عمومیکسب و کار ایرانیان

عطرهای جفت چیست؟

شاید به نظر شما دلیلی نداشته باشد، که عطر شما و شریک یا همسرتان رایحه‌ نزدیک به هم داشته باشند، اما زوج‌های خوش‌سلیقه و عاشق زیادی در دنیا زندگی می‌کنند، که ترجیح می‌دهند عطرهایی جفت با رایحه‌های نزدیک به هم و مکمل هم داشته باشند، تا زمانی که با هم در یک مراسم حاضر می‌شوند، رایحه تکمیلی آن‌ها توجه دیگران را به خود جلب کند. کمپانی‌های بزرگ تولید عطر و ادکلن های خوشبو با توجه به همین موضوع، در طی سال‌های مختلف، عطرهایی را به عنوان عطرهای جفت به بازار معرفی می‌کنند. البته این عطرها رایحه‌ای کاملا یکسان ندارند، بلکه رایحه عطر تام فورد معمولا به گونه‌ای است، که وقتی یک زوج از آن‌ها استفاده می‌کنند و کنار هم می‌ایستند یا می‌نشینند، رایحه‌شان تکمیل کننده یکدیگر باشد و طوری نباشد که دیگران را آزار دهد.

عطرهای جفت

رایحه عطرهای جفت معروف، معمولا هم با یکدیگر شباهت دارند و هم متفاوتند. در واقع وجود مرز باریکی بین شباهت و تفاوت این رایحه‌ها باعث شده است، که تولید آن‌ها کار راحتی نباشد. حتی ممکن است، گروه‌های بویایی عطرهای جفت کاملا با یکدیگر متفاوت باشند، اما یکدیگر را تکمیل کنند و در کنار هم یک رایحه جالب را ایجاد کنند. در واقع رایحه‌ عطرهای جفت، طوری برای شما و شریک زندگی‌تان طراحی شده است، که به مذاق دیگران هم خوش بیاید و دیگران با استشمام آن، در هر زمان و هر مکانی شما دو نفر را به یاد بیاورند. عطرهای جفت، برای زوج‌های عاشق و خوش سلیقه‌ای طراحی شده‌اند، که حتی در مناسب نیز با یکدیگر تفاهم دارند.

در دنیای عطر و و عطر و ادکلن زنانه خوشبو، به عطرهای جفت، عطر ست هم می‌گویند. بسیاری از تازه عروس و دامادها، نامزدها یا عاشقانی که تازه با یکدیگر آشنا شده‌اند، ترجیح می‌دهند در هنگام خرید عطر، یک عطر ست بخرند که از نظر بویایی با سلیقه هر دوی آن‌ها هماهنگ باشد. البته عطرهای ست از نظر ظاهر کلی نیز با یکدیگر شباهت دارند و وقتی آن‌ها را روی میز قرار می‌دهید، هماهنگ بودن‌شان مشخص می‌شود. اگر شما هم از آن دسته زوج‌هایی هستید که به عاشقی و خوش سلیقگی معروف شده‌اید و دوست دارید در روزهای آینده، از یک عطر ست با شریک زندگی‌تان استفاده کنید، این مقاله برای شما تهیه شده است. در ادامه به معرفی 17 عطر جفت و ست با رایحه فوق‌العاده و از برندهای معروف و شناخته شده دنیا می‌پردازیم.

یک جفت عاشقانه و خوشبو از برند گوچی هستند. گیلتی ابسولوت مردانه در سال 2017 توسط برند ایتالیایی گوچی به بازار معرفی و عرضه شد و جفت زنانه آن، حدودا یک سال بعد و در سال 2018 در بازارهای عطر و ادکلن دنیا شناخته شد. این عطر مردانه، برای مردان موفق و با انگیزه‌ای طراحی شده، که موفقیت‌های همیشگی، آن‌ها را راضی نمی‌کند و همیشه به دنبال موفقیت‌های بزرگ‌تر با بیشترین سرعت ممکن پیش می‌روند. اگر به عطرهای گرم و تلخ علاقه دارید، این عطر قطعا می‌تواند انتخابی شیک برای شما به حساب بیاید و باعث افزایش جذابیت‌تان در مراسم‌های بزرگ و جدی شود.

