عمومیکسب و کار ایرانیان

سنگ کوارتزیت مناسب برای مرمت دیوار

سنگ کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی بسیار سخت می باشد که در اثر دگرگونی ماسه سنگ در اثر فشار و گرمای بسیار زیادی در لابه لای زمین به وجود آمده است.بیشتر سنگ کوارتزیت از ماده ای به نام کوارتز تشکیل می شود. این سنگ دارای اشکال متفاوتی بوده و از اندازه های مختلفی تشکیل شده است.

این سنگ سطحی زبر و سخت دارد و در عین حال بلوری شکل است. سنگ کوارتزیت سفید ظاهری شبیه به مرمریت دارد اما مقاومتش از مرمریت بیشتر است.سنگ کوارتزیت، سنگی طبیعی است که در اثر فشار زیاد و گرمای شدید به دست می آید که باعث فشرده شدن ذرات به یکدیگر شده و در نهایت به هم چسبیده و محکم می شوند و در نتیجه سنگ کوارتزیت به وجود می آید.

از سنگ کوارتزیت می توان برای نمای بیرونی و نمای داخلی استفاده کرد، همچنین برای مرمت دیوارها، کف پوش ها استفاده می شود.سنگ کوارتزیت در مقایسه با بسیاری از سنگ های دیگر در برابر سرما و گرما، مواد اسیدی و ساییدگی مقاوم بوده و با گذر زمان از بین نمی رود.

برخی ویژگی های سنگ کوارتزیت

سنگ کوارتزیت در مقابل هوازدگی بسیار مقاوم می باشد و این سنگ به دلیل داشتن سختی زیاد و تیز گوشه بودن آنها در کف راه های آهن بسیار کاربرد دارد و همچنین مورد کاربرد جهت سنگ نمای ساختمان ها و پوشش دیوارها است.برای کف زمین، روی سطح پله ها و یا کلشی بام نیز می توان از سنگ کوارتزیت استفاده نمود.

از کوارتزیت خالص می توان در تولید فروسیلیکن (آلیاژ سلسیم و آهن)، سلیسیم صنعتی، سیلیس و کاربید سیلسیم استفاده نمود.سنگ کوارتزیت در اثر افزایش دگرگونی شدن در ماسه سنگ به وجود می آید.

هنگامی که ماسه سنگ به کوارتزیت دگرگون می شود دانه های کوارتز که در آن وجود داشته به همراه مواد سیمانی که پیش از این در ماسه سنگ وجود داشت، دوباره بلوری می شود و بلورهای جدید کوارتز، تکه تکه به هم پیوند می خورند.

بیشتر یا همهٔ بافت پیشین ماسه سنگ و ساختار رسوبی آن در اثر دگرگونی کاملاً پاک می شود و ساختار جدید جایگزین آن می گردد.در طول فرایند دگرگونی و دوباره بلوری شدن تنها مقدار کمی از مواد سیمانی مانند اکسید آهن، کربنات و رس منتقل می شود و رگه هایی از آن ها بر روی کوارتزیت باقی می ماند.

سنگ کوارتزیت اغلب با سنگ گرانیت اشتباه گرفته می شود، این سنگ از گرانیت بسیار سخت تر است و ظاهری زبر و بلوری دارد.رنگ های این سنگ نیز بیشتر قهوه ای سوخته، سرخ و خاکستری می باشنآگهی خود را بلافاصله در همین موقعیت و در همین صفحه به صورت vip و بالا نشین نمایش دهید.

فروش سنگ کوارتزیت سفید به صورت عمده و ارسال به کلیه نقاط کشور. نصب سنگ کوارتزیت در نمای ساختمان به دلیل زیبایی و ویژگی های منحصر به فردش پیشنهاد می شود. قیمت سنگ کوارتزیت شفاف ارزان را از ما بخواهید. سنگ کوارتزیت در نمای ساختمان در رنگ های سفید ، صورتی ، قرمز ، خاکستری و قهوه ای در این فروشگاه… های درج شده در آگهی تماس بگیرید.

تولید کننده سنگ ساختمانی با بهترین کیفیت ممکن . پخش سنگ کوارتزیت در سراسر کشور انجام می شود . خرید سنگ نما ارزان و درجه یک از فروشگاه سنگ مهیا . تولید کننده سنگ ساختمانی با به روزترین ماشین آلات . فروش سنگ کوارتزیت با ابعاد متفاوت با ضمانت و گارانتی زمینه ی کاری ما می باشد . از اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید .

