عمومی

مزیت نرم افزار crm

مزایای CRM

تولید نرم افزار و استفاده از مزیت های نرم افزار CRM، بی شک پیشرفته ترین کاری بود که تاکنون برای کسب و کارها صورت گرفته است. اگر به دنبال مزایای CRM می باشید این مقاله شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی خواهد کرد. چرا که توضیحات لازم در خصوص مزایای CRM و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در این مقاله داده شده است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کمک می کند تا بتوانید به سادگی تمامی تعاملات با مشتریان بالقوه و موجود را مدیریت کنید. در این مقاله نشان خواهیم داد که یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چگونه می تواند تعاملات جاری کسب و کار را به صورتی که هر دو طرف یعنی مشتریان و سرپرستان سودمند باشد، مدیریت کند.

استفاده از نرم افزار CRM چه مزایایی خواهد داشت؟

خدمات ارائه شده در CRM و کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری کمک خواهد کرد تا ارتباطات خود با مشتریان بهبود بخشیده و بررسی های لازم انجام شود. با توجه به متنوع بودن انجام وظایف تلاش شده تا مزایای اصلی استفاده از این نرم افزار دسته بندی و ارائه شود. در هر یک از قسمت های موجود به بررسی روش طراحی ویژگی های نرم افزار CRM خواهیم پرداخت زیرا این ویژگی ها به گونه ای می باشد که توانایی کسب مزایای تمام طرفین در کسب و کار از جمله مشتریان انجام خواهد شد.

  • اولین مزیت CRM: درک بیشتر مشتریان از کسب و کار

اولین مزایای CRM این است که اطلاعات مربوط به هر یک از مشتریان در قسمت های جداگانه ذخیره و نگهداری خواهد شد. باید توجه داشت که رابط نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری دارای تفاوت هایی از یکدیگر می‌باشد. پس لازم است که صفحه های شخصی مشتریان را یکی از عناصر اصلی این برنامه ها قرار دهید  و به دقت بررسی کنید صفحه شخصی هر مشتری یک منبع اطلاعاتی می باشد که شامل تعاملات او با سازمان و تاریخچه هر یک از مشتریان ثبت شده است. به همین ترتیب این امکان وجود دارد تا کارکنان شرکت بتوانند تاریخچه خدمات رسانی، شکایات و اطلاعات لازم را در اسرع وقت بررسی نمایند.

کارمندان بخش خدمات مشتری با استفاده از یک نرم افزار قادر خواهند بود در اسرع وقت پاسخ های لازم را به سوالات مشتریان دهند و این نتیجه به دست خواهد آمد که مشتریان نیازهای مورد نظر خود را برطرف کرده و قبل از ایجاد مشکل ،راه حل هایی در نظر گرفته شده است. این عمل سبب افزایش رضایتمندی مشتریان خواهد شد و این اطمینان را خواهند داشت که برای خرید های مجدد به شما مراجعه کرده و حتی خدمات ارائه شده را به افراد دیگر پیشنهاد کنند.

۲. دومین مزیت CRM: به دست آوردن تصمیم گیری در زمینه خدمات رسانی

بررسی صفحه اطلاعاتی هر یک از مشتریان کمک خواهد کرد تا مشتریان را بیشتر شناخته و تصمیمات بهتری گرفته شود. یک نرم افزار CRM مطلوب به صورتی طراحی شده که علاوه بر اطلاعات جمع آوری شده در صفحه های اطلاعاتی توانایی برقراری شرایطی می باشد که کارمندان شرکت بتوانند برای مسیر های پیش رو تصمیم گیری کنند.

وجود برخی از راه حل ها کمک خواهد کرد تا نرم افزار CRM اقدامات بهینه ای را به کارکنان نشان دهد اولین راهکار طراحی رابط می‌باشد. یعنی این نرم افزار اطلاعات کارمند را تقسیم بندی کرده و به مسیری صحیح تبدیل می کند در واقع تبدیل یک مشتری احتمالی به مشتری واقعی یا بهبود سطح مشارکت مشتریان قبلی این کار سبب تغییر جایگاه اطلاعات و انتقال آنها به بخش‌های دیگر خواهد شد.