و اما جفت زنانه این عطر، که رایحه آن یک سال بعد با نسخه مردانه پیوند خورد، به گونه‌ای خاص طراحی شده است و رایحه آن پس از اولین بار استفاده بر روی پوست، بدون تغییر باقی می‌ماند. این ادوپرفیوم زنانه ایتالیایی، دارای طبعی گرم و طعمی شیرین به همراه تلخی مشخصی از رایحه چوب‌ها است. جفت خوشبو و خنک زنانه و مردانه بلو او اینتنس از در سال 2017 به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شده‌اند. نوع زنانه این جفت با رایحه گل‌دار میوه‌ای خود به خوبی رایحه چوبی آبی نوع مردانه‌‌اش را تکمیل می‌کند.

برند دولچه اند گابانا، مخاطبان این جفت عطر خوشبو را، زوج‌های عاشقی دانسته است، که بسیار شاد و فعال هستند و به استفاده از رایحه‌های بسیار خنک در فصل‌های گرم علاقه زیادی دارند. رایحه خنک و ملایم ادوپرفیوم مردانه این جفت دوست داشتنی در دولچه اند گابانا، ترکیبی ماهرانه از نت‌های مرکبات، آب دریا، سرو، عنبر درختی و مشک است. قرار گرفتن این نت‌ها کنار یکدیگر، باعث ایجاد رایحه‌ای با خنکی متعادل شده است، که حال روزانه شما را در هوای گرم خوب می‌کند.

در مقابل، عطر زنانه لایت بلو ایو اینتنس دارای رایحه‌ای خنک و ترش و شیرین از ترکیب سیب، لیمو ترش، گل و عنبر درختی است. این ترکیب باعث شده است، که رایحه عطر زنانه جفت لایت بلو او اینتنس دولچه اند گابانا، احساس سرزندگی و انرژی فراوانی را در اطراف خود پراکنده کند. شرکت ایتالیایی و پرطرفدار پرادا، در سال 2016، یک جفت عطر زنانه و مردانه بسیار شیک، لوکس و رسمی به دنیای عطر و ادکلن معرفی کرد. این جفت عطر که نوع زنانه آن با غلظت ادوپرفیوم و نوع مردانه آن با غلظت ادوتویلت طراحی شده بود، بسیار مورد استقبال دوستداران همیشگی برند پرادا قرار گرفت.

و اما ادوپرفیوم زنانه این جفت دوست داشتنی، با رایحه شرقی گل‌دار، گرم و شیرینش، به خوبی تکمیل کننده جفت مردانه خود می‌باشد. رایحه جفت زنانه که با نام پرادا له فمه شناخته می‌شود، لطافت و گرمای دلچسب گل مریم و گل یاس را به خوبی منتقل و شما را وارد بهشتی از رایحه‌های دلچسب و روحیه بخش می‌کند. ایفوریا، به عنوان محبوب‌ترین جفت عطرهای زنانه و مردانه در دنیا شناخته می‌شود و هر سال با فروش زیادی که در سرتاسر دنیا دارد، سود فراوانی را عاید می‌کند. از این جفت محبوب که مدل زنانه آن در سال 2005 و مدل مردانه آن در سال 2006، به بازار معرفی شده، در سال‌های اخیر و تا به امروز فلنکرهای زیادی تولید شده است.

اگر بخواهیم راجع به صحبت کنیم، شاید سال‌ها طول بکشد. یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین عطرهای زنانه از برند آمریکایی کلوین کلاین، همین ادوپرفیوم ترش و شیرین و ملایم ایفوریا است. این عطر، از زمان معرفی و عرضه خود تاکنون، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ادوپرفیوم‌های برند CK به شمار می‌رود. برند مشهور و پرآوازه کلوین کلاین، پس از معرفی عطر بسیار جذاب ایفوریای زنانه، توانست خیل عظیمی از زنان را در سراسر جهان به سوی خود بکشاند. این عطر مرموز و عجیب، زنان را به شادی و لذت بردن از زندگی دعوت می‌کند.هدف از طراحی و توسعه این عطر در برند کلوین کلاین، نهادینه‌سازی روحیه شادی در زنان است. عطر ایفوریا، ادوپرفیومی شرقی گل‌دار با رایحه گیاهانی است، که می‌تواند هر زنی را خوشحال و هر مردی را جذب کند.

