عمومی

عذرخواهی داور؛ آری یا نه؟

آخرین س onال در حاشیه فوتبال ایران این است: آیا داوران باید به خاطر اشتباهاتشان عذرخواهی کنند یا خیر؟

روزنامه به گزارش ایران تودی دنیای اقتصاد وی نوشت: داور مسابقه پرسپولیس – فولاد ، محمد حسینی زاهدی فرد ، در اواسط نیمه دوم مسابقه اشتباه بزرگی مرتکب شد و توپ به شانه محمد حسینی کنانی زادگا به سود خوزستانی برخورد کرد. بازی را با نتیجه 2-1 پیروز شد تا نتیجه تأثیری نداشته باشد.

24 ساعت پس از پایان مسابقه ، زاهدی فرد که تحت فشارهای شدیدی در فضای مجازی قرار داشت ، از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرد و گفت که دیدار فقط با یادآوری اشتباه در ضربات پنالتی غیرقانونی است. قاضی بینووا فکر کرد که این احتمالاً پایان داستان است ، اما عذرخواهی خود نقطه آغاز یک جنجال دیگر بود. بسیاری دیگر از مسئولان باشگاه اظهاراتی کردند ، مصاحبه کردند و پرسیدند که چرا داوران وقتی خطاهای داوری باعث خسارت می شود ، عذرخواهی نمی کنند. آیا بین پرسپولیس و سایر باشگاه ها تبعیض وجود دارد؟ یا چرا زاهدی فرد قانون منع مصاحبه را نقض کرد؟ اکنون آخرین س onال در حاشیه فوتبال ایران این است: آیا داوران باید به خاطر اشتباهات خود عذرخواهی کنند یا خیر؟

برخلاف تصور این روزها ، عذرخواهی داوران در فوتبال جهان بسیار رایج است. لازم نیست به منابع خبری لاتین بروید. اگر Google را به زبان فارسی انجام دهید ، لیست کاملی از عذرخواهی از داوران معتبرترین لیگ های جهان را پیدا خواهید کرد. با عرض پوزش از بارسا ، رئال یا رقبای گمنام دیگری در اسپانیا ، چلسی ، آرسنال ، تاتنهام در انگلیس ، بایرن مونیخ یا رقبا و غیره. موارد اینچنینی زیاد است و اینکه تیم به هر یک از این موارد راضی باشد قانع کننده نیست. باشگاه های دیگر به قربانی حمله کردند. البته اشتباهاتی رخ داد که قضات آنها را نادیده گرفتند و از آنها عذرخواهی نکردند. شخصیت قاضی ، شدت خطا و اندازه داستان ارتباط زیادی با رسانه ها دارد. همین محمد حسین زاهدی فرد پس از نادیده گرفتن استنلی کیروش از خطای پنالتی هند در بازی سپلی-استقلال در سال گذشته ، از آسمان ها عذرخواهی کرد. وقتی خطایی به این بزرگی مشاهده می شود ، عنوان یکی می شود و صدها هزار نظر درباره آن منتشر می شود ، که متفاوت از خطای کمتر قابل مشاهده در یک بازی معمولی است. شاید منصفانه نباشد اما البته توجه رسانه ها به تیم بازنده نیز در واکنش داور تأثیرگذار است. همین چند ماه پیش رضا کرمانشاهی و محمدرضا اکبریان اعتراف کردند که دو اشتباه بزرگ مقابل پرسپولیس و استقلال داشته اند. البته این داوران در بازی های تیم های دیگر اشتباهاتی داشتند اما این اشتباهات آنقدر زیاد نبود که نیازی به عذرخواهی نباشد.

به طور کلی بهتر است داوران فوتبال ایران در این مورد متحد شوند. اگر همه تیم ها به خاطر اشتباهات بزرگ خود عذرخواهی کنند ، از هیچ کس عذرخواهی نمی کنند. اما خوب است که انشالله باشگاه های معتبر لیگ برتر حرفه ای ترند و حداقل به عذرخواهی به داوران حسادت نمی کنند. همه اینها به دنیای خارج متمرکز است ، واقعاً چه کاری برای فوتبال ما انجام می دهد؟ لطفاً متن را کمی کرک کنید! “

انتهای پیام