بین الملل

صلیب سرخ جهانی: با شدت گرفتن مخاصمه قره‌باغ صدها هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند

مدیر منطقه ای اوراسیا کمیته صلیب سرخ بین المللی گفت: “ما امیدواریم که طرفین به توافق آتش بس بشردوستانه پایبند باشند و این توافقنامه صلح واقعی را برای مردم به ارمغان بیاورد.”

مارتین شوپ ، مدیر دفتر منطقه ای صلیب سرخ اوراسیا ، روز چهارشنبه گفت که بیش از دو هفته از تشدید درگیری قره باغ گذشته است. حال ما بدتر می شود. تاکنون صدها هزار نفر از مردم منطقه را تحت تأثیر این خشونت ها دیده ایم.

وی ادامه داد: غیرنظامیان برای تغییر زندگی خود کشته یا زخمی می شوند. همه چیزهایی که از خانه های پر سر و صدا ، محل کار و خیابان های یکبار باقی مانده ویرانه هستند. افراد مسن و نوزاد از جمله کسانی هستند که مجبورند ساعت های طولانی در زیرزمین های سرد بمانند یا در جستجوی مکانی امن خانه های خود را ترک کنند. علاوه بر این ، مراکز بهداشتی ، کارکنان بهداشتی و آمبولانس ها برای مواجهه با مشکلات تحت فشار هستند و حتی گزارش می شود که در این زمینه به طور مستقیم مورد حمله قرار می گیرند. سردرگمی ، از دست دادن و ترس بین جوامع در هر دو طرف خط وجود دارد.

شوپپ گفت: “ما امیدواریم که طرفین به توافق آتش بس بشردوستانه پایبند باشند و این توافقنامه صلح واقعی را برای مردم به ارمغان بیاورد.” به همین منظور ، کمیته صلیب سرخ بین المللی آماده است تا تحویل اجساد کشته شدگان در جنگ و آزادی اسرا را تسهیل کند. طرفین باید در مورد یک قالب برای این توافق کنند. ما دائما با آنها صحبت می کنیم و پیشنهادات را رد و بدل می کنیم. برای شروع عملیات باید هماهنگی های عملیاتی و لجستیکی انجام شود و امنیت تیم های ما تأمین شود.

وی گفت: “ما در مذاکرات سیاسی شرکت نمی کنیم.” نقش میانجی بی طرف ما کاملاً انسانی است. ما یک تجربه طولانی در درگیری های سراسر جهان داریم. در مورد پاسخ ما ، ما در تلاش هستیم تا از درد و رنج افراد درگیر در این درگیری در منطقه بکاهیم. ما بسته های نقدی و بهداشتی اضطراری را به صدها خانواده توزیع می کنیم ، کیت های بیمارستان و خدمات پزشکی قانونی را به مقامات ارائه می دهیم و در صورت امکان ارزیابی های میدانی را انجام می دهیم. ما برای پاسخگویی به این موارد اضطراری از نزدیک با صلیب سرخ ارمنستان و هلال احمر آذربایجان همکاری می کنیم.

وی گفت: “ما انتظار داریم حداقل ده هزار نفر در منطقه طی چند ماه آینده به كمك نیاز داشته باشند.” به همین منظور ، ما فوراً از نه میلیون و دویست هزار فرانک سوئیس کمک خواستیم و تاکنون کمک های سخاوتمندانه ای از برخی دولت ها دریافت کرده ایم که از آنها سپاسگزاریم. من تجربه مادری را که با ما صحبت کرد با شما در میان می گذارم – او به ما گفت که چگونه از کودکی به زیرزمین پناه برد و شب را برای نجات از جنگ در جنگل گذراند. حالا ، حدود سی سال بعد ، او مجبور شد دوباره همان کار را انجام دهد ، اما این بار با دختر کوچکش (هنوز 2 ساله نشده است) و والدین مسنش ، که در سالهای گذشته از او محافظت کرده بودند. آنها بودند. افراد زیادی مانند این مادر جوان بسیار زیاد هستند که ما باید برای کمک به آنها باشیم و بتوانیم کارهای انسانی واقعی انجام دهیم.

انتهای پیام