عمومی

مراقبت از روان در عصر کرونا

آیا سلامتی فقط مربوط به بدن است؟ اگر به سلامت روح و روان خود توجه نکنیم ، پس از جمع آوری کرونا و ترک آن ، چگونه انسان خواهیم شد؟

روزنامه به گزارش ایران تودی شهروند وی نوشت: “ما در خانه می مانیم ، اوقات فراغت خود را می گذرانیم ، تفریح ​​و مسافرت می کنیم ، ماسک می بندیم ، دستان خود را می شویم و پروتکل های بهداشتی را دنبال می کنیم. چرا؟ زیرا ما می خواهیم در برابر یک ویروس همه گیر که جهان را آلوده می کند ، از سلامت بدن خود مراقبت کنیم. اما سلامتی فقط برای بدن است؟ اگر توجه نکنیم ، بعد از ترک کرونا چه شخصیتی خواهیم داشت؟ این روزها بسیاری از ما با استرس و آسیب دیدگی شرایط فعلی و اپیدمی کرونا روبرو هستیم و به شدت نگران آینده هستیم. معتقد است که علت رابطه از دست رفته نادیده گرفتن سلامت روان است و این ساده ترین مراحل برای محافظت از سلامت روان را به ما می گوید.

راه های حل مشکلات حل نشده

یکی از بزرگترین مشکلات زمان ما عدم توجه به بهداشت روان و روانشناسی است. با این حال ، بسیاری از وقایع روزمره ما مربوط به مشکلات روانی است. از تعداد تصادفات جاده ای که مسئول فعالیت های انسانی است ، تا اعلام ایست قلبی به عنوان علت اصلی مرگ ، حتی وقایع بازار سهام و طلا و ویروس ناخوانده کرونا ، هیچ یک از اینها ارتباطی با روانشناسی ندارد. هیچ حوزه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی بدون در نظر گرفتن ابعاد روانشناختی قابل تحلیل نیست. چنین روانشناسی نقش اصلی را در حادثه کرونا دارد. بد نیست بدانید که روانشناسی به غربی ها تعلق ندارد ، اگر کمی بیش از 100 سال پیش ، بیش از 1000 سال پیش ، آنها در مورد روانشناسی صحبت کردند و ابوعلی در کتاب خود الگوهای معنوی را به عنوان یکی از شش اصل ذکر کرد. تمرکز روی مسائل روانشناختی راه حل بسیاری از مشکلات است که فکر می کنیم قابل حل نیستند و جالب است بدانید که حتی هزینه های مادی و غیر مادی نیز این مشکلات را بسیار کاهش می دهد.

درسهایی از هزار سال پیش

با توجه به اهمیت روانشناسی ، می توان از بسیاری از آسیبهای روانی ما جلوگیری کرد. کافی است به اهمیت این موضوع توجه کنید و به یاد داشته باشید که سلامتی بدون دارو یک ارزش است. این ارتباط از دست رفته موضوعات شناختی ماست. ممکن است عجیب به نظر برسد و بسیاری از ما نخواهیم دانست که بسیاری از اصول ابن سینا همان مواردی است که دانشمندان سالها بعد برای حل مشکلات استفاده کردند. در اپیدمی کرونا ، چند ماه پس از همه گیری ، دانشمندان چینی نکاتی را مطابق با نظریه های ابن سینا به کار بردند. به عنوان مثال ، ابوعلی سینا درباره نیاز شهروندان به خواب از ساعت 10 شب تا 5 صبح صحبت کرد و اکنون طرح ممنوعیت تردد در کشورمان از ساعت 9 شب تا 4 صبح مجدداً بیان شده است. بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت روان ما است و خبر خوب این است که فرماندهی کنترل ذهنی تا حد زیادی به دست خود ماست. مهم این است که هر یک از ما در هر 24 ساعت از زندگی خود آنچه را انجام می دهیم مدیریت کرده و به آن فکر کنیم. زیرا این افکار هستند که رفتار ما را شکل می دهند.

بخواب و روح را تغذیه کن

با شروع تغییر سبک زندگی و بازسازی تفکر ، بسیاری از آسیب های روانی غیرقابل کنترل را می توان به راحتی مدیریت کرد. به عنوان مثال می توانیم از نگرانی های بیش از حد و مضر خلاص شویم. برخلاف تصور عمومی ، این کار در مراحل کوچکتر و آسانتر از آنچه فکر می کنیم انجام می شود و برای شروع کار کافی است. به این ترتیب ما نباید ساده ترین انتخاب های خود را فراموش کنیم. به عنوان مثال ، انتخاب ساده موسیقی مورد نظر برای شنیدن می تواند تحریک کننده و مضطرب ، امیدوار کننده و مثبت باشد.

