عمومی

محروم‌کردن مردم از علم و دانش به وسیله نفوذ در سبک زندگی آن‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام محمد نشان دادن در یک نشست علمی آنلاین با دانشجویان حوزوی الزهراء (د) اردبیل در بیانیه ای درباره گام دوم انقلاب با بیان اینکه علم و پژوهش اولین توصیه ها است ، گفت: علم وسیله افتخار و اعتبار است و قطعاً همه دستاوردهای انقلاب در طول این چهل سال در سایه علم به دست آمده است.

وی با بیان اینکه ادغام علم با اخلاق و اخلاق ارزشمند است ، اضافه کرد: اگر جوانان انقلابی م faithfulمن به سلاح علم مجهز شوند ، هیچ مانعی وجود نخواهد داشت و پیشرفت امروز ایران در زمینه های مختلف به دلیل غفلت از دستاوردهای علمی و علمی جوانان مبارک است. این زمینه را برای نفوذ غرب ایجاد می کند.

سخنگوی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل گفت: کشورهای غربی ادعای علم و فناوری در قرون وسطی جاهل بودند ، در حالی که کشورهای مسلمان پیشگامان علم و پیشرفت بودند و اگر علم توسط غربی ها تولید می شد ، بدون مراجعه به دانشمندان. اسلام مستند و اثبات شده تلقی نمی شد و قابلیت اطمینان علمی آن به تأیید دانشمندان اسلامی بستگی داشت.

نمایشی وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب افزود: شکل گیری علم و دانش در جامعه ای همراه با معنویت قدرت واقعی آن را افزایش می دهد. امروز ، نه تنها به دلیل تحریم های ظالمانه ، بلکه به دلیل هجوم یا بی کفایتی برخی مقامات ، در برخی از بخشهای جامعه اسلامی ایران شاهد کاستی هایی هستیم.

اساتید حوزه و دانشگاه ادامه دادند: “اگر علم در دست یک ملت کافر باشد ، آنها را به حیوان تبدیل کرده است ، به عنوان مثال کشورهای اروپایی که طی چندین جنگ جهانی 175 میلیون نفر را کشتند و از این رو رهبری این ملت از نظر علمی رشد یافته است ، اما از نظر ایمان و اخلاق ضعیف است.

وی با اشاره به برنامه های برخی کشورهای اروپایی برای تسلط بر ملت های مسلمان ، گفت: محرومیت از دانش و دانش با نفوذ در سبک زندگی آنها یکی از توطئه های غرب برای رسیدن به اهداف زشت خود بود ، زیرا این سبک زندگی غربی را به مسلمانان تحمیل می کند. آن را از علم جدا می کند و از طرف دیگر ، زمینه تأثیرگذاری غرب بر سیاست و اقتصاد این کشورها را ایجاد می کند.

حجت الاسلام نمایشی وی گفت: احیای علمی یکی از توصیه های رهبری به جوانان مومن ، وفادار و انقلابی است ، ما باید جدیت لازم را به خرج دهیم و فضای حوزه و دانشگاه را به یک فضای معنوی و علمی تبدیل کنیم.