عمومی

ساخت ۶۲۰واحد مسکن برای مددجویان لرستان/راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سرهنگ احسان جهانبخش در گفت و گو با خبرنگار آنلاین با اشاره به فعالیت دو هزار و ۸۵۰ گروه جهادی در استان لرستان، اظهار داشت: ۳۳ هزار نفر عضو این گروههای جهادی در استان هستند.

ایجاد ۷۵۰ صندوق قرض الحسنه

وی با بیان اینکه این گروههای جهادی در حوزه‌های مختلف پزشکی، فنی و مهندسی، طلاب، ساخت مسکن محرومان، امداد و نجات و واکنش سریع و… فعالیت دارند، عنوان کرد: در شهرستان‌های استان، ۱۳ قرارگاه راه اندازی کرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان با اشاره به ایجاد چهار قرارگاه پهنه‌ای در راستای مدیریت و برنامه ریزی در استان، بیان داشت: میانگین سنی گروههای جهادی در استان، جوان است و میانگین تحصیلی اعضای این گروههای جهادی نیز لیسانس، فوق لیسانس، دکتری، رشته‌های پزشکی، متخصص، مهندس و… است.

سرهنگ جهانبخش، ادامه داد: ۳۵ میلیارد تومان ماشین آلات جدید در اختیار بسیج سازندگی استان قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه در استان، گفت: در حال حاضر ۷۵۰ صندوق قرض الحسنه در سطح استان فعال است.

راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان، مبلغ و آورده مردمی این صندوق‌های قرض الحسنه را ۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه با برخی از بانک‌ها، دو برابر موجودی این صندوق‌ها را بانک‌ها در اختیار گروههای جهادی اقتصادی قرار می‌دهد.

سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان از طریق بنیاد علوی و بانک‌ها در قالب تبصره ۱۶، تسهیلات دریافت کردیم، افزود: این تسهیلات به مشاغل خانگی و طرح‌های اقتصادی در استان پرداخت شد.

وی، گفت: ما در هر شهرستان یک تسهیل گر داریم، در هر شهرستان اقدام به ارائه آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان با بیان اینکه بنا شده که امسال دو هزار پنل خورشیدی را اجرا و نصب کنیم، ادامه داد: در این راستا تسهیلاتی از سوی دولت در اختیار متقاضیان در این رابطه قرار داده می‌شود.

سرهنگ جهانبخش با اشاره به درآمد ماهانه یک میلیون تومان به صورت میانگین از طریق فروش برق این پنل‌های خورشیدی به شرکت برق، بیان داشت: این درآمدزایی در سالهای بعد بیشتر می‌شود.

ساخت ۶۲۰ واحد مسکن برای مددجویان

وی با بیان اینکه برخی از صندوق‌های قرض الحسنه در استان تبدیل به تعاونی شده‌اند، تصریح کرد: این تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف عسل، زعفران، گل محمدی و… فعالیت دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت مسکن محرومان در استان با همکاری کمیته امداد و بهزیستی، عنوان کرد: در این راستا ۵۰۰ واحد مسکن محرومان برای مددجویان کمیته امداد در استان احداث شده است.

سرهنگ جهانبخش با اشاره به احداث ۱۲۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی، بیان داشت: طی امسال ساخت ۳۰۰ واحد دیگر برای محرومان در استان در حال اجرا داریم.

وی، گفت: این واحدها بین ۱۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۵۰ واحد با بهزیستی در استان، تصریح کرد: همچنین کار تعمیر ۴۰۰ واحد مسکن محرومان نیز از سوی گروههای جهادی انجام شده است.