علمی و پزشکی

ذخیره آنتی بیوتیک‌های خوراکی در کشور مناسب است/ بیمه ها، علی‌الحساب اسناد را پرداخت کنند

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر وضعیت آنتی بیوتیک های خوراکی نسبت به ماه های گذشته، با افزایش تولید و واردات بهبود یافته و ذخیره مناسبی از آنتی بیوتیک های خوراکی در کشور وجود دارد.

به گزارش ایران تودی، سید حیدر محمدی در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد مقدس، اظهار داشت: در یکی دو هفته گذشته، میزان مناسبی از داروهای بیهوشی وارد کشور شده و هفته گذشته اولین پارت از داروی بیهوشی «بوپیواکائین» تولید داخل وارد بازار شد و داروی «روپیواکائین» نیز هفته آینده وارد بازار می شود. 

وی افزود: در گذشته میزان تامین  ماهانه پروپوفول ۲۰۰هزار عدد بود اما در حاضر این عدد به ۸۰۰ هزار رسیده است و ذخیره این دارو نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد. 

معاون وزیر بهداشت با اشاره به کمبود شربت استامینوفن در ماه های قبل، گفت: در حال حاضر مازاد تولید شربت استامینوفن داریم و ذخیره بسیار خوبی در شرکت های تولیدی و پخش دارو وجود دارد. 

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی از طریق سامانه تیتک و دسترسی در این سامانه می توانند موجودی سایر دانشگاه ها و استانها را مشاهده کنند تا در صورت کمبود برخی اقلام بتوانند، جابجا و از دانشگاه های دیگر، تامین کنند. 

دکتر محمدی تاکید کرد: با پیگیری های ویژه و شبانه روزی وزیر بهداشت مقرر شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان از مسیرهای دیگر به جز هدفمندی یارانه ها، برای دارو اختصاص پیدا کند که ۹۰۰۰ میلیارد تومان آن انجام شده که ۳۶۰۰ میلیارد تومان برای بیمه سلامت، ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تامین اجتماعی و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است. 

براساس گزارش وبدا، وی گفت: مراکز درمانی و دانشگاه ها در ارائه اسناد بیمه ای نباید تاخیر داشته باشند تا سریعا تسویه شود و تقاضا داریم که بیمه ها، علی الحساب اسناد را پرداخت کنند تا مطالبات حوزه دارو، پرداخت شود.

انتهای پیام