علمی و پزشکی

فراموشی موقت افراد بر اثر ابتلا به کروناویروس

به گزارش شفاف ، مداخله عصبی بورسیه محمد کریمی در مصاحبه با خبرنگار شفافدرباره تأثیر تاج بر مغز: بیماری کووید 19 می تواند عوارضی را در مغز ایجاد کند. برخی از عوارض با عوارض عروقی همراه است که می تواند منجر به سکته مغزی یا لخته شدن خون شود.

وی ادامه داد: لخته حاصل می تواند به هر قسمت از مغز سفر کرده و باعث سکته شریانی یا سکته وریدی شود که اگر معمولاً رگ های خونی بزرگی را درگیر کند ، می تواند برای بیمار کشنده باشد.

اخوت در مداخلات عصبی وی گفت: برخی از عوارض مشابه عوارض شناختی بیماران است ، به طور کلی بیماران به دلیل اختلالات اکسیژناسیون خون و کمبودهای بدن دچار فراموشی موقتی و اختلالات رفتاری می شوند. این نوع علائم شایع هستند این مورد در افراد مسن بیشتر دیده می شود زیرا آنها بیشتر در معرض فراموشی قرار دارند و می توانند مغز را به راحتی با ویروس آلوده کنند. آنها به دلیل ضعفی که در بدن آنها ایجاد می شود ، از دیگران احساس اضطراب و غافل می کنند.

کریمی گفت: بعضی افراد به دلیل بیماری های عمده مانند تشنج و شهرت ویروس کرونا عوارض جانبی جدی تری نیز وجود دارد یا مغز و اعصاب تحت تأثیر قرار می گیرند. گاهی اوقات عفونت در حفره به مغز رسیده و باعث مننژیت یا انسفالیت می شود. سیستم عصبی مرکزی به راحتی به ویروس کرونا آلوده می شود و حتی می تواند باعث سکته مغزی یا عفونت شود.

وی گفت: وضعیت دیگر روان پریشی پس از کوید و مظهر افسردگی و اضطراب است. این اضطراب زمانی افزایش می یابد که بیمار می داند هیچ درمان جدی وجود ندارد. استفراغ و اختلالات خواب شایعترین تظاهرات روان رنجوری کوئید است که ما داروهای ضد افسردگی و اضطراب را برای آن تجویز می کنیم.

کریمی گفت: یکی دیگر از علائم قابل مشاهده در جوید ، سردرد مکرر است ، در این زمان ویروس در مایع نخاعی بیمار دیده می شود و گاهی بیمار دچار درد و سردرد شدید می شود. این سردردها معمولاً با ناپروکسن کنترل می شوند و بعضی اوقات برای تسکین سردردهای بسیار شدید مجبور به تجویز ترکیبات استروئیدی هستیم.. گاهی اوقات افراد مبتلا به بیماری کرونا قلب فعلی می توانند به بیمارستان بروند و از نظر ریوی مشکلی نداشته باشند. عفونت همچنین می تواند باعث برخی سردردها شود سیستم عصبی میگرن با شروع سردردهای میگرنی در دیگران بدون علائم عفونت سیستم عصبی مرکزی تشدید می شود ، اما در دیگران.

تأثیر تاج بر مغز

وی گفت: این عوارض دائمی نیستند ، حتی اگر عفونت باشند. تنها عارضه دائمی سکته شریانی و وریدی است. بدن درد و سایر عوارض جانبی مانند بی خوابی ، بی حوصلگی ، سردرد ، بی اشتهایی عصبی از بین می رود. کرونا حتی می تواند افراد افسرده را دوباره بدتر کند.

انتهای پیام /