استفاده از هوش مصنوعی در یک نرم افزار مدیریت مشتری وجود خواهد داشت استفاده از این راهکار به این معنا است که تمام بخش های نرم افزار CRM قسمت بندی شده و به منابع اطلاعاتی دسترسی خواهد داشت.

 ۳ جذب مشتریان به سازمان از دیگر مزایای CRM

نرم‌افزار با ایجاد روندهای صحیح برای مشتریان جدید سبب رونق کسب و کار میشود. صفحات اطلاعاتی تنها مختص مشتریان کنونی نخواهد بود هر گاه مخاطبین تمایل داشته باشد که به مشتری تبدیل شوند امکان ایجاد این صفحه اطلاعاتی به وجود خواهد آمد بهتر است تلاش کنید و مشتریان بالقوه را به مشتریان اصلی تبدیل کنید به این ترتیب در فرصت های بعدی کسب و کار خود را ارتقا داده و احتمال انجام خرید و معامله افزایش پیدا خواهد کرد.

 ۴. بهبود روند حفظ مشتریان، چهارمین مزایای CRM

راه حل اصلی برای تداوم هر کسب و کار این است که میزان از دست دادن مشتریان را کاهش دهیم. وفاداری مشتری مسئله بسیار مهم است که از دغدغه های هر کسب و کار به شمار به حساب می آید اما میزان از دست دادن مشتریان است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد در واقعیت حتی اگر میزان سود به دست آمده از تعاملات رضایت بخش داشته باشیم لازم است میزان حفظ مشتریان را در برابر میزان از دست دادن مشتریان بررسی کنید.

این عمل اولویت دهی ویژه‌ای دارد در غیر این صورت کار شما با موفقیت روبرو نخواهد بود. نرم افزارهای CRM  بر فروش تمرکز ویژه‌ای دارند که سبب جذب مشتریان جدید می شود از طرف دیگر وجود نرم افزارهای دیگر برای ارائه خدمات وجود دارد که سبب حفظ مشتریان فعلی خواهد شد.

 ۵ . افزایش مشارکت و همکاری گروهی

 سازمان شما در کنار ایجاد مشارکت و مشورت در بین کارکنان و کارشناسان قدرت بیشتری خواهد داشت. اجازه ندهید که هدف اصلی شما در ارتباط با مشتریان شما را از هدف دور سازد. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک خواهد کرد تا ارتباطات گروهی، توانایی مشورت های داخلی را تقویت کنید.

وجود قابلیت هایی از جمله اسناد مشارکتی و میزبانی اطلاعات این امکان را خواهد داد تا بتوانیم از حساب CRM خوب برای ارائه پیام،اظهار نظر و دسترسی به گزارش ها استفاده کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود تا تعاملات با همکاران خود با مشتریان بررسی کرده و از آنها آگاهی پیدا کنید.

۶. سرعت بخشیدن به ارتباطات درون شرکت از دیگر مزایای CRM

 ارتباطات نا کارآمد از جمله عوامل تاثیرگذار در از بین رفتن منابع می باشد.

 ۷. روشن شدن روند کسب و کار

 این نرم‌افزار با استفاده از اطلاعات موجود کمک خواهد کرد تا در مورد تغییرات موثر در ویژگی های اساسی و الگوی کسب و کار تصمیمات صحیح گرفته شود.

در صورت نیاز برای دریافت راهنمایی جهت راه اندازی CRM برای کسب و کار خود و استفاده از مزایای CRM می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. مشاورین رکاما با تجربه ی چندین ساله ی خود، شمارا برای پیاده سازی CRM به بهترین شکل ممکن یاری خواهند کرد.