بین الملل

سیستم آبیاری زیرسطحی هوشمند در ۲ بخش توسعه می‌یابد

رئیس دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با آنا:

رضا شعبان‌نژاد توسعه سیستم آبیاری زیرسطحی هوشمند در دو بخش تحقیق و فروش را یکی از اولویت‌های فناورانه و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بوئین‌زهرا در سال جدید اعلام کرد.

رضا شعبان‌نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در تشریح اولویت‌های سال جدید و بخشی از فعالیت‌های فناورانه و علمی این دانشگاه در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: اولویت‌ها و برنامه اصلی واحد دانشگاهی بوئین‌زهرا در سال ۱۴۰۲ توسعه سیستم آبیاری زیرسطحی در دو بخش تحقیق و توسعه و بازاریابی و فروش، توسعه بازار شرکت فناور تولیدکننده حلال‌های آزمایشگاهی و تکمیل فرآیند اکوسیستم اشتغال در این دانشگاه خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا با بیان اینکه در حد توان و ظرفیت این دانشگاه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» تلاش کردیم، گفت: دو محصول فناورانه و دو هسته فناور در حوزه دیجیتال مارکتینگ از این دانشگاه، خرداد سال گذشته در نمایشگاه عصر امید (رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای امام خمینی(ره)) حضور داشتند.

وی افزود: یکی از محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در رویداد عصر امید سیستم آبیاری زیرسطحی هوشمند واترسوآب به عنوان محصول جدید و ثبت اختراع شده در ایران و آمریکا بود که به تولید انبوه رسیده و تجاری‌سازی شده و خط تولید آن اسفند سال گذشته با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

سیستم آبیاری زیرسطحی هوشمند در ۲ بخش توسعه می‌یابد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا ادامه داد: مواد شیمیایی و حلال‌های آزمایشگاهی از دیگر محصولات فناورانه تولیدی توسط یک شرکت فناور در رویداد عصر امید بود که با این دانشگاه در تولید مشارکت دارد.

شعبان‌نژاد در پاسخ به این پرسش که سال گذشته چه اندازه در بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان موفق بودید، پاسخ داد: سال ۱۴۰۱ علاوه بر یک سری فعالیت‌های علمی، موفق به راه‌اندازی خط تولید محصولات دانش‌بنیان سیستم آبیاری زیرسطحی واترسوآب (کارگاه تزریق پلاستیک)، شدیم و این مهم در حوزه حل بحران آب گام‌ بزرگی برای دانشگاه بوده است.

وی بهره‌برداری از خط تولید سیستم آبیاری زیرسطحی، اخذ مجوز برگزاری دوره‌های کوتاه مدت از سازمان فنی و حرفه ای، عقد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری استان قزوین در راستای همکاری‌های مشترک، اخذ مجوز برگزاری دوره‌های کوتاه مدت از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین را از رخدادهای برجسته سال گذشته در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه پژوهشی، علم و فناوری و دانش‌بنیان واحد دانشگاهی بوئین‌زهرا برشمرد.

سیستم آبیاری زیرسطحی هوشمند در ۲ بخش توسعه می‌یابد

به گفته مهدی محرم‌پور رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا و مجری سیستم آبیاری زیرسطحی هوشمند، طراحی و تولید این سیستم حاصل سال‌ها تحقیق استادان و دانشجویان مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی است که با تلاش شبانه‌روزی و صادقانه و با هدف کاهش آب مصرفی در کشاورزی اکنون به تولید انبوه رسیده و از مزیت‌های آن کاهش ۷۰ درصدی مصرف آب، کاهش ۶۰ درصدی انرژی و کاهش ۵۰ درصدی مصرف کود در مزارع کشاورزی بوده و در چند مزرعه کشاورزی و پنج هکتار از محوطه درختکاری شده مقابل دانشگاه، مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/