عمومی

لزوم تداوم مبارزه زیرساختی با قاچاق در دولت بعد

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،

عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز گزارش بسیار خوبی در زمینه اقدامات ضد قاچاق و مبادله ارز ارائه شد ، لطفاً در مورد فعالیت های این ستاد رسانه ها را مطلع کنید.

وی افزود: این گزارش حاصل تلاش همه 20 کارگر موفق و موفق از مرزها تا تولید است.

وزیر کشور با اشاره به گزارش تفصیلی مبارزه با قاچاق انسان در سال 1398 ، افزود: برآوردی از تعداد قاچاقچیان در سال 1398 ارائه شد که نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته اما هنوز قابل قبول نیست.

وی گفت: هنگام صحبت در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، شاید اولین کنترل ها و برخوردهای فیزیکی به ذهن خطور کند. در صورت کشف قوانین قاچاق ، مصوبات ، نوع اقدام و جریان های اقتصادی باید در نظر گرفته شود.

رحمانی فضلی افزود: در سال 1998 حدود 12.5 میلیارد دلار قاچاق کالا از خارج داشتیم که نسبت به سال قبل روند نزولی داشت اما باید کاهش می یافت.

وی با اشاره به موضوع سیستم ها گفت: در سال 1397 که موضوع سیستم ها به طور جدی مطرح شد ، حدود 40 درصد پیشرفت داشتیم و امروز به 72 درصد پیشرفت رسیده ایم. اکنون بسیاری از سیستم های ما 100٪ عملیاتی هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه سیستم یکپارچه یکی از راهکارهای کنترل قاچاق کالا و ارز است ، افزود: با استفاده از یک سیستم جامع و یکپارچه می توانیم کلیه کارها و خدمات را از مبدا تا مسکن ردیابی کنیم ، جریانات ارزی و مالی. خارج از یک سیستم جامع امکان پذیر نیست.

وی گفت: “برخی از دستگاه ها در برابر معرفی سیستم مقاومت کرده اند ، اما اکنون اوضاع بهتر شده است ، مانند هرگز کمبود اطلاعات وجود داشت. برخی از دستگاه ها سیستم را با برنامه ها و سیستم های خاص خود نوشتند ، همه باید 45 باشد سیستم های یکپارچه در سه سال گذشته.

رحمانی فضلی افزود: علاوه بر این ، جلسه امروز موارد مورد بررسی توسط سازمان بازرسی را مطرح كرد و برنامه های ما برای بهره برداری برای سال 1400 را تصویب كرد و مقرر شد برنامه های دستگاه ها با مقامات هماهنگ شود.

وی گفت: یکی از مباحث مطرح شده کنترل کالا ، کالاهای موجود در جاده ها بود زیرا طبق گزارش یکی از روزنه های ورود و خروج کالا از طریق سیستم حمل و نقل است که با سیستم ردیابی دقیق

وزیر کشور ادامه داد: کار ما این بود که با هماهنگی روش ها و سیستم های خود ، هماهنگی همه دستگاه های اجرایی و ایجاد انگیزه در همه متخصصان در این زمینه ، کمک خوبی به مبارزه با قاچاق کالا و ارز کنیم.

وی گفت: “ارقام و سیستم ها نشان می دهد که اقدامات خوبی در حال انجام است ، اما ما از جایی که می خواهیم فاصله داریم.” “این کار زیرساختی باید برای بقیه این دولت و دولت بعدی ادامه داشته باشد تا از خسارات مالی در اقتصاد جلوگیری کند.” .