عمومی

لزوم توسعه روابط ایران و روسیه بدون تاثیرپذیری از فشار‌های خارجی

بر اساس پایگاه داده ریاست جمهوری ، آقای روحانی روز سه شنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و ابراز علاقه جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همکاری های منطقه ای برای کمک به ایجاد صلح و ثبات ابراز داشت. ایالات متحده ، به عنوان یک حرکت استراتژیک علیه یکجانبه گرایی و دخالت ایالات متحده در امور منطقه ای.

وی بر اهمیت حفظ امنیت ، صلح و ثبات در منطقه و لزوم حفظ امنیت در منطقه توسط کشورهای منطقه و توسعه همکاری های دفاعی و نظامی بین ایران و روسیه تأکید کرد. تحریم های سلاح در اکتبر سال گذشته.

رئیس جمهور با ارزیابی موقعیت و حمایت مسکو از مذاکرات هسته ای بر اهمیت ادامه تلاش ها برای حفظ و احیای مجدد شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان یک توافق نامه چند جانبه بین المللی که به عنوان الگویی برای حل مشکلات از طریق مذاکرات و دیپلماسی تأکید کرد ، تأکید کرد. و بقیه جهان به این نتیجه رسیدند که حداکثر فشار شکست خورده است و تنها راه بازگشت ایالات متحده به برجام لغو تحریم ها است. آقای روحانی افزود: اقداماتی که دو کشور در این زمینه انجام داده اند ، نمای مشترکی را در مورد موضوعات بین المللی از جمله برجام نشان می دهد و امروز همکاری های دو کشور در احیا و فعال سازی برجام بسیار موثر خواهد بود.

وی تأکید کرد: در واقع ما می خواهیم فضا و روابط به تعهدات و توافقات سال 2015 خود برگردند و می خواهیم همه طرف های شورای امنیت سازمان ملل متحد به وعده ها و گفته های خود عمل کنند و پس از آن نمی خواهیم کمتر از آنچه را بپذیریم موافقت شد. “تلاش برای بودن.

روحانی با لمس مشکلات و بحران های منطقه ای از جمله بحران های یمن و سوریه بر لزوم ادامه همکاری و تبادل نظر بین ایران و روسیه دو کشور با نفوذ منطقه برای حل بحران ها و مشکلات منطقه تأکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به همکاری خوب بین دو کشور در زمینه های سیاسی و منطقه ای ، بر لزوم تقویت روابط اقتصادی و همچنین تسریع در اجرای توافق نامه ها و پروژه های مشترک اقتصادی در بخشهای نفت ، انرژی و حمل و نقل تأکید کرد. وی بر ساخت دو نیروگاه و نیروگاه و ایزوتوپ در بوشهر با استفاده از پتانسیل شرکت های خصوصی در حوزه هسته ای تأکید کرد.

وی با اشاره به موفقیت های روسیه در زمینه تاج و تولید واکسن ، در مورد تسریع حمل واکسن این کشور به ایران صحبت کرد و بر لزوم تسریع در راه اندازی خط تولید مشترک واکسن تأکید کرد. کشور.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با بیان اینکه دو کشور مصمم به توسعه و تعمیق روابط هستند و اراده قوی دارند ، گفت: هیچ توسعه ای برای توسعه همکاری های مسکو و تهران از جمله همکاری های فنی و دفاعی وجود ندارد.

وین با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر و تمایل ایالات متحده برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل گفت: ایران و روسیه اهداف مشترک نزدیک و نزدیک در همکاری های منطقه ای و بین المللی دارند. و شرط کامل ایالات متحده در سازمان ملل ، اجرای شورای امنیت ، قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و انجام تعهدات خود توسط این کشور است.

وی افزود: از نظر ما كاملاً بی فایده است كه از ایران بخواهیم شرایط جدید را در چارچوب برجام بپذیرد یا خارج از تعهدات خود در برجام عمل كند.

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که هر سند اضافی یا اضافی در مورد موضوعات مختلف از جمله توسعه منطقه ای یا نظامی می تواند خارج از برجام و به طور جداگانه برای تأمین امنیت منطقه و خلیج فارس مورد بررسی قرار گیرد. کشورهای منطقه ای

لاوروف همچنین با تأکید بر اینکه روسیه در اجرای و اجرای توافق نامه هایی با هدف توسعه روابط جدی است ، بر لزوم توسعه و تعمیق روابط بین تهران و مسکو تأکید کرد و پروژه های مشترک بین دو کشور به سرعت و با جدیت ادامه خواهد یافت.