بین الملل

دهقانی فیروزآبادی: دانشجویان نقش‌آفرینان اصلی این مرز و بوم هستند

در آیین دانش‏‌آموختگی دانشگاه شریف؛

دهقانی فیروزآبادی: دانشجویان نقش‌آفرینان اصلی این مرز و بوم هستند

معاون فناوری رئیس جمهور، دانشجویان را نقش آفرینان اصلی این مرز و بوم خواند و اظهار کرد: از جمله افرادی که به گردن شما دانشجویان عزیز، برای اینجا بودنتان، حق دارند پدر و مادر شما هستند.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در آیین دانش‏‌آموختگی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شریف ضمن عرض تبریک موفقیت دانش‌آموختگان در اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان را نقش آفرینان اصلی این مرز و بوم خواند و اظهار کرد: از جمله افرادی که به گردن شما دانشجویان عزیز، برای اینجا بودنتان، حق دارند پدر و مادر شما هستند.

وی ادامه داد: پدر و مادر اول، پدر و مادری هستند که نوزاد را از عالم رحم به عالم دنیا آوردند؛ پدر و مادر دوم، استادانی هستند که دانشجویان را از تاریکی جهل به روشنایی دنیای علم هدایت کردند و پدر و مادر سوم، پدر و مادری هستند که به شما همسر خواهند داد؛ پدر و مادری که جوانان را از تاریکی تنهایی به روشنایی انس و محبت می‌رسانند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه مضاف بر سه پدر و مادری که از آنها یاد شد؛ همه ما مادری داریم که سالهاست با آب، خاک و هوای خود برای حفظ ما زحمت کشیده است عنوان کرد: مادر زحمت‌کش چهارم همه‌ی ما، ایران عزیز است؛ ایرانی که با تمام دردهایش مام وطن نخبگان ایرانی است؛ از درد‌های مادر چهارم خود خسته نشوید و برای حفظ آن زحمت بکشید، زیرا ایران مقدس‌ترین خاک در تمام دنیا است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در پایان سخنان خود، دانشگاه صنعتی شریف را یکی از دانشگاه‌های برتر صنعتی دنیا برشمرد و اظهار کرد: این دانشگاه بی‌شک بهترین استادان دنیا را دارد.