فروش سنگ کوارتزیت کلوخه با بالاترین کیفیت . تولید سنگ کوارتزیت با ماشین آلات به روز دنیا . سنگ کوارتزیت درجه یک را از ما خریداری کنید . شرکت سهند سدید بناب در زمینه ی تولید سنگ کوارتزیت با بهترین مواد اولیه فعالیت دارد . ما با فروش سنگ کوارتزیت با کیفیت عالی و قیمت مناسب و به صرفه در خدمت خریداران گرامی در سراسر کشور هستیم .

تولید و فراوری سنگ ساختمانی کوارتزیت و کلوخه سیلیس انواع سنگ کوارتزیت در رنگ های مختلف موجود است. فروش سنگ کوارتزیت با مناسب ترین قیمت بازار سنگ ساختمانی کوارتزیت سفید ظاهری شبیه به مرمر دارد اما مقاومتش نسبت به سنگ مرمر بیشتر است. شرکت سهند سدید بناب در زمینه تولید انواع است. برای ثبت سفارش تماس بگیرید.

فروش سنگ کوارتزیت با کیفیت عالی ارائه دهنده مناسب ترین قیمت سنگ کوارتزیت به خریداران محترم پخش سنگ های ساختمانی در تمام نقاط کشور فروش سنگ کوارتزیت به طور نقد و با چک توزیع و پخش سنگ های ساختمانی به صورت کپ و بریده شده ، زمینه کاری ما می باشد . از سنگ کوارتزیت می توان برای اجرا در نمای داخلی و نمای بیرونی استفاده کرد . همچنین برای مرمت دیوارها

 

فروش سنگ کوارتزیت و انواع سنگ ساختمانی در مرکز فروش سنگ کوارتزیت مهیا و ارسال به سراسر ایران. جهت خرید سنگ کوارتزیت سفید به صورت عمده به مجموعه ما مراجعه بفرمایید. فروشگاه مهیا مرکز فروش سنگ کوارتزیت و انواع سنگ ساختمانی باکیفیت و قیمت مناسب می باشد. برای خرید سنگ کوارتزیت بیشتر با مجموعه در ارتباط باشید.

 

فروش عمده سنگ کوارتزیت و ارسال به سرتاسر ایران در این مجموعه صورت میگیرد. قیمت سنگ کوارتزیت سفید ارزان را از ما بخواهید. پخش انواع سنگ های کوارتزیت ، سنگ مرمر ، سنگ گابرو ، کریستال و… با بهترین کیفیت ها. مجموعه فروشگاه مهیا با پخش انواع سنگ ساختمانی اعم از سنگ های کوارتزیت های درج شده در آگهی تماس بگیرید.

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر

فروش سنگ نما کوارتزیت با بهترین کیفیت . عرضه ی مناسب ترین قیمت سنگ کوارتزیت به سراسر کشور . برای خرید سنگ ساختمانی ارزان قیمت ، فروشگاه سنگ مهیا را انتخاب کنید . سنگ نما کوارتزیت در مقابل تابش نور خورشید و هوازدگی مقاوم می باشد . این نوع سنگ دارای ظاهری بلوری و زبر و همچنین قیمتی مناسب نسبت به سایر اطلاعات تکمیلی تماس حاصل فرمایید .

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر

خرید سنگ کوارتزیت از مجموعه مهیا . فروش سنگ کوارتزیت ارزان در سراسر کشور . تولید کننده سنگ کوارتزیت ساختمانی با بهترین مواد اولیه . با فروش سنگ کوارتزیت ساختمانی در ابعاد مختلف با قیمت مناسب و کیفیت عالی در خدمت شما هستیم . سنگ کوارتزیت ارزان و درجه یک برای اجرا در نمای داخلی و بیرونی ساختمان و مرمت دیوار و کفپوش ها

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر

پخش سنگ کوارتزیت در سراسر کشور . تولید سنگ کوارتزیت با ماشین آلات پیشرفته . عرضه کننده سنگ ارزان قیمت به سراسر کشور . تولید سنگ کوارتزیت با طرح های مختلف در ابعاد گوناگون زمینه ی کاری ما است . سنگ ارزان قیمت و درجه یک کوارتزیت قابل اجرا در دیوارهای ساختمان و آشپزخانه و سرویس های بهداشتی می باشد . بهترین

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر

فروش سنگ کوارتزیت به صور ت عمده انجام می شود. ارائه به صرفه ترین قیمت سنگ کوارتزیت در مجموعه سنگ مهیا سنگ کوارتزیت تنها یکی از محصولات ما به حساب می آید. فروشگاه سنگ مهیا با سال ها سابقه درخشان در زمینه فروش سنگ کوارتزیت و سایر سنگ های ساختمانی فعالیت می کند. در این مجموعه با هدف رضایتمندی مشتریاان عزیز ، اقتصادی

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر

ما فروشنده سنگ کوارتزیت و انواع سنگ ساختمانی به صورت عمده می باشیم. جهت خرید سنگ کوارتزیت به همراه ضمانت و گارانتی به مجموعه ما مراجعه بفرمایید. فروش انواع سنگ کوارتزیت ، گابرو ، دیوریت و… و ارسال به سرتاسر کشور انجام میگیرد. از جمله محصولات این فروشگاهسنگ کوارتزیت ، سنگ شماره های مجموعه در تماس باشید.

