عمومی

رمزگشایی از «جعبه سیاه فساد» در قوه قضاییه

محاکمه متهمین در یک شبکه فساد در دستگاه قضایی باید پناهگاهی برای مردم باشد این دادگاه می تواند رمزگشایی جعبه سیاه فساد در دستگاه قضایی باشد که حقایق پنهان پناهگاهی را که فاسد برای خودشان تنظیم کرده اند ، آشکار می کند.
لیست اتهامات اکبر طبری – همانطور که در کیفرخواست بیان شده است – ممکن است حاوی اسنادی باشد که می تواند برای دادستان مستند باشد. اما مهمتر از همه ، شبکه فساد توسط دستگاه قضایی شناسایی شده است ، که به اعتبار و اعتبار دستگاه قضایی آسیب رسانده است. تحقق عدالت باعث ناامیدی ویاس می شود.

در یک خاطره ، نویسنده این شبکه را “صنعت قاچاق” خوانده است. از سه سال پیش ، حفاظت از داده های قضایی نشان داد كه در سال 1995 ، 15 هزار میلیارد تومان پول قاچاق در این دولت یافت شد. با توجه به اینکه اکتشاف ها همیشه 10٪ صحیح است ، می توانیم عمق فاجعه را درک کنیم و ارتباط بین متهمان را در آخرین واقعه کشف کنیم و این شبکه می تواند در بهداشت دستگاه قضایی اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

یادآوری چند نکته در مورد این رویداد مهم حائز اهمیت است:
1. مبارزه با فساد در دادگاهها به عنوان “پناهندگی مردم” ، “مبارزه ساختاری” یکی از اصلی ترین اقدامات سیستم “فساد ساختاری” است. بنابراین ، این حرکت که مورد رضایت و محبوبیت خداوند است ، می تواند همچنان در رفع فساد در دستگاه قضایی ادامه دهد ، زیرا اصلاحات در دستگاه قضایی منجر به احیای سایر نیروهای کشور خواهد شد.

2- در آستانه جلسه دادگاه شبکه طبری ، دادگاه میزان سود حاصل از حسابهای سپرده این دادگاه را اعلام کرد.

در ابتدای پاسخگویی ، اقدام ارزشمند آقای رئیسی این بود که این حسابهای مورد مناقشه را از 63 به پنج نفر کاهش داده و تعداد امضاها در هر حساب را از یک به سه امضا افزایش دهیم. 98 البته این باعث می شود ارزش آن شفاف شود.
اما از آنجا که این حسابها سالهاست که تعداد زیادی حساب تک امضا وجود دارد و نقش اکبر طبری به عنوان مدیرکل دادگستری و دارایی در درآمد و هزینه این حسابها بدون شک تأثیرگذار و تعیین کننده است ، وضعیت این حسابها را بررسی کرده و گزارش دقیقی دهید. قیمت آنها همزمان با این تست معقول است.

3. افتتاح جعبه سیاه فساد در قوه قضاییه در حقیقت آغاز عملیاتی برای از بین بردن شبکه فساد در سیستم دادگستری است و بررسی دقیق و منصفانه این پرونده و شناسایی مناطق ارتباطی می تواند به بازگشت قوه قضائیه و اعتماد به نفس منجر شود. عموم مردم باید از این نیروی مهم در ارکان کشور و تحقق آرمان “پناهگاه مردم” برای این منظور آگاه باشند. زیرا شهرت آنها سالهاست که توسط افراد فاسد این شبکه فساد آسیب دیده است.
حمایت از سرمایه اجتماعی بستگی به رفع فساد از کلیه ارگانهای کشور دارد و رهبری دستگاه قضایی امیدهای جدیدی را برای تقویت مبانی سیستم و احیای اعتماد عمومی قول می دهد.

* در سرمقاله روزنامه خراسان ، 1393/3/22