست می دهند ، عزیزی همسر خود را در گورستان رها می کند ، کودکان یتیم می شوند ، خانواده ها از هم پاشیده می شوند و به دلیل شرایط کرونا نمی توانند برای تسلیت تسلیت بگویند. اثرات روانشناختی این خاطرات قطعاً همه افراد را تحت تأثیر قرار خواهد داد و برای مدت طولانی در جامعه باقی خواهد ماند و مطالبات مقامات بهداشتی کشور مثر نخواهد بود.

بسیاری از پزشکان ، پرستاران و پیراپزشکان که به خاطر سلامتی انسان جان خود را از دست داده اند پس از 9 ماه کار شبانه روزی بسیار خسته شده اند و ناامیدکننده ترین نکته بی توجهی به ترافیک شلوغ و مراقبت های بهداشتی در جاده ها است.

اگرچه گزارش ها کاهش 20 درصدی سفرهای تعطیلات طی دو روز گذشته را نشان می دهد ، مواردی وجود دارد که تأثیر این تصمیمات را افزایش می دهد و به شکستن زنجیره انتقال ویروس کمک می کند:

اولین نکته این است که در طول تعطیلات ، حتی ممنوعیت سفر ناقص می تواند در کاهش سفر م effectiveثر باشد ، بنابراین ستاد ملی کرونا باید تا پایان دوره تاج گذاری برای همه تعطیلات آینده صبر کند و اقدامات لازم را برای اجبار به تصمیمی عجول انجام دهد. اصلاً

نکته دیگر این است که این ممنوعیت در زمان اعلام وضع شده است. در آخرین ممنوعیت ، 12 ساعت فرصت پیش از زمان اجرا وجود داشت که طی آن برخی از افراد سفر را متوقف کردند و دوباره شاهد تراکم نسبی در جاده های پرتردد به ویژه در مسیرهای تهران به شمال کشور بودیم. اعلام ممنوعیت سفر در بعد از ظهر چهارشنبه و تعیین زمان برای نیمه شب آن روز معنایی بیش از اجازه دادن به افراد با علاقه کمتر برای سفر نداشت. بنابراین ، اعلامیه ها و رویدادهای همزمان برای تأثیرگذاری این تصمیمات مهم هستند.

و سرانجام ، آخرین نکته خطاب به هموطنان عزیز است که هنوز به خطر ویروس وحشی کرونا اعتقاد ندارند. اگر مردم فکر می کنند که مجبورند همه چیز را بگذرانند ، باید اعتقاد داشته باشند که این یک تجربه مرگبار است و گاهی مجبورند جان خود را برای چنین تجربه ای فدا کنند. بسیاری از افراد در بیمارستان های حال حاضر هرگز تصور نمی کردند که روزی به این بیماری مبتلا شوند. اما امروز آنها در حال مرگ هستند. کسانی که زنجیره انتقال ویروس را بدون توجه به پروتکل های بهداشتی به پایان می رسانند ، نه تنها زندگی خود ، بلکه زندگی سایر هموطنان را نیز به خطر می اندازد.

مردم باید جدی گرفته شوند ، اما مقامات نیز باید از تصمیم گیری ناقص خودداری کنند و تا حد امکان ممنوعیت سفر را تجربه نکنند.

* این خاطرات در 18 اکتبر 2016 در روزنامه اورشلیم منتشر شد.