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر

عرضه سنگ کوارتزیت ، تراورتن ، مرمر ، گابرو ، سنگ ماسه چینی و… با بهترین کیفیت. قیمت سنگ کوارتزیت ارزان را از ما بخواهید. فروش سنگ کوارتزیت به صورت عمده در این فروشگاه صورت میگیرد. فروشگاه بزرگ مهیا در زمینه ی فروش و عرضه سنگ کوارتزیت و انواع سنگ های ساختمانی فعالیت دارد. این مجموعه مناسب ترین قیمت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر

بهترین قیمت فروش سنگ گابرو را از ما بخواهید. فروش انواع سنگ های گابرو ، سنگ کریستال ، تراورتن ، ماسه چینی ، سنگ مرمر و غیره در فروشگاه سنگ مهیا. اگر خریدار سنگ گابرو با کیفیت به صورت عمده هستید از مجموعه ما دیدن بفرمایید. مجموعه فروشگاه بزرگ سنگ مهیا مناسبترین قیمت فروش سنگ های درج شده در آگهی تماس بگیرید.

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر

برای خرید سنگ گابرو به همراه گارانتی و ضمانت سنگ به مجموعه ما سر بزنید. فروش انواع سنگ ساختمانی اعم از سنگ ساختمانی گابرو ، ماسه چینی ، سنگ تراورتن ، سنگ کریستال و… با بهترین قیمت در مرکز خرید سنگ گابرو مهیا عرضه می شوند. جهت خرید سنگ گابرو با کیفیت و درجه یک به صورت عمده به فروشگاه بزرگ ما مراجعه بفرمایید. فروش

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر

فروش سنگ گابرو ، مرمر ، تراورتن و غیره به صورت عمده در این مجموعه. مرکز فروش سنگ گابرو مهیا در زمینه ی پخش انواع سنگ گابرو و انواع سنگ ساختمانی فعالیت دارد. فروشگاه بزرگ سنگ مهیا در سال 1385 فعالیت خود را در زمینه ی فروش سنگ گابرو و دیگر سنگ های ساختمانی آغاز کرد. محصولات مجموعه شامل انواع درج شده در آگهی هماهنگ بفرمایید.

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر

ما فروشنده سنگ گابرو ، تراورتن ، دیوریت ، کوارتزیت ، سنگ چینی و غیره با گارانتی و ضمانت هستیم. نمایندگی سنگ گابرو مهیا در زمینه ی پخش انواع سنگ ساختمانی اعم از سنگ گابرو در ساختمان ، سنگ کریستال ، سنگ مرمر و… فعالیت دارد. این مجموعه نمایندگی سنگ گابرو و انواع سنگ ساختمانی را دارد. شماره های مجموعه در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر سنگ‌ های سختمانی از مواد سخت و مقاومی با تنوع رنگ و جنس بسیار بالا هستند که از قدیم به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی مورد استفاده بود.

این ماده علاوه بر اینکه نقش مهمی در مقاوم‌سازی ساختمان ایفا می‌کند به‌عنوان عنصری تزئینی برای زیباتر کردن بناهای مختلف کاربرد دارد.

سنگ‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که آن‌ها را از سایر مصالح ساختمانی متمایز می‌کند.

دوام و بسیار بالا، جلا پذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه‌ای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت خمشی، غیرقابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات جوی، پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی و غیره ازجمله ویژگی‌های منحصر به فرد انواع سنگ های ساختمانی است.

با ما همراه باشید تا با بعضی از پرکاربردترین انواع سنگ های ساختمانی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید. به طور حتم تصاویر انواع سنگ های ساختمانی در شناخت آن‌ها به شما کمک خواهند کرد که در این مطلب به آن نیز پرداخته شده است.

انواع سنگ های ساختمانی +کاربرد و عکس

۱سنگ گرانیت:

سنگ گرانیت یکی متداول‌ترین انواع سنگ های ساختمانی از دسته سنگ‌های آذرین است.