برای زنانی که می‌خواهند در هر موقعیتی بدرخشند و برای حضور در جمع‌های اجتماعی اهمیت زیادی قائل هستند، استفاده کردن از این عطر می‌تواند خوشایند باشد. حس شیرینی موجود در ادوپرفیوم زنانه ایفوریا تداعی کننده لطافت و زنانگی است. عطر ایفوریا از برند کلوین کلاین، برای استفاده توسط زنان در هر بازه سنی مناسب است. با وجود اینکه رایحه این عطر، خاص و شیرین است، اما چینش رایحه‌هایش آزار دهنده نیستند. به همین دلیل، ایفوریا به عنوان یک ادوپرفیوم زنانه روزمره در همه فصول قابل استفاده است.

رایحه عطر معتدل و تلخ ایفوریا نیز، مانند جفت زنانه‌اش بسیار مورد استقبال قرار گرفت و از آنجا که رایحه اغواگر آن سبک و برای استفاده روزمره نیز مناسب بود، بنابراین نظر بسیاری از آقایانی که با نوع زنانه آن آشنا بودند، به سرعت جلب شد. رایحه ادوتویلت مردانه و جذاب ایفوریا ترکیبی از چوب و ادویه‌های تازه است. البته در این عطر رایحه‌های ادویه‌ای کاملا غالب هستند. البته ساختار گیاهی ادویه‌ای این عطر طوری طراحی شده، که تندی ادویه‌های تازه، بسیار لذت بخش به نظر می‌رسند و انرژی افراد را برای افزایش سرعت در انجام کارهای روزانه‌شان زیادتر می‌کند.

عطر جفت بربری لندن (Burberry London)

برند انگلیسی Burberry که برای تولید عطرهای خود به صورت جفت بسیار معروف است، در سال 2006 یک جفت عطر زنانه و مردانه خوشبو و شیک را با الهام گرفتن از افسانه‌های شهر قدیمی و پر رمز و راز لندن به بازار معرفی و عرضه کرد. در واقع، تداعی‌گر احساسات مردی است، که در حال قدم زدن در خیابان های شلوغ لندن است، به معشوق خود فکر می‌کند و به هیچ عنوان متوجه رخدادها و سر و صداهای اطراف خود نمی‌شود.

این ادوپرفیوم مردانه یک شاهکار واقعی برای مردان با وقار و سر و سنگین به حساب می‌آید. برای توصیف بهتر از رایحه این عطر، باید گفت که اگر پس از استفاده از این عطر چشمان خود را ببندید، می‌توانید خود را در حال قدم زدن در سواحل خاورمیانه تصور کنید، در حالی که خورشید تابان بر چهره‌تان نورافشانی می‌کند و رایحه شور و بسیار خنک آب دریا به همراه برخی از گل‌های زیبا و ادویه جات مشام‌تان را می‌نوازد. از برند دولچه اند گابانا اولین بار در سال 2006 به بازار معرفی و عرضه و از همان سال با استقبال چشم‌گیری از طرف زنان مواجه شد. این ادوپرفیوم زنانه رایحه‌ای معتدل، شیرین و اغواگر دارد و برای خانم‌هایی مناسب است، که نه تنها با ظاهر زیبای‌شان، بلکه به رفتار درونی جذاب‌شان، نظر دیگران را به سمت خود جلب می‌کنند.

پس از آنکه د وان زنانه طرفداران خود را در دنیا پیدا کرد، در سال 2008 تصمیم به تولید نسخه مردانه آن گرفت. ادوپرفیوم تند و چوبی مردانه The One که توسط عطرساز معروفی به نام الیور پولژ (Olivier Polge) طراحی شده است، درست برعکس جفت زنانه‌اش، رایحه‌ای گرم، تلخ و شیرین دارد و سرشار از رایحه نت‌های ادویه‌ای، کهربا و تنباکو است. رایحه پرانرژی، فریبنده، پویا و مطابق روز به خاطر وجود توازن و هماهنگی ظریفی ایجاد شده که در میان نت‌های خاص آن برقرار است.

 

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.