بین الملل

فارین پالسی: برنامه اتمی کره شمالی جنبه دفاعی دارد

وی در بیانیه سیاست خارجی گفت: “برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی دفاعی است ، توهین آمیز نیست.” در مورد پیونگ یانگ ، واشنگتن محتاط است اما به هیچ کشوری حمله نمی کند مگر اینکه به رهبر کره شمالی کیم جونگ اون حمله شود.

در این سند ، مواد شکننده کره شمالی به اندازه کافی برای تولید حدود 20-30 کلاهک هسته ای و 30 تا 60 سلاح هسته ای به عنوان انرژی هسته ای متعادل توصیف شده است ، و گفته شده است که پیونگ یانگ مواد هسته ای کافی برای تولید 12 سلاح در سال تولید می کند. چنین زرادخانه ها نیاز به یک عامل بازدارنده قوی دارند ، اما آنها به اندازه کافی جدی نیستند که به یک قدرت هسته ای دیگری حمله کنند.

این گزارش در ادامه اهمیت سلاح های هسته ای برای کره شمالی را مورد بررسی قرار می دهد و بیان می کند که در شرایط فعلی سلاح های هسته ای به عنوان ابزاری برای جلوگیری از حمله به کره شمالی مهم هستند.

طبق سیاست خارجی ، اصلی ترین مزیت سلاح های هسته ای برای کره شمالی تنها روش قابل اعتماد برای جلوگیری از حملات سایر کشورها است ، بنابراین منطقی نیست که ایالات متحده بتواند در مورد مهار کره شمالی صحبت کند ، زیرا پیونگ یانگ فقط یک بار حمله خواهد کرد. برای اولین بار به واشنگتن حمله کرد.

مجله آمریکایی بعداً گزیده هایی از گزارشی در مورد اهمیت سلاح های هسته ای برای این کشور آسیایی را نوشت که از نظر پیونگ یانگ از زرادخانه های این کشور به طرق مختلف محافظت می کند:

اول ، این احتمال حمله پیشگیرانه ایالات متحده از بین بردن برنامه هسته ای کره شمالی را از بین می برد.

دوم ، هرگونه مداخله آمریكا در تقابل این دو کره نگران است كه اگر واشنگتن پیونگ یانگ را ناكام كند ، كره شمالی دیگر شاهد تهدید حمله هسته ای به خاک آمریكا و تخریب شهرهای آمریكا نخواهد بود. کافی است که واشنگتن را وادار به عقب نشینی از شبه جزیره کره کنید.

وی گفت: “موفقیت به محض ورود ایالات متحده به سمت جهانی است که زرادخانه های پیونگ یانگ محدود باشد ، از گسترش سلاح های هسته ای جلوگیری می کند و برای فعالیت در این کشور نیاز به بازرسان فعال است.” اهداف دشوار است اما احتمالاً بیشتر از خلع سلاح هسته ای کره شمالی است.

طبق نشریه آمریکایی ، علاوه بر ارائه امتیازاتی به کره شمالی در کاهش تحریم ها ، هیچ شرایطی برای توافق با پیونگ یانگ برای کنترل تسلیحات هسته ای واشنگتن وجود ندارد و واشنگتن نباید دولت کره شمالی را در اهداف خود نابود کند. رهایش کن.

سیاست خارجی در پایان گزارش خود نوشت: سه دهه پیش ، کره شمالی ممکن است متقاعد شود که برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد ، اما مدت ها بعد از آنکه کره شمالی به یک کشور هسته ای تبدیل شد ، روابط دو جانبه بین واشنگتن و پیونگ یانگ دوباره خصمانه شد و پیونگ یانگ به ایالات متحده فشار آورد تا یک تغییر اساسی در سیاست واشنگتن نسبت به پیونگ یانگ ایجاد کند. “دوره جدید جنگ کره” تهدید می کند که نشان می دهد چنین تغییری در سیاست آمریکا در قبال کره شمالی نیاز به بحث جدی دارد.

311311