این سنگ به رنگ‌های قرمز، سیاه، قهوه‌ای، شکلاتی، صورتی، آبی و سبز وجود دارند با استفاده از این سنگ به راحتی می‌توان در فضا هارمونی و هم‌خوانی ایجاد کرد.

گرانیت بسیار سخت و بادوام با قابلیت صیقل پذیری بالا است. در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است.

کاربرد و ویژگی :

  • یکی از ویژگی‌های خاص سنگ گرانیت قابلیت استفاده در کنار سایر مصالح نظیر فولاد، چوب و شیشه است. این قابلیت سبب شده که از این نوع سنگ به راحتی برای بیشتر بخش‌های ساختمان استفاده شود.
  • مقاومت در برابر حرارت و نفوذ آب ویژگی است که باعث می‌شود بتوانید به راحتی این سنگ را دکوراسیون آشپزخانه، سینک روشویی، سینک آشپزخانه، کانتر و کف‌پوش استفاده کنید.
  • استفاده از گرانیت به‌عنوان یکی از انواع سنگ های ساختمانی که در برابر ساییدگی و خوردگی مقاوم است، برای راه‌پله انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.
  • گرانیت در مقایسه با سایر سنگ‌ها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است زیرا منابع آن به وفور در کشور یافت می‌شوند. همچنین هزینه‌های مربوط به نگهداری آن هم پایین است.

۲سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی ساخته شده از کلسیت کریستال است و در رنگ‌های کرم، سفید و خاکستری برای دکوراسیون داخلی و خارجی کاربرد دارد.

این سنگ یکی از پرکاربردترین انواع سنگ های ساختمانی در نماهای مدرن و همچنین نماهای کلاسیک است. تراورتن دارای بافتی متخلخل و رنگ‌های متنوع و نواری شکل است که تنوع رنگی آن به علت اختلاف در ترکیباتی است که در زمان رسوب‌گذاری در عناصر سنگ وجود دارند.

کاربرد و ویژگی ها:

  • سنگ تراورتن خاصیت صیقل پذیری و برشکاری بالایی دارد که درخشندگی بالایی به وجود می‌آورد و آن را برای استفاده در نماهای حجمی مناسب می‌کند. از سنگ تراورتن در نماهای رومی استفاده می‌شود که می‌تواند انواع حجم‌های لازم را با استفاده از آن به دست آورد.
  • وجود تخلخل در این سنگ باعث شده مقاومت آن برابر عواملی مانند انبساط، یخ‌زدگی، انقباض، گرما و غیره بالا باشد. به علت تخلخل بالای سنگ تراورتن این سنگ از انواع سنگ های ساختمانی مناسب برای کف‌پوش ساختمانی است زیرا مانع از سر خوردن می‌شود.
  • سنگ تراورتن در مقایسه با سنگ گرانیت قیمت مناسب‌تری دارد از این رو استفاده از آن رایج‌تر است.

۳سنگ کوارتزیت

سنگ کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی بسیار سخت است که در اثر دگرگونی ماسه سنگ در اثر فشار و گرمای بسیار زیادی در لایه‌های زمین به وجود آمده است. این سنگ سطحی زبر و سخت و در عین حال بلوری دار دو در رنگ‌های قرمز، خاکستری و قهوه‌ای موجود است. کوارتزیت از انواع سنگ های ساختمانی با ظاهری شبیه مرمریت ولی مقاومت بالاتر و مشابه گرانیت ولی سخت‌تر از آن است. قیمت سنگ کوارتزیت نسبت به سایر سنگ‌ها پایین‌تر است.

کاربرد و ویژگی ها:

به علت مقاومت در برابر هوازدگی سنگ کوارتزیت برای پوشش دیوارها، نماکاری ساختمان، مرمت دیوارها، کفپوش‌ها گزینه مناسبی است. همچنین در دکوراسیون داخل خانه مثل آشپزخانه، پذیرایی و سرویس بهداشتی کوارتزیت کاربرد دارد.

۴سنگ مرمر

سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی است که تحت فشار و حرارت به واسطه تبلور مجدد هنگام دگرگونی سنگ‌های آهکی ایجاد می‌شود. این نوع سنگ هم به صورت یکدست و هم با رگه‌هایی به رنگ‌های متنوع یافت می‌شود. این رگه‌ها به دلیل ناخالصی‌هایی است که در سنگ آهک اولیه وجود داشته است. مرمر با رنگ‌هایی متمایز از دیگر سنگ‌های طبیعی دیده می‌شود. رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد، سفید، خاکستری، ارغوانی و سبز.

