عمومی

فاز نخست بزرگترین مجتمع دامپروی هرمزگان افتتاح شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، این پروژه بزرگترین مجتمع دام در استان هرمزگان روز سه شنبه در زمینی به مساحت 22 هکتار با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال با مشارکت استاندار هرمزگان افتتاح شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دکتر وی در مراسم افتتاحیه این پروژه که به صورت ویدئو کنفرانس با مشارکت شریعتمداری برگزار شد ، گفت: 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری در پروژه پرداخت شامل 50 میلیارد ریال طرح توسعه تعاونی ها ، اشتغال پایدار روستایی و 30 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک کشاورزی تأمین و در روستای دهنگ به بهره برداری رسید.

وی افزود: شرکت تعاونی دهتنگ بستک پیشتاز در سال 92 در روستای دهنگ شهرستان بستک با 20 عضو برای تولید شیر ، گوشت و کود به ثبت رسید.

استاندار هرمزگان گفت: پروانه بهره برداری این تعاونی ظرفیت پرورش 1300 راس دام را دارد و در فاز اول دارای 500 راس گاو شیری و ظرفیت تولید سالانه جدیدترین تجهیزات و ظرفیت تولید سالانه 4000 تن شیر. تجهیزات مکانیزه شیر دوش باز شد.

همتی گفت: این مجتمع که دارای زیرساخت های مجهزی است ، توانایی توسعه حداکثر 2000 راس دام را دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار و 970 تعاونی در هرمزگان با ظرفیت شغلی متوسط ​​26 شرکت در هر شرکت تعاونی وجود دارد ، گفت: تعاونی ها در بخشهای مختلف اقتصاد ، کشاورزی ، صنعت ، خدمات و تجارت 14 گرایش 30 از کل تعداد تعاونی ها در بخش کشاورزی 904 تعاونی وجود دارد که بیش از 7800 شغل را تشکیل می دهند.

مجری استانی گفت: تعداد کارکنان تعاونی های استان بیش از 77 هزار نفر است که پنج درصد کل کارکنان تعاونی های کشور است و بیشترین تعداد کارکنان تعاونی های استان مسکن ، کشاورزی ، خدمات و صنعت است. .

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات بخش تعاون در دولت های یازدهم و دوازدهم انتقال کار به بخش خصوصی است.

وی همچنین گفت: علاوه بر این از ابتدای دولت یازدهم با راه اندازی این تعاونی ها یک هزار و 14 تعاونی با بیش از 18 هزار عضو ایجاد و 11 هزار و 760 شغل ایجاد شده است.

همتی با اشاره به صادرات 824 میلیون دلاری تعاونی ها ، گفت: “ایجاد 167 تعاونی زنان یکی دیگر از کارکردهای مهم بخش تعاون در استان است.”

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد ماهیان این استان توسط اتحادیه تعاونی های شیلات صید می شود که شامل 84 تعاونی با بیش از 18000 عضو ، 4500 قایق کوچک و بزرگ ماهیگیری و بیش از 28000 نفر به طور مستقیم اشتغال دارند.

همتی افزود: به منظور کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی ، بخش حمل و نقل این تعاونی کلیه صادرات و واردات را از بنادر استان به کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس حمل می کند.

وی گفت: حمل و نقل دریایی مسافران و محموله ها از آبهای سرزمینی به قشم ، هرمز و سایر جزایر خلیج فارس 100 درصد توسط بخش تعاون انجام می شود.

همتی گفت: 70 درصد سوخت مورد نیاز سال توسط شرکت تعاونی تانکرهای نفتی توزیع می شود و توسط شرکت تعاونی تریلر با حجم زیادی محموله ، 450 دستگاه تریلر در هر دو مسیر داخلی و ترانزیت انجام می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به ساخت 38 هزار واحد آپارتمان آنلاین در استان توسط بخش تعاون گفت: تکمیل و تعیین تعاونی های مسکن آنلاین ، ایجاد تعاونی برای تأمین نیاز تولیدکنندگان (باغداران ، شیلات ، آبزیان) ، دام و طیور ) ، ایجاد تعاونی های سرمایه ای تعاونی ها ، تعاونی های توسعه روستایی ، تعاونی های توسعه شهری) ، حمایت از توسعه بازار صادرات تعاونی ها ، ادامه تعاونی های روستایی ، انتقال معادن استانی در قالب تعاونی ها ، شناسایی و سازماندهی فعالیت های غیررسمی در شکل تعاونی (ساخت و ساز ، پارکینگ و غیره) ، تقویت تعاونیهای زنان ، تشکیل بخشهای توسعه و کارآفرینی در دانشگاهها ، نظارت بر اجرای 17 تفاهم نامه همکاری با دستگاههای اجرایی و حمایت از پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی در سال جاری بخش تعاون استان یکی از مهمترین برنامه های مدیریتی محل است.

استاندار هرمزگان افزود: تاکنون 491 تعاونی در دولت چهاردهم با اشتغال بیش از 4300 نفر راه اندازی شده و شش تعاونی با سرمایه گذاری کل 765 میلیارد ریال در دهه فجر امسال برای 231 نفر اشتغال زایی کرده است. “