عمومی

قهرمان چهار دوره گذشته لیگ، چطور اداره شد؟

سرخپوشان از زمان اوج بحران ، شش مدیر یا سرپرست را به عنوان “نفر اول” در این باشگاه دیده اند. در عین حال ، ممکن است بررسی فعالیت های این شش نفر و بررسی نقاط قوت و ضعف آنها بی مناسبت نباشد. بهانه این امر برچیده شدن ترافیک باشگاه به دلیل چندین شکایت قدیمی و میراث مدیران قبلی است.

روزنامه به گزارش ایران تودی دنیای اقتصاد وی نوشت: “البته ، پرسپولیس در نیمه دوم دهه 1990 بهترین فصل های تاریخ را داشته و به قهرمانی های زیادی دست یافته است.” سرخپوشان از زمان اوج بحران ، شش مدیر یا سرپرست را به عنوان “نفر اول” در این باشگاه دیده اند. در عین حال ، ممکن است بررسی فعالیت های این شش نفر و بررسی نقاط قوت و ضعف آنها بی مناسبت نباشد. بهانه این امر برچیده شدن ترافیک باشگاه به دلیل چندین شکایت قدیمی و میراث مدیران قبلی است.

علی اکبر طاهری

نقاط قوت: در روزهایی که برانکو شکست خورد ، طاهری به او اعتماد کرد و پس از موفقیت بدون دردسر قرارداد مربی کروات را تمدید کرد. احیای رسم قرارداد دو یا چند ساله یکی از کارهای خوب طاهری بود. وی همچنین با راه اندازی سامانه های پیامکی در تخت جمشید درآمد قابل توجهی کسب کرد. طاهری که شهرت بسیار خوبی در این باشگاه دارد ، در نقل و انتقالات نیز سرخ ترین بازیکنان را سرخ کرد. وی برای اولین بار اسناد مالی باشگاه را شفاف کرد و کادر فنی را به خصوص به دلیل پرداخت به موقع مطالبات ، به خوبی مدیریت کرد.

نقاط ضعف: طاهری را می توان بهترین مدیر پرسپولیس در این سال ها دانست اما کار او نیز ضعیف بود. از دست دادن بازیکنی مانند آنتونی گولچ که 300 هزار یورو غرامت از باشگاه بدون یک دقیقه بازی دریافت کرد ، یکی از بدترین اقدامات طاهری بود. نباید فراموش کنیم که دو بازیکن بی کفایت اوکراینی استخدام شدند و برخی مشاوران و معاونان ناکافی به تیم نزدیک شدند. ضعف بی اساس دیگر طاهری و بدتر از همه بازگشت مهدی طارمی از ریزه اسپور و عقد قرارداد با عادل فردوسی پور که منجر به محرومیت پرسپولیس شد.

حمیدرضا گرشاسبی

نقاط قوت: گرشاسبی ، مدیر پرسپولیس پس از طاهری سعی کرد به راه خود ادامه دهد و تقریباً موفق بود. این تیم برای اولین بار با او به فینال آسیا رسید. گرشاسبی پشت پنجره های بسته بازیکن ارزشمندی مانند مهدی ترابی را به سمت خود کشید و با برانکو به توافق رسید به گونه ای که مربی کروات با لذت به کار خود ادامه داد. قرارداد ایوانکوویچ در زمان تصدی گرشاسبی برای دومین بار تمدید شد. علاوه بر این در این مدت بسیاری از شکایات از پرسپولیس بسته شده و باشگاه مبلغ اندکی از انتقال مهدی طارمی دریافت کرده است.

نقاط ضعف: گرشاسبی نتوانست برخی بازیکنان اصلی پرسپولیس مانند صادق محرمی ، وحید امیری و فرشاد احمدزاده و رابطه برانکو با محسن مسلمان را حفظ کند. در نتیجه ، پرسپولیس قبل از اولین فینال آسیا خالی شد. علاوه بر این ، به بهانه ماندن در پشت پنجره های نقل و انتقالات بسته ، “دیه” عملی داد تا بازیکنان را از رفتن باز دارد. در این دوره ، تعداد قراردادها افزایش چشمگیری داشت و با یک حرکت عجیب ، 30٪ پاداش آسیا به بازیکنان تعلق می گرفت. تغییر واحد پول برانکو از دلار به یورو هزینه دیگری به باشگاه اضافه کرد.

عربی ایرج

نقاط قوت: در بدترین حالت ، پس از جدایی برانکو ، پرسپولیس توانست ساختار اصلی را حفظ کند. در دوران حکومت اعراب ، هیچ ستاره قابل توجهی تیم را ترک نکرد و در عوض محمد حسین کنعانی زادگان به تیم اضافه شد. پس از مذاکرات فشرده و رو در رو با چندین گزینه خارجی ، گابریل کالدرون به عنوان سرمربی منصوب شد. گذشت زمان نشان داد که انتخاب عرب در این شرایط درست است. وی موفق شد صفحه رسمی اینستاگرام پرسپولیس را که توسط یکی از پیشکسوتان توقیف شده بود به یک منبع درآمد مهم برای باشگاه تبدیل کند.

