اقتصادی

شرط موفقیت در اقتصاد بین الملل از نگاه دژپسند

وزیر اقتصاد در مراسم افتتاحیه پنجره یک آزمایش واحد گفت: اگر می خواهیم به جایگاه مناسبی در اقتصاد بین الملل دست پیدا کنیم ، باید سعی کنیم خدمات جدیدی را در متن اقتصاد هوشمند ارائه دهیم.

به گزارش ایران تودی ، دژپسند در این مراسم با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط اظهار داشت: مسیر اقتصاد هوشمند برگشت ناپذیر است و می تواند در این مسیر تسریع یا سرعت ببخشد اما در این مسیر حرکت می کند و برگشت پذیر نیست.

وی افزود: اقتصاد هوشمند تنها با ایفای نقش فعال و کلیدی بخش خصوصی در سیاست گذاری و تنظیم تحقق خواهد یافت. اگر می خواهیم در اقتصاد بین الملل موقعیت خوبی بگیریم ، باید سعی کنیم خدمات جدیدی را در چارچوب اقتصاد هوشمند ارائه دهیم و در این راستا باید سعی کنیم هزینه های تولید را کاهش دهیم ، قیمت و کیفیت را بهبود بخشیم و خدمات جدید ارائه دهیم.

وی ادامه داد: اقتصاد هوشمند مجموعه فعالیت هایی است که نیاز به نقشه راه جامع دارد و در این راه باید با انرژی و قدرت به جلو حرکت کنیم. یکی از نکاتی که باید مورد تأکید قرار گیرد ، نقش اصلی بخش خصوصی است و این روند باید با تسهیل مسائل و دادن دستورالعمل به بخش دولتی و خصوصی تسریع شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: یکی از مراکزی که از آن کاملاً راضی هستم ، مرکز رشد اقتصادی فناوری و هوشمند وزارت اقتصاد است. با همدلی بین نهادی ، علاوه بر تشکیل یک فضای نظارتی هوشمند ، یک راهرو ایجاد می شود که زیربنای توسعه اقتصاد هوشمند است.

انتهای پیام