ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) برای نسل جوان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) برای نسل جوان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حسن گلی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در محفل شعر و رسانه وداع یاران که به منظور بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی و آغاز ولایت مقام معظم رهبری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، محدود نمودن کنشگری فرهنگی و تبلیغی پیرامون امام خمینی (ره) به ایام سالگرد ارتحال ایشان را خطای راهبردی دانست و بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی برای نسل جوان در همه ایام سال تاکید نمود.

گلی، در ادامه سخنان خود، نگاه امامین انقلاب اسلامی به دو مقوله شعر و رسانه را نگاهی فاخر و متعالی دانست و ضمن بازخوانی بخش‌هایی از سخنان امام خمینی در خصوص مطبوعات، اظهار داشت: واکاوی بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص شعر و رسانه بیانگر این اصل مهم است که آنان از شعر و رسانه هم انتظار تربیتی و آموزشی و هم انتظار قدرت آفرینی و ایفای نقش در زمینه تمدن سازی دارند.

گلی با اشاره اجمالی به سه نوع قدرت سخت، نرم و هوشمند اظهار داشت: نوع نگاه مقام معظم رهبری به شعر که آن را رسانه دانسته و مؤثرتر از قدرت سخت معرفی می‌کند، مبین مسئولیت سنگین اهالی شعر و ادب و اصحاب رسانه در تقویت پایه‌های قدرت ملی است و محافل مشترک شعر و رسانه در راستای زمینه سازی و تسهیل گری به منظور ایفای این مسئولیت تاریخی برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم، جمعی از شعراء استان ضمن قرائت اشعار آئینی خود یاد و خاطره امام امت را گرامی داشته و بر لزوم تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری تاکید نمودند.

رؤیا سلمانی از فعالان رسانه‌ای تبریز در این محفل، دیدگاه‌های خود در خصوص ابعاد شخصیتی امامین انقلاب اسلامی را مطرح نمود و فرهاد باغشمال هم به ارائه نکته نظرات خود در خصوص مسئولیت اصحاب رسانه در قبال انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پرداخت.

در پایان این مراسم، نفرات برتر رویداد ادبی وعده صادق امین معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

رویداد ادبی وعده صادق امین به منظور زمینه سازی جهت کنشگری ادبی و شعری در خصوص آرمان آزادی قدس شریف و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و با رویکرد استقبال از شعر «امین» (شعر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص عملیات وعده صادق) در دو بخش ترکی و فارسی برگزار شد که نفرات برتر این رویداد بعد از بررسی ١٣٠ اثر رسیده به دبیرخانه مورد تجلیل گرفتند.

گفتنی است جمشید علیزاده، محمد رضا بحری و ایوب شهبازی هیئت داوری این رویداد ادبی بودند که آثار ناصر دوستی از زنجان (نفر برتر بخش ترکی) پروین جاویدنیا از شیراز، معصومه سادات شاکری از نیشابور (نفرات برتر بخش فارسی) و الیاس ملک پور از تبریز (اثر قابل تقدیر) را بعنوان برگزیدگان این رویداد ادبی انتخاب نمودند.