نقاط ضعف: رهبری اعراب در تخت جمشید یک اشتباه بود ، اما فضایل عملکرد او تقریباً هرگز ذکر نشد ، فقط این که جدایی برانکو ایوانکوویچ در دوران ریاست جمهوری وی اتفاق افتاد. کروات اوضاع بدی با این مربی داشت و بهانه ای برای فسخ قرارداد خود داد. گرچه برانکو پول داشت ، اما قول معروف “دوشنبه” را داد که در آخر “ترک” خواهد کرد و این لحظه منفی برای همیشه در سوابق عربی باقی خواهد ماند. همچنین گفته می شود که تعداد قراردادهای بازیکنان در دوره عرب با جهشی دیگر همراه بوده است.

محمدحسن انصاری‌فرد

نقاط قوت: این باشگاه هنوز یک معامله تجاری با یک نماینده تبلیغات دارد که منبع اصلی درآمد آن است. علاوه بر این ، عقد قرارداد با بانکی به عنوان اسپانسر تیم دیگری به سرخپوشان کمک کرد. انصاری فرد ، مهاجم برزیلی جونیور ، که با توافق دوجانبه موفق به شکایت از شکایت های بعدی نشد. قرارداد خود را با براندائو فسخ کرد. علاوه بر این در اواسط لیگ نوزدهم پدیده موفق توانست رضایت یحیی گل محمدی را از تیم مشهدی جلب کند و این مربی را به تهران بیاورد. بنابراین ، جای خالی گابریل کالدرون با کسی که در تیم موفق بود پر شد.

نقاط ضعف: مثنوی هفتاد آدم کاغذ می خواهد. دو جمله آخر خشن در مورد ادعاهای کالدرون و خواکین از جمله شاهکارهای وی بود. مربی آرژانتینی بدون هیچ دلیل و بدون هیچ گونه تفاهمی استعفا داد و استخدام جان با این شرایط به اعتبار پرسپولیس لطمه زد. با این وجود یک سال و نیم بعد ، هنوز رضایت نامه وی پرداخت نشده و یکی از مشکلات بعدی پرسپولیس است. به این باید اضافه شود: سو mis تفاهم های متعدد در قرارداد با کارگزار ، استخدام استوکس و اوساگونا ، تمدید قرارداد سه ساله و دلاری با دروازه بان ذخیره این تیم و موارد دیگر.

مهدی رسول پناه

نقاط قوت: وجود آن در پرسپولیس بدون کوچکترین راهنمایی و ترجمه ورزشی جای تردید دارد ، اما رسول پناه نیز موفقیت های زیادی کسب کرده است. بزرگترین کار این بود که به موقع پول به برانکو بدهیم و این پرونده خفقان را ببندیم. علاوه بر این ، رسول پناه خرید مهمی انجام داد که تیم را به فینال آسیا بازگرداند. او افرادی مانند لک ، آگایی ، سرلک ، پهلوان و آل کثیر را خریداری کرد تا بتوانند بدون بستن پنجره در آسیا بازی کنند. با این حال ، این اتفاق در استقلال رخ نداد و تیم نتوانست از خریدهای جدید خود در لیگ قهرمانان اروپا استفاده کند.

نقاط ضعف: بازیکنانی مانند شجاع خلیل زاده ، مهدی ترابی و علی علیپور در زمان تصدی وی تیم را ترک کردند. این مسئله نقطه آغاز تنش بین یحیی گل محمدی و رسول پناه بود. اگرچه یحیی مشکلاتی داشت ، اما برخورد ناخوشایند رسول پناه منجر به این اختلافات شد. در وسط خیابان او با مربی و برخی از هم تیمی هایش عجیب صحبت کرد که منجر به چندین فیلم سریالی از سخنان وی شد. سرانجام ، انتشار این فیلم ها به کار رسول پناه پایان داد. به خصوص که ادبیات اصلاً جالب نیست.

جعفر سمیعی

نقاط قوت: فقط چند ماه است که کار می کند و تصمیم گیری برای آن خیلی زود است. با این حال ، در این مدت ، سمیعی رفتار آرامی داشت و سعی می کرد لبه ها را فشار ندهد. این آرامش مخصوصاً بعد از شام مخصوصاً بعد از دوران پر تلاطم رهبری رسول پناه برای پرسپولیس اهمیت داشت و برای تیم نیز مفید است. سمیعی از زمان ورود ابراهیم شکوری که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد به عنوان مدیر ورزشی انتخاب کرده است. گزارش ها نشان می دهد که تاکنون حدود 60 درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شده است و این برای این دوره از فصل چیز بدی نیست.

نقاط ضعف: ما باید صبورتر باشیم ، مخصوصاً در این شرایط. سمیعی برای نشان دادن توانایی خود در مدیریت هنوز با چالش های اساسی روبرو نشده است ، اما خیلی زود قابل قضاوت است. نحوه کار کالدرون و دستیارانش و همچنین عملکرد مدیر در بخش انتقال. با این حال ، بزرگترین نتیجه منفی در یادداشت های وی تاکنون خاتمه قرارداد یک جانبه بوژیدار رادوشویچ بوده است. کرواسی قرارداد دروازه بان قرمزها را به دلیل دریافت به موقع فسخ کرده و ممکن است باشگاه مجبور شود قرارداد سه ساله او را به طور کامل پرداخت کند. “چه فاجعه ایی.”

انتهای پیام