عمومی

محسن رضایی برای انتخابات 1400 ثبت نام کرد

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،

محسن رضایی امروز شنبه آخرین روز ثبت نام 1400 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را جشن گرفت.

ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از روز سه شنبه ، 12 مه آغاز شده و تا ساعت 18 امروز شنبه ، 15 مه ادامه دارد.

محسن رضایی در 1400 انتخابات ثبت نام کرد

محسن رضایی ، متولد سبزوار رضایی میرقائد ؛ (9 سپتامبر 1963) وی یک فرمانده نظامی ، اقتصاددان و سیاستمدار ایرانی است و در حال حاضر به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کند. وی همچنین مدرس دانشگاه امام حسین (ع) است.

محسن رضایی در 1400 انتخابات ثبت نام کرد
محسن رضایی در 1400 انتخابات ثبت نام کرد

در اوایل دهه 1350 ، وی فعالیت سیاسی کرد و منجر به دستگیری وی توسط ساواک شد و مدتی در اهواز زندانی شد. این فعالیت ها منجر به تشکیل گروه منصور شد. رضایی و محمد بروجردی اعضای گروهی بودند که پس از ورود خمینی به کشور از وی محافظت کردند.

وی یکی از بنیانگذاران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس از انقلاب 1357 بود و همچنین عضوی از هیئت 12 نفره بود که در زمستان 1978 قانون اساسی سپاه پاسداران را تهیه کرد.

رضایی ، اولین فرمانده واحد اطلاعات سپاه از سال 1979 تا 1981 ، در سال 1981 به عنوان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و تا سال 1997 به مدت 16 سال خدمت کرد.

طبق ستاد انتخابات کشور ، نامزدها باید متدین ، ​​سیاسی ، ایرانی الاصل ، شهروندان جمهوری اسلامی ایران ، مدیر و توانمند ، دارای تجربه خوب ، قابل اعتماد و مذهبی باشند و به اصول انتخابات اعتقاد داشته باشند. دین رسمی جمهوری اسلامی ایران و کشور.

اسناد تأیید صلاحیت داوطلبان اعلام شده توسط شورای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری منصوب شده توسط شورای نگهبان پذیرفته شده و پس از ثبت نام نامزدها به هیئت امنا ارائه می شود.

براساس هیئت امنا ، داوطلبان باید بین 40 تا 75 سال داشته باشند ، حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد و حداقل 4 سال تجربه در عالی ترین و رهبری ملی باشند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این تصمیم لازم الاجرا است گفت: بدیهی است از نظر این شورا ، کسانی که مدارک اعلام شده را ارائه می دهند در هنگام ثبت نام مورد توجه قرار می گیرند.

از دیروز (جمعه ، 24 اردیبهشت ماه 1400) در مجموع 304 داوطلب ثبت نام کرده و محمد عباسی ، محمود صادقی ، رستم قاسمی ، فریدون عباسی ، سعید محمد ، امیرحسینی قاضی زاده هاشمی ، علی مطهری ، علیرضا افشار ثبت نام کرده اند.

مهلت ثبت نام ساعت 6 عصر است و دبیر ستاد انتخابات کشور اسماعیل موسوی روز گذشته گفت که مدت ثبت نام تمدید نخواهد شد.