اجتماعی

مانور سیل، طوفان و صاعقه در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد

ایران تودی/مازندران مدیر بحران و پدافند غیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا،گفت: مانور تامینی و آزمایشی وزارت نیرو در حالت بحران سیل، طوفان و صاعقه با هدف مقابله با مخاطرات طبیعی و تخریب‌هایی که در منطقه مازندران به طور مستمر رخ می‌دهند، برگزار شد.

به گزارش ایران تودی، مدیر بحران و پدافند غیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا امروز در اجرای مانور سیل، طوفان و صاعقه که در نیروگاه شهید سلیمی برگزار شد، اظهار کرد: مانور تأمینی و آزمایشی وزارت نیرو در استان مازندران (از شهرستان رامسر تا نکا) با حضور ارزیابانی از وزارت نیرو، سازمان مدیریت بحران و پدافند کشور و مدیریت بحران استانداری مازندران در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد.

هادی اصغری با اشاره به اینکه با پیش‌بینی تند بادی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تمامی درختان مسیر ورودی اصلی به سوخت رسانی به سمت سوخت مازوت و گازوئیل را قطع و باعث بسته شدن و از دسترس خارج شدن راه‌های اصلی شد ، افزود: با همکاری گروه‌های امدادی و عملیاتی مسیرهای جدیدی پیش‌بینی شد که در پایان بازگشایی مسیر اصلی و انحرافی صورت گرفت.

مانور سیل، طوفان و صاعقه در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد

وی به پیش‌بینی دو مسیر جدید در مواقع بحرانی اشاره کرد و گفت: به منظور تردد خودروهای سوخت رسان، آتش نشانی، امدادی و سرویس‌های تردد کارکنان، این مسیرها درنظر گرفته شد تا در حالت بحران با مشکل در این زمینه روبرو نشویم.

این مسئول هدف از برگزاری این مانور توسط وزارت نیرو را آمادگی و مقابله با مخاطرات طبیعی و تخریب‌هایی که در منطقه مازندران به طور مستمر رخ می‌دهند عنوان کرد و یادآور شد: این مانور با ابلاغ دستور از وزارت نیرو مبنی بر برنامه ریزی و در نظر گرفتن طرح نمایشی از قبیل سیل، طوفان و تندباد، در صورت وقوع مخاطرات و فراخوان این نیروگاه، تمرین و آمادگی و هماهنگی لازم با سازمان‌های امداد رسان و هم پوشانی و یاری رسانی به نیروگاه شهید سلیمی در هنگام وقوع این انواع بحران انجام شد.

آمادگی در وضعیت اضطراری

مدیر گروه HSE نیروگاه شهید سلیمی نکا نیز با اشاره به اینکه با همکاری دبیر پدافند غیرعامل نیروگاه با در نظر گرفتن وضعیت‌های اضطراری از قبیل سیل، صاعقه و طوفان، داستان نمایشی برای مقابله با آنها طراحی شد، اظهار کرد: با فرضیه بر افروختن آتش در واحدهای رفاهی و تفریحی اطراف نیروگاه، احتمال وزش طوفان ۱۱۰ کیلومتری، وقوع صاعقه یا اتصال کوتاه سیستم‌های تغذیه برق نیروگاه و انتقال آن به این مجموعه، این مانور برنامه ریزی شد.

مهدی رمرودی نسب با اشاره به اینکه «وقت طلایی» برای اطفاء حریق توسط نیروهای امدادی در مواقع اضطراری را سه الی پنج دقیقه عنوان کرد و گفت: در این مانور سه نوع حریق از جامدات قابل اشتعال و مایعات قابل اشتعال پیش‌بینی شدند که با حاضر شدن نیروهای امدادی در صحنه و بررسی و ارزیابی‌های اولیه اقدام به اطفاء حریق کردند.

مانور سیل، طوفان و صاعقه در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد

وی تصریح کرد: در این مانور۳ مصدوم در نظر گرفته شدند که دو نفر دچار ترومای گردن و پا شدند و یک نفر با سوختگی دست و صورت مواجه شد که با هماهنگی با مرکز بهداشت‌ کار نیروگاه و امدادگران جمعیت هلال احمر، نسبت به اعزام این مصدومان به مراکز درمانی انتقال و درمان آنها انجام شد.

انتهای پیام