کاربرد و ویژگی ها:

  • سنگ مرمر از قابلیت صیقل پذیری بالایی و سطحی آینه‌ای دارد.
  • به دلیل جلای بالا و رنگ‌های زیبا از انواع سنگ های ساختمانی است که برای دکوراسیون داخلی، کف‌پوش، ستون‌ها، پله‌ها و تزئینات داخل ساختمان استفاده می‌شود.
  • سطح درخشان و نگهداری و تمیز کردن آسان سنگ مرمر آن را مناسب کاربرد در آشپزخانه می‌کند.
  • البته قیمت سنگ مرمر در مقایسه با سایر سنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار می‌روند بالاتر است.

۵سنگ مرمریت

یکی دیگر از انواع سنگ های ساختمانی سنگ مرمریت یا ماربل است.

این سنگ، سنگی آهکی رسوبی است. مرمریت گاهی با مرمر اشتباه گرفته می‌شود اما در واقع هیچ شباهتی به  سنگ آباده ندارد چون سنگ مرمر از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده ولی مرمریت رسوبی است. این سنگ به سه دسته سنگ چینی، سنگ کریستال و سنگ ابری دسته‌بندی می‌شود.

سنگ مرمریت چینی بافتی ریزدانه و بلورین دارد که به سه نوع چینی سفید، چینی کریستال و چینی خاکستری تقسیم می‌شود.

سنگ مرمریت کریستال بافتی دانه درشت و بلورین دارد و سنگ مرمریت ابری نیز از نوارهای غیر موازی حاصل از تجمع کانی‌های روشن و تیره تشکیل می‌شود.

کاربرد و ویژگی ها:

این سنگ نسبت به سایر سنگ‌ ساختمانی سبک‌تر اما پایدارتر است. سنگ مرمریت آب را جذب نمی‌کند اما در برابر هوازدگی و باران‌های اسیدی مقاومت کمی دارد. همین مقاومت کم باعث شده که این سنگ بیشتر در داخل ساختمان مثل کف‌پوش و دیوار پوش استفاده شود. مرمریت همچنین برای استفاده در دیوار پارکینگ و دیوار‌های راه پله مناسب هستند.

ماسه سنگ

ماسه سنگ حاصل ته‌نشینی ماسه‌ها در کف رودخانه یا جویبار است. این سنگ جزء سنگ‌های رسوبی است و از پیوند دانه‌های سیلیسی حاصل می‌شود. ماسه سنگ به رنگ‌های سفید، خاکستری، قهوه‌ای مایل به قرمز، زرد، قرمز و قهوه‌ای وجود دارد و به دلیل تطبیق‌پذیری بالا یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که در داخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد و ویژگی ها:

از ماسه سنگ می‌توان در کف‌پوش، دیوار پوش، پوشش سقف، بالکن‌ها، استخرها و پاسیوها استفاده کرد.

سنگ آنتیک

سنگ آنتیک از کنار هم قرار دادن خرده سنگ‌های تراورتن با مواد چسبنده ساخته می‌شود. سنگ‌های تراورتن به طور طبیعی و یا در حین فرآیند استخراج از معدن ممکن است شکسته و خرد شوند. معماران و طراحان از این ضایعات با نام سنگ آنتیک برای زیباسازی نمای داخلی و بیرونی ساختمان، کفپوش‌ها، محوطه‌سازی اماکن تفریحی، باغ‌ها و ویلاها استفاده می‌کنند.

سنگ‌های آنتیک در مقایسه با سایر انواع سنگ های ساختمانی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند. وجود تخلخل در سنگ‌های آنتیک امکان چسبندگی این سنگ‌ها بر روی هر نوع دیواری (گچی، سیمانی، سرامیکی و…) ممکن می‌کند.

کاربرد و ویژگی ها:

سنگ‌های آنتیک نسبت به تغییرات محیطی، یخ زدگی، رطوبت، فشار، خراش، سائیدگی و آتش مقاوم هستند. به علت مقاومت بالا در برابر گرما از آن برای زیبا سازی فضای خارجی شومینه‌ها استفاده می‌شود.

غیر از انواع سنگ های ساختمانی که در این متن معرفی شدند، سنگ‌های ساختمانی زیادی وجود دارند که هر کدام خصوصیات و کاربردهای مختلفی دارند. سنگ‌هایی مانند لاشه، اسلب، توف، قواره، پلاک، مالون، گیوتین، ازاره، دیوریت و غیره

 

د.یکی از مزیت های بسیار چشمگیر این سنگ نیز قیمت مناسب و پایین آن می باشد و از این رو بیشتر می توان در ساختمان های روستایی آن را دید.