بین الملل

سازمان همکاری اسلامی اقدامات تروریستی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت تشدید روند جنایات روزانه و تروریسم سازمان‌یافته شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری اشغالی، تامین حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین را خواستار شد.

به گزارش ایران تودی، سازمان همکاری اسلامی که ۵۷ کشور در آن عضویت دارند، با توجه به تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها و دارایی‌هایشان در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در بیانیه این سازمان که دفتر آن در شهر جده عربستان قرار دارد، تشدید روند جنایات روزانه و تروریسم سازمان‌یافته‌ای که گروه‌های شهرک‌نشین افراطی با حمایت نیروهای اسرائیلی مرتکب می‌شوند، محکوم شده و در آن اعلام شد این تشدید تنش با تیراندازی بی‌هدف به سمت شهروندان فلسطینی و آسیب رساندن به دارایی‌هایی آنها و آتش زدن خانه‌ها و خودروها و زمین‌های کشاورزی آنها در روستاهای متعدد کرانه باختری انجام می‌شود.

سازمان همکاری اسلامی اقدامات تروریستی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است این اقدامات به شهید و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی منجر شد و این در واقع ادامه حملات آشکار اسرائیل به مردم فلسطین و نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی است.

طبق آمار جدید هیئت فلسطینی «مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌سازی‌ها»، شهرک‌نشین‌ها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی ۵۴۶ حمله علیه فلسطینی‌ها و دارایی‌هایشان در کرانه باختری انجام دادند که از این تعداد ۱۵۶ حمله موجب انهدام یا آتش گرفتن خودروهای آنها شد.

سازمان یاد شده در ادامه رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل پیامدهای تداوم این جنایات و یورش‌های روزانه دانست و از جامعه بین‌الملل به ویژه شورای امنیت خواست، به مسؤولیت‌های خود در برابر لزوم تامین حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین عمل کند.

بر اساس اعلام جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» ۴۵۱ هزار شهرک‌نشین در ۱۳۲ شهرک صهیونیست‌نشین و ۱۴۷ کانون شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری سکونت داشته و علاوه بر آن ۳۲۰ هزار شهرک‌نشین‌ دیگر در قدس شرقی ساکن هستند.

سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود از شورای امنیت خواست توقف فوری و فراگیر حملات مستمر اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس را تضمین کند.

همچنین این سازمان بر لزوم محاکمه رژیم اشغالگر صهیونیستی بابت تمامی جنایاتی که علیه ملت فلسطین و نیز سرزمین و مقدسات آنها مرتکب شده، تاکید کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.