گروه اول ، رویاها

این روزها ، همه ما از افزایش تعداد قربانیان تاج روزانه ترسیده و ناراحت هستیم. از جمله عوامل دیگری که در ایجاد این وضعیت م contributeثر هستند ، توجه به ابعاد روانشناختی داستان از اهمیت زیادی برخوردار است. دو گروه از جامعه در رسیدن به این نقطه نقش مهمی داشتند. گروهی از کلمات وجود دارد: من بیمار نیستم ، کار آنها ، آمار واقعی نیست ، همه چیز نقشه است و غیره. واکنش این افراد به دلیل کمبود سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است که باعث شده است برخی از افراد همیشه آرزوی ترور را داشته باشند. این به معنای غفلت از سلامت روان است. چرا این افراد با وجود همه توصیه ها علاقه ای به موضوع ندارند؟ این افراد افرادی هستند که هنوز در حال تفریح ​​و مسافرت هستند و به نظر می رسد خانواده ها نیز از بیماری عروق بیماری کرونا قلب رنج می برند.

گروه دوم ، کسانی که جان خود را از دست داده اند

گروه دوم هستند که به پروتکل های بهداشتی توجه نمی کنند و باعث می شوند تعداد قربانیان روز به روز افزایش یابد و رفتار آنها بر اساس روانشناسی است. آنها با ادعای اینکه استرس ، ترس و درد زیادی در زندگی آنها وجود دارد ، نوعی درمانده هستند و ادعا می کنند که از هیچ چیز نمی ترسند ، همانطور که چیزی برای از دست دادن ندارند. این گروه همچنین به سلامتی بقیه افراد جامعه آسیب می رسانند و ادعا می كنند كه این نتیجه آسیب های آشكار و پنهان روان است. مکانهایی که شهروندان باید در مقابل تاج بایستند در وسط این دو موقعیت قرار دارند: بی توجهی به تاج تاج و مراقبتهای بی باک. طبق تعالیم دانشمندانی مانند ابوعلی سینا ، اگر از اصول زندگی سالم پیروی کنیم ، بسیاری از مشکلات روحی و جسمی به هیچ وجه اتفاق نمی افتد. به این ترتیب واکنش های عاطفی و اضطراب بیش از حد دریافت نمی کنیم.

خداحافظی با افراط

اگر نگاه دقیق تری بیندازیم ، دو مرحله از سلامتی را می بینیم ، سلامتی قبل از نیاز به دارو و پزشک و سلامتی پس از نیاز به آنها. همانطور که قبل از بیمار شدن می توانیم بدن خود را سالم نگه داریم ، با رعایت نکاتی قبل از بیمار شدن می توانیم از روح خود محافظت کنیم. ما از ترس مواجه شدن با کرونا دو موقعیت را از دست می دهیم. بیش از حد کافی از یک طرف ، بعضی ها تاج را به هیچ وجه قبول نمی کنند ، از طرف دیگر برخی از آن بسیار ترسیده اند. اهمیت سلامت روان به ما کمک می کند تا با کنترل سرخوردگی ، وسواس و استرس از ناتوانی جلوگیری کنیم. کافی است یک سبک زندگی سالم داشته باشید و متفکر باشید تا به سلامت روان توجه کنید. وقتی ذهن انسان به سمت سیستم هوشمند درونی حرکت می کند و افراط و تفریط را کنار می گذارد ، بر هجوم مشکلات روانی مانند اضطراب شدید غلبه می کند.

تغییر سبک زندگی

با همه این دشواری ها ، ممکن است تصور کنیم تغییر شرایط کار و خفه شدن در اضطراب غیرممکن است ، یا حداقل بسیار دشوار ، اما کافی است باور کنیم که با تصمیم گیری های صحیح می توانیم سلامت روان خود و جامعه را تضمین کنیم. با بازگشت به آموزه های باستانی روانشناسی ، همه زندگی ما باید مطابق با شش اصلی بیان شده توسط ابوعلی سینا تغییر یابد. این یک دستورالعمل عینی است. تغذیه مناسب ، خواب و بیداری به موقع ، ورزش و ورزش ، تغییر آب و هوا و تغییر فصلی ، سلامت روان و پاکسازی بدن از زباله به عنوان شش اصل ذکر شد. توجه به هر یک از آنها می تواند سلامت جسم و روح ما را تغییر دهد. ابوعلی سینا شش جنبه از سلامت روان را بررسی می کند. شادی و غم ، خشم و شادی ، ترس و امنیت ، اعتماد به نفس و شرم ، چیزهای مهم و چیزهای کوچک و امید و ناامیدی. “اگر خوب دقت کنیم ، می بینیم که تمام این جنبه های تاج و لبه های آن در حال بررسی است.”

انتهای پیام